De post zien velen als een mooie lui lekker job maar het is niet zo.JanMan wrote:De Post en NMBS zijn ook nog mogelijkheden.Jefke85 wrote:Nuja, als hij nie graag wil werken, moet ie maar naar Ford Genk, DHL, Opel Antwerpen...gaan. Op en tijd is er daar eens een staking, kwestie van de sociale contacten wat aan te scherpen wss, zo kan iedereen eens met iedereen klapke doen. De reden van de staking, das bijzaak._alain_ wrote:En laater klaachen tat hei geen werk findt
Mijn ma is nu al enkele jare facteur en het wordt elk jaar maar erger de rondes worden altijd maar groter en ze stellen een tijd voor waarin ze het moeten doen dus zew worden maar zo lang betaalt maaar zijn altijd langer weg want met regen drukke en minder drukke dagen houden ze daar geen rekening. Ik begrijp niet dat er daar neit meer gestaakt wordt. Mijn ma moet zich een maal in een maand de zaterdag thuishouden omdat ze zou kunne invallen wat krijgt ze daar voor nix de ballen maar ze moet nergens gaan. De tijd dat de facteur 200 huizen had en van cafe naar cafe kon rijden is al lang voorbij. Ze mogen dan nog op van die stinkende brommers zitten enzo. Met een helm waar de klep niet naar boven kan dus al het regent dat ze bijna niet meer zien. In de tijd waar ze niet elke dag reclames moetsten ronddragen en dus niet leke bus moesten doen is ook voorbij ze krijgne zo goed als elke dag reclame en vroeger kregen ze per zoveel reclames iets extra dit hebben ze onlangs ook afgeschaft. De post is volgens mijn pa een van de grootste strontbedrijven van het land.
Maar veel mensen hebben geen respect voor de facteur die elke dag om vijf op moet om dan alles te sorteren en dan in het weer, gesneeuwd gevroren snikheet regen hagel. Altijd moeten ze erdoor. Met de brommer als het glad ligt op borduur van borduur. Mijn moeder is al meermaals gevallen.
grtz poggio roy