sven nys

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Locked
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

Ik vind dat ze het systeem van in de motocross zouden moeten invoeren. Dan zou er geen discussie zijn over wie nu wereldkampioen is of wie niet. Het zou gewoon de beste van het seizoen zijn.
Maar ik denk dat hier redelijk wat tegenstanders voor zullen zijn... :roll:
parring
Mountainbiker

Post by parring »

Ridley Rijder wrote:Ik vind dat ze het systeem van in de motocross zouden moeten invoeren. Dan zou er geen discussie zijn over wie nu wereldkampioen is of wie niet. Het zou gewoon de beste van het seizoen zijn.
Maar ik denk dat hier redelijk wat tegenstanders voor zullen zijn... :roll:
ruikt naar het uci classement!!!!
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

pvandebe wrote: En idd, als je je al moet richten op dat WK, dat uurtje crossen, waar zijn we dan mee bezig, is dat sport ? Sport is ervoor gaan, telkens weer, en af en toe op je voetjes komen, al dan niet bij een belangrijke wedstrijd...
Ik denk dat slechts weinig topsporters meegaan in die redenering! En gelijk hebben ze want na een seizoen zijn ze dood en begraven!(voor de sport dan toch)
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

snellebeentjes wrote:
pvandebe wrote: En idd, als je je al moet richten op dat WK, dat uurtje crossen, waar zijn we dan mee bezig, is dat sport ? Sport is ervoor gaan, telkens weer, en af en toe op je voetjes komen, al dan niet bij een belangrijke wedstrijd...
Ik denk dat slechts weinig topsporters meegaan in die redenering! En gelijk hebben ze want na een seizoen zijn ze dood en begraven!(voor de sport dan toch)
Ok, even nuanceren : ik bedoel niet dat je je elke keer moet doodrijden, dat je idd pieken en dalen hebt maar 'k heb het dus over die gasten die puur opbouwen naar die ene wedstrijd en dan dat shirt kunnen aantrekken. Regelmaat zou moeten tellen om dat shirt te mogen aantrekken. En het zou enkel voor de eer moeten, geen extra prijskaartje eraan !
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Maar allé kzie nie in waarom dat dit zo moet? In bijna alle sport (afgezien van de motorsporten, omdat daar de kans op motorpech groot is en zo de kansen ferm verkleind!) is er toch een apart WK? Zo één dag (of week, in atletiek,zwemmen,voetbal, basket,...), de belangrijkste dag, de dag waar iedereen naar uitkijkt? Waarom zou je dan nie mogen pieken naar die ene dag?
Dan mogen ze de Olympische Spelen ook afschaffen, want vele atleten zullen niet veel laten zien in een jaar van de OS, ze pieken veelal naar de OS zelf en laten de andere zaken aan zich voorbij gaan!

In zake dat geld heb je volledig gelijk, maar wat het startgeld nadien betreft, ik vind het logisch dat een WK meer startgeld krijgt!
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Wk is altijd een van de mooiste wedstrijden op een jaar!!!!!!!!! Wrm deze afschaffen!!??
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ja, mooi is dat, zo'n WK atletiek, prachtig. Maar we stellen ons daar zo geen vragen bij omdat we er door het jaar niet zo mee bezig zijn. Als het over de fiets gaat zijn we er wel mee bezig, daar zit 'm 't verschil.

En zo'n WK atletiek, dat zend men uit over de hele wereld (bij wijze van spreken) en duurt uren/dagen, een WK veldrijden duurt een aantal keer een uur en zend men uit in ????

't Zit in ons koppeke....

Als je nu die vetes 'ns bekijkt tussen de Wellens en Nys fans, bvb op hln.be, 't is toch zielig hoe belangrijk dat sommigen opeens een WK maken. Ik zeg niet dat het onbelangrijk is, maar eigenlijk niet belangrijker dan elke andere mooie wedstrijd.
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

ik kijk zo goed als altijd als het veldrijden is op tv en ik blijf er bij moest er geen WK zijn missen we een van de mooiste wedstrijden kijk naar vorig jaar was dat geen spanning iedereen zat op het puntje van zijn stoel.
Het wk is nog nooit een waardemeter geweest voor de beste van het seizoen dat is en blijft nys. De logise beste is degene met de meeste grote overwinningen.
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

sven nys is gewoon goed, hij heeft het bk op zak, de uci trui ookwel, gva trofé, supper prestige (en de olympische spelen voor het moutenbiken)
dus bekers en geld genoeg voor de sven ook al wint hij het wk niet.
hoop gewoon dat er een belg op het podium staat :wink:
vind het nu zondag plaats, op k2 ?
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

pvandebe wrote:Ja, mooi is dat, zo'n WK atletiek, prachtig. Maar we stellen ons daar zo geen vragen bij omdat we er door het jaar niet zo mee bezig zijn. Als het over de fiets gaat zijn we er wel mee bezig, daar zit 'm 't verschil.

En zo'n WK atletiek, dat zend men uit over de hele wereld (bij wijze van spreken) en duurt uren/dagen, een WK veldrijden duurt een aantal keer een uur en zend men uit in ????

't Zit in ons koppeke....

Als je nu die vetes 'ns bekijkt tussen de Wellens en Nys fans, bvb op hln.be, 't is toch zielig hoe belangrijk dat sommigen opeens een WK maken. Ik zeg niet dat het onbelangrijk is, maar eigenlijk niet belangrijker dan elke andere mooie wedstrijd.
Toch ook nog een verschil opmerken, Atletiek is een sport zoals sporten met een fiets hé! Cyclocross is daar een onderdeel van, net zoals de 100m op een WK atletiek! En van een sport die maar een uur duurt zoals cyclocross kan je moeilijk een sport van 4 uur maken! Maar kom we houden er over op, ik vind dat het zo moet blijven, een WK is altijd iets om naar uit te kijken!

euh het WK is volgens mij op SPORZA en dit dit weekend op zaterdag (junioren en beloften) en op zondag ( vrouwen en elites)

en wat de vetes tussen de supporters betreft, dat zal alsmaar meer en meer worden, hoe populairder het wordt, hoe meer voetbalfans hierop zullen afkomen om zich te 'amuseren' het zullen ook zij zijn die het volkse en het feestelijke van de cross kapot zullen maken!
Locked