20/01/2008 Klerken

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Riding Butcher
Mountainbiker

Post by Riding Butcher »

Ja zoals zo velen gisteren ook gestart voor de groten toer samen met Vuul Vintje. Persoonlijk vond ik de tocht zo zwaar niet of vorig jaar maar zeker even schoon. Een dikke pluim voor de organisatie die zeer veel uit de streek haalt. =D> =D> =D> We waren nog maar net gestart en ik nam al het voortouw met VV in de wielen. VV riep constant "blaas u niet op" (iets wat ik goe kan :oops: :oops: :oops: ) maar ik was in bloedvorm, enkel op de klimstroken moest ik hem laten gaan maar als het technisch was vlamde ik er weer voorbij. Terug aangekomen nog genoten van een zware cola en terug richting Roeselare vertrokken.

Klerken volgend jaar zien jullie mij zeker terug
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

uncle sam wrote: Kben benieuwd naar de foto's en evt het filmke nabij de vtt-terril.
Uncle Sam,ge gaat toch ne keer moeten leren van wat langer aprés te doen :-D :-D

Filmpke is achteraf gespeeld in de zaal en wij hebben u goed herkend op dat parcourke met veeteeteetjes mini-terril.Ook uw bisnummerke stond er op.Denk niet dat filmpke nog ergens op een website zal verschijnen maar je weet maar nooit.In ieder geval de forumbikers zijn weer in beeld geweest.Wij hebben driemaal dat rondje gedraaid en zo hebben we achteraf nog ne keer (of 3) onszelven mogen aanschouwen. :wink:
Koenego
Mountainbiker

Post by Koenego »

Ja, sorry verkeerd gelezen , excuses aan 't klimmerken #-o #-o . En ja ik ga akkoord met kritiek, als die maar opbouwend is. De organisatie doet zijn uiterste best om een mooie rit uit de grond te stampen en het maximum uit deze streek te halen. Maar zoals het spreekwoord zegt, de beste stuurlui staan aan wal!
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Hartelijk dank aan de bijna 600 deelnemers en aan onze hard werkende vrijwillige wedewerkers .
Erika's Baaikers is maar een klein clubke, en we beschikken niet over een mega-infrastructuur, maar met de voorhanden zijnde middelen proberen we toch telkenmale een schone organisatie aan te bieden. En daar sluipen idd wel wat schoonheidsfoutjes in :
° Redelijk in 't begin van de tocht hing er een bordje 'splitsing',. . . van een wandeltocht. Wij hebben er vlakbij een bordje bij geplaatst 'VTT' met 2 pijltjes rechtdoor, maar voor sommigen was dat toch nog steeds wat onduidelijk.
° Ook de afwerking van onze tombola (dat was de eerste keer) dient vlotter afgehandeld te worden, en blijkbaar moeten ook een paar douchekoppen es nagekeken te worden.
Over de tocht zelf hoop 'k dat de meesten tevreden huiswaarts zijn gekeerd.
En, toeval, o wonderloijk toeval, onze cameraman van dienst stond toch wel twee keer op 't juiste moment op de juiste plaats zeker ! VTT-tje die over het 'VTT-mini terrilke' zoeft, en CP die gezwind het CP-afdalinkske neemt.
OF foto's en filmpje op onze site of op you-tube komen, wee tik zelf nog niet. Ik zal onze 'master' es raadplegen en dan verneem je het wel via dit forum.
Eerst samen met fasty, ons parcours verder gaan afbreken en dan 'de mesthoop' in en rond mijn eigen kot terug wat opruimen, voor volgend jaar . Nogmaals allen bedankt, en hopelijk tot dan ! !
lucky
Mountainbiker

Post by lucky »

Gisteren ook met 3 man uit Gistel an de tocht in Klerken deelgenomen. Wat mij betreft: in de eerste off-road mijn ketting in stukken gereden. Na herstelling en hulp van fietsverhuurder (uit Westrozebeke) waarvoor dank toch de rit nog kunnen aanvatten.
Een bij momenten zware rit (modder of ferme tegenwind bergop) afgewisseld met enkele mooie (bos)stroken.

had toch een gemiddelde van een kleine 20/u wat voor deze rit niet weinig is denk ik.

Aan de aankomst ook niet van de voor verbetering vatbare douches gebruik gemaakt maar wel van de lekkere pannenkoeken gesmuld.

Een geslaagde rit over bijna volledige lijn.

Op naar volgende week: toertocht in Gistel
scattooke
Mountainbiker

Post by scattooke »

Supermoto wrote:Vond het zeker geen denderende toertocht.
Zoals altijd werden weer die verzopen weiden aangedaan, die een onberijdbaar parcours meegaf.
Nu ja, één of twee van die zulke weiden mag, maar vijf of zes is teveel van het goede. Je kunt toch genoeg andere (lees mooiere) offroadstroken vinden in die streek zoals de stroken die aangedaan worden tijdens de TT van Staden, Diksmuide en iets verder Langemark.
Bevoorrading was wel OK, maar de douches achtera trokken ronduit op geen kl*ten. Van de 6 of 7-tal douchekoppen waren er maar 2 die werken.
Water was wel goed van warmte. En de afgemaakt omkleedruimte was veel te klein.
Best dat de pannenkoeken nadien mijn zondag als nog goedmaakten.
Beste "supermoto" na vele vergaderingen en vele dagen uitpijlen van onze crew vind ik het jammer dat er iemand nog zoveel kritiek kan hebben. Als er bij jouw in de buurt (Snellegem dacht ik?) eens een "perfecte" rit plaatsvindt zullen we waarschijnlijk veel bijleren.
elros
Mountainbiker

Post by elros »

De rit was heel goed georganiseerd, heel vriendelijk.
De tocht was afwisselend... baan... stijgen (tegen wind in) ... aardewegen en paadjes... enkele sjieke crossbaantjes met bis (heb da nie gedaan... ) mooie uitdagingen erin gestoken... kortom geen klagen.

De bepijling kon mss toch wat beter... 't was effe wennen aan de wandeltocht zeker in de steenstraat was het effe chaotisch.

Maar toch hebben we de weg gevonden...

Nog mss een klein minpuntje was de afspuitplaats... die was nie zo goe.

Maar de bediening aan de bar maakte alles prima!!

Volgend jaar komen we zeker terug!!
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

sergo wrote:Samen met de mannen van Oostnieuwkerke gekomen, goede tocht, prima organisatie, de tussenstops waren wat ervan verwacht werd (kemmmel was een beetje te goed)
Maar zoals ik voorspeld had "jullie hebben geen oude treinroute nodig om het zwaar te maken", maar met zo'n weer kan het ook niet anders.

Misschien 1 minpuntje( al is het een kleintje) bij de CP afdaling vond ik het kruisen met andere bikers op de weg toch gevaarlijk. Volgend jaar misschien zorgen dat ge elkaar nie moet kruisen, maar zeker de afdaling erin laten.
Zeker tot volgend jaar
een kleine opheldering is hier op zijn plaats:de avond voordien werden we gebeld dor de schepen van sport en spel dat we de beklimming en de afdaling van CP niet mochten doen (klacht van de mevrouw die boven aan de beklimming en afdaling woont) nog efkens gedaan ofg ons neus bloedde en na de passage van CP en co. vlug de bpaaltjes en linten weggehaald (maar de eigenlijke route was beneden blijven )
roodkapje
Mountainbiker

Post by roodkapje »

merci an die ne vriendelijke Koen die mie a zien stjolen met ne platten band en azo mie eet laden uplaoden deur diene toffe gast met zien blauw kamionetje. Bedankt. Miene kleen was wok bliede want ie moeste anders heeltiet wachtn achter zien moedre. Voe de reste was het héééééééééééél lastig en ween wel verskillend kjeren gevoaln. Mo twas tof. Toe tjaoren.
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

De foto's en het filmpje komen waarschijnlijk morgen of overmorgen online. Zonet onze webmaster gecontacteerd en morgenavond komen we es samen daaromtrent. Vanavond nog te druk met alles verder op te ruimen.
Toch nog graag een paar randbemerkingen : Opvallend hoe weinig van de 600 mensen er slechts gebruik maakten van de bewaakte fietsparking. Die was op amper 50 meter van de ingang van de zaal, maar was, hoewel met pijltjes aangegeven, wel wat uit het zicht, vlakbij de douches. Maar de douches, die weet dan wel iedereen te vinden. Vreemd toch.
Bij de inschrijving waren er zelfs heel weinig die hun fiets in bewaring gaven, en da's nu net waarschijnlijk het gevaarlijkste moment. Achteraf, om er nog eentje te gaan drinken in de zaal, werd defietsparking, gelukkig maar, drukker bezocht.
En tenslotte : hopelijk hebben we nu, samen met Zarren vorige week, definitief bewezen dat het dus inderdaad mogelijk is om twee weken na mekaar, in omtrent dezelfde streek toch twee totaal uiteenlopende tochten aan te bieden. Dus, zeker niet meer twijfelen om ze allebei aan te doen , volgend jaar ! !
Post Reply