voila, beter zou ik het niet kunnen formulerenmaria cool wrote:Mensen die naar Klerken komen om te mountainbiken,te sleuren tegen de wind en te ploeteren door het slijk zoals het echten past zullen zeker aan hun trekken gekomen zijn.Zeurpieten die de warmte van de pannekoeken of douchewater boven het parcour stellen en de kledingkamers te klein vinden,bij zulke mensen is het logisch dat afzien niet in hun woordenboek staat.Ik zou zeggen ga biljarten of ga in een breiclub.Supermoto wrote:Vond het zeker geen denderende toertocht.
Zoals altijd werden weer die verzopen weiden aangedaan, die een onberijdbaar parcours meegaf.
Nu ja, één of twee van die zulke weiden mag, maar vijf of zes is teveel van het goede. Je kunt toch genoeg andere (lees mooiere) offroadstroken vinden in die streek zoals de stroken die aangedaan worden tijdens de TT van Staden, Diksmuide en iets verder Langemark.
Bevoorrading was wel OK, maar de douches achtera trokken ronduit op geen kl*ten. Van de 6 of 7-tal douchekoppen waren er maar 2 die werken.
Water was wel goed van warmte. En de afgemaakt omkleedruimte was veel te klein.
Best dat de pannenkoeken nadien mijn zondag als nog goedmaakten.
20/01/2008 Klerken
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- T@D@P-cycler
- Mountainbiker
Post by T@D@P-cycler »
Prachtige Tocht...(De afwezigen hadden ongelijk)
Kennis gemaakt met Rik C
aan de organisatie.............Chapeau !!!
Kennis gemaakt met Rik C
aan de organisatie.............Chapeau !!!
vanmorgen om 08.00u gestart voor de 47km
na een paar km voor de tweede maal in een week de Steenstraat bereden maar dan naar beneden
ale dat dacht ik
moesten we wel weer naar boven zeker tegen de wind in
zeer mooie off-road stroken
enkele stevige klimmetjes
en zeeeer veel wind
vond deze tocht beter dan die van vorige week in Zarren
veel minder boereslagen en weidedoorsteken
en zeer goed berijdbaar
ondanks de vele regen van de afgelopen weken
goede bepijling
goede bevoorrading
mooie privestukken
wel niet al te veel volk gezien waarschijnlijk door de rit in Kluisbergen
bedankt en tot volgend jaar

- Moustache
- Kerstman
We hadden verdorie al een lijstje om geen ruzie te moeten maken over de volgorde:clubboys wrote:en hebde ze gevondenSuPaH FLY wrote:De gedachte van vier Erika's die me masseren heeft me uit mijn slaap gehaald![]()
Nu nog de juiste 4 Erika's vinden ...
Maar het heeft niet mogen zijn... De paster wou ons eerst laten biechten (wat voor ons niet nodig is natuurlijk, wij hebben eerste communiezieltjes) maar toen wou hij ons laten zingen.Traxer wrote:Laat ons gewoon stoppen met zeveren en een lijstje beginnen voor die massage:
1. SuPaH Fly
2. Traxer
3. Moustache
4. Nog nen keer Traxer...
Toen we dat hoorden zijn we maar zo snel mogelijk vertrokken, wie weet wat er dan allemaal zou gebeurd zijn
- grote plateau
- Kerstman
Post by grote plateau »
Vanmorgen vol goede hoop naar Klerken afgezakt(zoals telkenjare) maar met een slecht gevoel huiswaarts gekeerd!!!!!!
1)veeeeel te weinig wind!
2)Alles luizeplat!
3)veeel te weinig baene!
4)niets van inspiratie op de tocht!
5)Onvriendelijke organisatoren!
6)Slecht gefilmde herinneringen!
7)nergens mooie stukken mogen bissen!
8)Rond de bossen i.p.v.erdoor!
9)Geen afdalingskes of klimmetjes!
10)Maar twee bevoorradingen!
11)Water op de afspuitstand die mijn ketting doet roesten!
12)Water die op 32°de modder van mijn lichaam spoelde!
13)Gratis!!pannekoek MET suiker!
14)Veel te gezellige après met veel te toffe mede-forumbikers!
15)Microfoon met veel te korte kabel,waardoor we niet konden zingen
16).....................................ne pastre
ip ne velo die zingt!
't is maar een graptjen é Pol!!!
Nee;alle was picco bello in orde!!!!!!!
Een tochtje waar we met de bende ons ferm geamuseerd
en afgebeuld
hebben.
'T was een stuk minder lastig dan vorig jaar en 'k zou zeggen:houden zo!!
(voor de merendeel,geoefende of minder geoefende biker, doenbaar ritje.
)
Een mtb ingericht door gasten die er iets van kennen en laat de beste stuurlui maar aan wal staan.(supermoto ).
Rikske en de hele crew:dikke proficiat!

1)veeeeel te weinig wind!
2)Alles luizeplat!
3)veeel te weinig baene!
4)niets van inspiratie op de tocht!
5)Onvriendelijke organisatoren!
6)Slecht gefilmde herinneringen!
7)nergens mooie stukken mogen bissen!
8)Rond de bossen i.p.v.erdoor!
9)Geen afdalingskes of klimmetjes!
10)Maar twee bevoorradingen!
11)Water op de afspuitstand die mijn ketting doet roesten!
12)Water die op 32°de modder van mijn lichaam spoelde!
13)Gratis!!pannekoek MET suiker!
14)Veel te gezellige après met veel te toffe mede-forumbikers!
15)Microfoon met veel te korte kabel,waardoor we niet konden zingen
16).....................................ne pastre
't is maar een graptjen é Pol!!!
Nee;alle was picco bello in orde!!!!!!!
Een tochtje waar we met de bende ons ferm geamuseerd
'T was een stuk minder lastig dan vorig jaar en 'k zou zeggen:houden zo!!
(voor de merendeel,geoefende of minder geoefende biker, doenbaar ritje.
Een mtb ingericht door gasten die er iets van kennen en laat de beste stuurlui maar aan wal staan.(supermoto ).
Rikske en de hele crew:dikke proficiat!
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Vandaag is het nog maar eens bewezen: "de heuveltjes van Erika" zijn mooi,goed gevormd maar onverbiddellijk
.Of er nu wind,weide,veld,road/off-road of andere toestanden aan te pas te komen.Ze blijven mooi om eens te "berijden".
De lat lag toch vrij hoog vooraf en het was uitkijken naar wat Rik C en zijn kompanen de voorbije weken allemaal hadden uitgestoken.
Gestart met de "aprésbikers
" deze keer en er zat van in het begin "vrij goe snee" op.We bleven met zijn vijven samen af en toe aangevuld met een uitgeweken "herder".De cowboy groeit stillekesaan weer naar zijne bloedvorm toe,getuige daarvan een "jumpke" van een talud van 1 meter hoog
.Perfecte landing,maar even later ook toen we aan mijne mini-terril aankwamen.
Dit toerke hebben we "getrist"
en er viel ieder rondje wel iets te beleven.Toen veeteeteetjes mini-terril
was gekeurd en goed bevonden de weg verdergezet.Dan naar de passage van Houthulstbos waar een spectaculaire val van alweer.....de forumtrein even tot stoppen bracht.Kettingbreuk was het verdict.Luttele minuten laten zaten we weer op het spoor en wat later terug een mooi stukje met de "Klerkse" cowboy Peter afdaling
voorafgegaan door een mooi kort klimmetje, die we maar gebist
hebben.Na de tweede controle kwam stilaan de wet van de sterkste boven en ene "tirri tomba
" had nog één extra cartouchke op zo de eerste te arriveren aan "Klerken kerke".
Parcours was zeker heel mooi en een aanschakeling van verscheidene stukken aangevuld met de nodige hoogtemeters en de bij wijlen strakke wind.
Niets dan positief dos tot dusver en toen we rustig onze pannenkoek zaten te verteren met de bijhorende blonde (leffe) vond pastoor Munte het welletjes en heeft hij ons werkelijk geborsteld (met wijwater)
Ze waren nu goed bezig dit jaar en terug in opbouw toe naar volgend jaar en dan vragen ze aan de "aprésbikers" om een liedje te zingen.We hebben de rest van de zaal hun dat leed maar bespaard en hen zo toch nog een aangename zondag bezorgd.
En wat pastoor Munte betreft : Ik weet niet waar die zal terechtkomen maar in Treviso zijn ze bij deze toch wel gewaarschuwd.
Amen.
De lat lag toch vrij hoog vooraf en het was uitkijken naar wat Rik C en zijn kompanen de voorbije weken allemaal hadden uitgestoken.
Gestart met de "aprésbikers
Parcours was zeker heel mooi en een aanschakeling van verscheidene stukken aangevuld met de nodige hoogtemeters en de bij wijlen strakke wind.
Niets dan positief dos tot dusver en toen we rustig onze pannenkoek zaten te verteren met de bijhorende blonde (leffe) vond pastoor Munte het welletjes en heeft hij ons werkelijk geborsteld (met wijwater)
Ze waren nu goed bezig dit jaar en terug in opbouw toe naar volgend jaar en dan vragen ze aan de "aprésbikers" om een liedje te zingen.We hebben de rest van de zaal hun dat leed maar bespaard en hen zo toch nog een aangename zondag bezorgd.
En wat pastoor Munte betreft : Ik weet niet waar die zal terechtkomen maar in Treviso zijn ze bij deze toch wel gewaarschuwd.
Amen.
Gisteren ter elfderdure (tijdens den aperitief dus) door het aandringen van mijn collegabiker Peter beslist om vandaag ook in Klerken te rijden ipv Wevelgem of Kluisbergen. Hij verwachtte blijkbaar ontzettend veel van de Heuveltjes van Erica en ik verdenk hem zelfs van een slapeloze nacht door allerlei waanvoorstellingen
Pas iets voor negen vertrokken en aanvankelijk vond ik het nogal veel weg, gelukkig hier en daar een kasseistrook waar ik mijn eerste cartouchke kon verschieten, de teller liep tot tegen de 50 km/uur en de eerste km's na die kasseistrook heb ik me zelf wel een beetje vervloekt dat ik me niet een beetje heb ingehouden op die strook. Pas tegen de eerste bevoorrading en op het ritme van Muziekske Dust kwam ik terug op mijn positieven. Waar Peter aanvankelijk de betere benen had, was het vanaf de eerste bevoorrading voor mij lekker fietsen en vond ik de tocht ook beter en beter, enkele slingertracks door het bos, een lange off-road strook langs het bos,vree geestig.
Voor Peter was het te lang geleden dat hij nog eens op de fiets had gezeten dus heb ik dan maar het grootste deel van mijne voormiddag doorgebracht met te wachten op hem
De bike-wash hebben we door de drukte aan ons laten voorbij gaan en
de douches waren op zijn zachts uitgedrukt "origineel" maar meer moet dat niet zijn hé.
Nog een Jupilerke naar binnen gewerkt en dan naar huis.
Pas iets voor negen vertrokken en aanvankelijk vond ik het nogal veel weg, gelukkig hier en daar een kasseistrook waar ik mijn eerste cartouchke kon verschieten, de teller liep tot tegen de 50 km/uur en de eerste km's na die kasseistrook heb ik me zelf wel een beetje vervloekt dat ik me niet een beetje heb ingehouden op die strook. Pas tegen de eerste bevoorrading en op het ritme van Muziekske Dust kwam ik terug op mijn positieven. Waar Peter aanvankelijk de betere benen had, was het vanaf de eerste bevoorrading voor mij lekker fietsen en vond ik de tocht ook beter en beter, enkele slingertracks door het bos, een lange off-road strook langs het bos,vree geestig.
Voor Peter was het te lang geleden dat hij nog eens op de fiets had gezeten dus heb ik dan maar het grootste deel van mijne voormiddag doorgebracht met te wachten op hem
De bike-wash hebben we door de drukte aan ons laten voorbij gaan en
de douches waren op zijn zachts uitgedrukt "origineel" maar meer moet dat niet zijn hé.
Nog een Jupilerke naar binnen gewerkt en dan naar huis.
Supermoto wrote:Vond het zeker geen denderende toertocht.
Zoals altijd werden weer die verzopen weiden aangedaan, die een onberijdbaar parcours meegaf.
Nu ja, één of twee van die zulke weiden mag, maar vijf of zes is teveel van het goede. Je kunt toch genoeg andere (lees mooiere) offroadstroken vinden in die streek zoals de stroken die aangedaan worden tijdens de TT van Staden, Diksmuide en iets verder Langemark.
Bevoorrading was wel OK, maar de douches achtera trokken ronduit op geen kl*ten. Van de 6 of 7-tal douchekoppen waren er maar 2 die werken.
Water was wel goed van warmte. En de afgemaakt omkleedruimte was veel te klein.
Best dat de pannenkoeken nadien mijn zondag als nog goedmaakten.