sven nys

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Locked
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

devil biker wrote:sven nys is gewoon goed, hij heeft het bk op zak, de uci trui ookwel, gva trofé, supper prestige (en de olympische spelen voor het moutenbiken)
dus bekers en geld genoeg voor de sven ook al wint hij het wk niet.
hoop gewoon dat er een belg op het podium staat :wink:
vind het nu zondag plaats, op k2 ?
ps het mountainbike
niet moutenbiken #-o
parring
Mountainbiker

Post by parring »

vind het nu zondag plaats, op k2 ?
[-X
zaterdag op sporza op een en zondag spoza op canvas
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

snellebeentjes wrote:Maar allé kzie nie in waarom dat dit zo moet? In bijna alle sport (afgezien van de motorsporten, omdat daar de kans op motorpech groot is en zo de kansen ferm verkleind!) is er toch een apart WK? Zo één dag (of week, in atletiek,zwemmen,voetbal, basket,...), de belangrijkste dag, de dag waar iedereen naar uitkijkt? Waarom zou je dan nie mogen pieken naar die ene dag?
Dan mogen ze de Olympische Spelen ook afschaffen, want vele atleten zullen niet veel laten zien in een jaar van de OS, ze pieken veelal naar de OS zelf en laten de andere zaken aan zich voorbij gaan!

In zake dat geld heb je volledig gelijk, maar wat het startgeld nadien betreft, ik vind het logisch dat een WK meer startgeld krijgt!
De kans op pech bestaat in elke sport waar je een "hulpmiddel" gebruikt, niet alleen bij motorsporten. Ge zult op een WK veldrijden uw derrailleur maar in uw wiel trekken, of telt dat niet als "mechanische pech" ?
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

Waarom WK niet meer op één dag?? Dat is ook wel een kunst hé, echt hard pieken op juist die dag... Véél moeilijker dan sommigen hier denken...
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Rikske wrote:
snellebeentjes wrote:Maar allé kzie nie in waarom dat dit zo moet? In bijna alle sport (afgezien van de motorsporten, omdat daar de kans op motorpech groot is en zo de kansen ferm verkleind!) is er toch een apart WK? Zo één dag (of week, in atletiek,zwemmen,voetbal, basket,...), de belangrijkste dag, de dag waar iedereen naar uitkijkt? Waarom zou je dan nie mogen pieken naar die ene dag?
Dan mogen ze de Olympische Spelen ook afschaffen, want vele atleten zullen niet veel laten zien in een jaar van de OS, ze pieken veelal naar de OS zelf en laten de andere zaken aan zich voorbij gaan!

In zake dat geld heb je volledig gelijk, maar wat het startgeld nadien betreft, ik vind het logisch dat een WK meer startgeld krijgt!
De kans op pech bestaat in elke sport waar je een "hulpmiddel" gebruikt, niet alleen bij motorsporten. Ge zult op een WK veldrijden uw derrailleur maar in uw wiel trekken, of telt dat niet als "mechanische pech" ?
Daar heb je gelijk in, maar de kans is kleiner dan bij een motor of hoogtechnologische zaken die dienst weigeren!
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

Ik denk dat de kans net groter is , er moet maar ene tegen u deraileur rijden of een stukje hout er tussen en het is gebeurd. Die kans lijkt me bij motersporten toch minder voor te komen.
Antonio's pizza
Mountainbiker

Post by Antonio's pizza »

Je kan in alle sporten pech hebben, bij wielrennen op de weg kan je evengoed vallen of lek rijden (denk eens aan Ronse bijvoorbeeld), in atletiek kan je ook je finale 4x100m verliezen door een slechte stokwissel, je kan over je schoenveters vallen, je kan in het voetbal uitgeschakeld worden door Maradona die de bal met zijn hand in het doel slaat, enz. 't is altijd wel iets.

Laat het WK zijn wat het is, een spannende dag met een aparte sfeer met veel op het spel, iedereen weet het op voorhand, en iedereen start met dezelfde kans op pech.
alexi
Mountainbiker

Post by alexi »

Sinds Nys een paar weken minder aan het presteren is is het hier op het Forum vol met berichten over een WK over gans het jaar te spreiden.
En dat terwijl hij een maand geleden al bijna wereldkampioen was (allé,volgens de berichten hier) :roll: :roll:
Giant
Mountainbiker

Post by Giant »

belooft een spannend wk te worden, ik heb een wedstrijdje besteld als het belgisch kampioenschap :d ! zolang een belg mag winnen ben ik al blij
ps: zou vervecken nu niet moeten zeggen, als sven nys wint ken ik niets van koers :d :d
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

alexi wrote:Sinds Nys een paar weken minder aan het presteren is is het hier op het Forum vol met berichten over een WK over gans het jaar te spreiden.
En dat terwijl hij een maand geleden al bijna wereldkampioen was (allé,volgens de berichten hier) :roll: :roll:
Check eerst eens of de posters dezelfde waren voor dat je begint conclusies te trekken :roll:
Locked