20/01/2008 Klerken
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Vanmorgen vertrokken UIT Kluisbergen , naar het verre Klerken. Geen moment spijt van gehad. Dit tochtje is piccobello. Offroad heb ik zeker meer gehad en ook zelfs meer bos en het aangenaam gezelschap van de après-bikers .Meester Rik en Pastoor Munte en co hebben er hun werk van gemaakt en een goede combinatie gevonden tussen doenbare offroad (maar op 1 plaatske geploeterd), zeker niet teveel weidedoorsteken.
Ik vermoed dat ze bijna al het leuks uit de streek gehaald hebben. Er iszeker heel wat tijd en moeite in deze TT gestopt.
Het stuk voor de 2de bevoorrading was het aangenaamste . Samen met de forumtrein aangezet (1ste kasseistrook wees mijn meterke 50,5km/u aan) en kunnen volgen tot rond km 42 , daar een gaatje moeten laten toen Tirri Tomba weer eventjes zonder benen reed en de laatste 5km uitgebold. De forme kan alleen maar verbeteren de volgende weken.Ze waren best lastig bergop tegenwind. Nog een leuke après maar en masse vertrokken toen ze een zanger van de après-bikers vroegen om een liedje op het podium te komen zingen.
Bedankt ook aan de Ericaatjes voor de lekkere pannekoeken en tot de volgende.
Ik vermoed dat ze bijna al het leuks uit de streek gehaald hebben. Er iszeker heel wat tijd en moeite in deze TT gestopt.
Het stuk voor de 2de bevoorrading was het aangenaamste . Samen met de forumtrein aangezet (1ste kasseistrook wees mijn meterke 50,5km/u aan) en kunnen volgen tot rond km 42 , daar een gaatje moeten laten toen Tirri Tomba weer eventjes zonder benen reed en de laatste 5km uitgebold. De forme kan alleen maar verbeteren de volgende weken.Ze waren best lastig bergop tegenwind. Nog een leuke après maar en masse vertrokken toen ze een zanger van de après-bikers vroegen om een liedje op het podium te komen zingen.
Bedankt ook aan de Ericaatjes voor de lekkere pannekoeken en tot de volgende.
Last edited by jodelaietie on Sun 20 Jan 2008 18:08, edited 1 time in total.
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Smaken verschillen en zonder een hele polemiek te ontwikkelen wil ik even meegeven dat het deze organisatie tot eer strekt dat ze een parcours in eigen streek zoeken en vinden en dat ze niet de TT's uit de omliggende gebieden kopiëren.Supermoto wrote: Je kunt toch genoeg andere (lees mooiere) offroadstroken vinden in die streek zoals de stroken die aangedaan worden tijdens de TT van Staden, Diksmuide en iets verder Langemark.
Hoeveel tochten gaan er niet naar de bossen van Hertsberge of groot-Zedelgem of willen perse naar de Kluisberg terwijl ze er vaak mijlenver van liggen? Gevolg: baan ernaar toe, een afkooksel van de tochten die in dat gebied thuis zijn, en baan terug. Geef mij dan maar een tocht als deze die creatief omgaat met het weinige dat ze hebben.
Lang getwijfeld of ik wel zou gaan maar dan toch afgekomen samen met mijn zoon Het dient gezegd dat ik deze keer genoten heb ...veel beter dan verleden jaar , waar de regen en storm de grote spelbreker waren geweest . Omzeggens alles was berijdbaar , goeie bevoorrading , afspuitinstallatie OK ..en een goeie pannekoek achteraf . Doe zo voort !
- Chriske
- Mountainbiker
Ben ook terug van Klerken, denk dak als ene van de laatste gestart ben met nr 568. (Wel gene prijs in den tombola, dju toch.)
ik had nog nooit in deze streek gereden en wist dus niet wat ik moest verwachten.
Twas niet echt mijn soort TT maar vond dat ze vrij creatief omgegaan zijn met de streek om offroad in deze TT te puzzelen, beetje teveel baan naar mijn zin, heb wel erg genoten van het stuk tussen de bevoorradingen met de 2.8km offroad en het bosje met de vtt mini-terril (molshoop) dan ook tot 3x gebist.
Al bij al ne schone toer, goede bevoorrading, vrij goe bepijld met een lekkere pannekoek en Lefke achteraf.
Bikewash en douches waren ook goed naar mijn mening.
ik had nog nooit in deze streek gereden en wist dus niet wat ik moest verwachten.
Twas niet echt mijn soort TT maar vond dat ze vrij creatief omgegaan zijn met de streek om offroad in deze TT te puzzelen, beetje teveel baan naar mijn zin, heb wel erg genoten van het stuk tussen de bevoorradingen met de 2.8km offroad en het bosje met de vtt mini-terril (molshoop) dan ook tot 3x gebist.
Al bij al ne schone toer, goede bevoorrading, vrij goe bepijld met een lekkere pannekoek en Lefke achteraf.
Bikewash en douches waren ook goed naar mijn mening.
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Groot gelijk,ik zou het niet beter kunnen zeggen.Lichterveldenaere wrote:Smaken verschillen en zonder een hele polemiek te ontwikkelen wil ik even meegeven dat het deze organisatie tot eer strekt dat ze een parcours in eigen streek zoeken en vinden en dat ze niet de TT's uit de omliggende gebieden kopiëren.Supermoto wrote: Je kunt toch genoeg andere (lees mooiere) offroadstroken vinden in die streek zoals de stroken die aangedaan worden tijdens de TT van Staden, Diksmuide en iets verder Langemark.
Hoeveel tochten gaan er niet naar de bossen van Hertsberge of groot-Zedelgem of willen perse naar de Kluisberg terwijl ze er vaak mijlenver van liggen? Gevolg: baan ernaar toe, een afkooksel van de tochten die in dat gebied thuis zijn, en baan terug. Geef mij dan maar een tocht als deze die creatief omgaat met het weinige dat ze hebben.
Ik denk dat "Supermoto" van geluk mag spreken dat hij hem vorig jaar niet gereden.
Straks een volledig verslag,nu eerst nog een beetje wakker worden.
Als een blok in slaap gevallen en niets van de cross gezien.
-
thyboracing
- Mountainbiker
Post by thyboracing »
Ewel we hebben vandaag echt genoten van de 34 km daar in Klerken, had een hoog cyclocross gehalte en de wind, het hoogteverschil en de zuigende grond maakten er een goede training voor de kuiten van ... Profi aan de organisatie ...
vtt klerken
Terug van klerken en heel tevreden over deze tocht.Toch enkele bedenkingen ove de kommentaren.De ene klaagt over de douches, de ander over de bevoorrading, nog een ander over te veel baan, nog een ander over te veel weiden en te weinig bos.Mijn mening daarover is de volgende :
1) De douches : niet iedereen heeft de beschikbaarheid over een sporthal.
2)De bevoorrading : deze zou toch moeten in orde zijn (een buffet is niet nodig, ben al tevreden met een drankje en een stukje banaaan.
3) In de bossen rijden is natuurlijk plezant, maar niet niet iedereen krijgt de toelating om door privédomeinen en bossen te rijden, en er moet dan nog veel bos zijn .Als men zich dan buiten de paden begeeft en zwerfvuil achterlaat dan krijgt men geen toestemming meer.
:
4) En vindt maar eens genoeg vrijwilligers .

2)De bevoorrading : deze zou toch moeten in orde zijn (een buffet is niet nodig, ben al tevreden met een drankje en een stukje banaaan.
3) In de bossen rijden is natuurlijk plezant, maar niet niet iedereen krijgt de toelating om door privédomeinen en bossen te rijden, en er moet dan nog veel bos zijn .Als men zich dan buiten de paden begeeft en zwerfvuil achterlaat dan krijgt men geen toestemming meer.
4) En vindt maar eens genoeg vrijwilligers .
-
maria cool
- Mountainbiker
Post by maria cool »
Mensen die naar Klerken komen om te mountainbiken,te sleuren tegen de wind en te ploeteren door het slijk zoals het echten past zullen zeker aan hun trekken gekomen zijn.Zeurpieten die de warmte van de pannekoeken of douchewater boven het parcour stellen en de kledingkamers te klein vinden,bij zulke mensen is het logisch dat afzien niet in hun woordenboek staat.Ik zou zeggen ga biljarten of ga in een breiclub.Supermoto wrote:Vond het zeker geen denderende toertocht.
Zoals altijd werden weer die verzopen weiden aangedaan, die een onberijdbaar parcours meegaf.
Nu ja, één of twee van die zulke weiden mag, maar vijf of zes is teveel van het goede. Je kunt toch genoeg andere (lees mooiere) offroadstroken vinden in die streek zoals de stroken die aangedaan worden tijdens de TT van Staden, Diksmuide en iets verder Langemark.
Bevoorrading was wel OK, maar de douches achtera trokken ronduit op geen kl*ten. Van de 6 of 7-tal douchekoppen waren er maar 2 die werken.
Water was wel goed van warmte. En de afgemaakt omkleedruimte was veel te klein.
Best dat de pannenkoeken nadien mijn zondag als nog goedmaakten.
Re: vtt klerken
volledig mee akkoordstoempe wrote:Terug van klerken en heel tevreden over deze tocht.Toch enkele bedenkingen ove de kommentaren.De ene klaagt over de douches, de ander over de bevoorrading, nog een ander over te veel baan, nog een ander over te veel weiden en te weinig bos.Mijn mening daarover is de volgende :
3) In de bossen rijden is natuurlijk plezant, maar niet niet iedereen krijgt de toelating om door privédomeinen en bossen te rijden, en er moet dan nog veel bos zijn .Als men zich dan buiten de paden begeeft en zwerfvuil achterlaat dan krijgt men geen toestemming meer.:
4) En vindt maar eens genoeg vrijwilligers .![]()
sommigen zijn nooit tevreden
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
Vanmorgen van bij mij thuis aangezet met Deurbieter, Bart Klapband en Frebo voor de 47km. Kwas meteen al een licht briesje gewaar, en kzou het in de loop van de dag nog gewaarder worden... Na de mindere commentaren op deze topic (parcours in weiden, velddoorsteken, wat weet ik nog allemaal) mij een beetje verwacht aan het worst case scenario...
Soit, in de loop van de rit ben ik meer en meer verrast door de parcoursbouwers. Alles wat je uit de streek kan halen, is er volgens mij ook uitgehaald... Ik wist altijd perfect waar ik zat, maar khad er nog nooit van mijn leven gereden. Op de eerste bevoorrading ook kennis gemaakt met Scatooke en Henkieboy (aangenaam!). De bevoorrading waren (toz vorige week) heel basic, maar thoefde echt nie meer te zijn. Een stuk zoetekoeke en sinaas kan al heel veel deugd doen. En vorige week wast ook "hors catégorie", laat ons eerlijk zijn... Alles was berijdbaar, behalve dan hier en daar een meter of 50 waar het "stampen of verzuipen" was. Het was zeker niet ergerlijk zoals op sommige winter-TT's.
Op het einde toch nog wa gevloekt omdat ze ons, eens bijna in centrum Klerken, weer naar beneden zonden voor nog een kilometerke of 5 kuitenbijterij... Parcoursbouwers kunnen ook mensenkl$^!§ zijn. De pannenkoeken op het einde deden meer dan deugd...
Door omstandigheden ons treintje bij mij thuis uitgenodigd (ik woon bijna tegenover de sporthal in Houthulst) voor den après... Een Triple Karmeliet (het moet niet altijd Leffe zijn) smaakt ook eens lekker moek zegn...
Zeker tot volgend jaar mannen, kben blij dak mijn eigen streek eens leren kennen heb...
handen op elkaar voor de organisatie.
Soit, in de loop van de rit ben ik meer en meer verrast door de parcoursbouwers. Alles wat je uit de streek kan halen, is er volgens mij ook uitgehaald... Ik wist altijd perfect waar ik zat, maar khad er nog nooit van mijn leven gereden. Op de eerste bevoorrading ook kennis gemaakt met Scatooke en Henkieboy (aangenaam!). De bevoorrading waren (toz vorige week) heel basic, maar thoefde echt nie meer te zijn. Een stuk zoetekoeke en sinaas kan al heel veel deugd doen. En vorige week wast ook "hors catégorie", laat ons eerlijk zijn... Alles was berijdbaar, behalve dan hier en daar een meter of 50 waar het "stampen of verzuipen" was. Het was zeker niet ergerlijk zoals op sommige winter-TT's.
Op het einde toch nog wa gevloekt omdat ze ons, eens bijna in centrum Klerken, weer naar beneden zonden voor nog een kilometerke of 5 kuitenbijterij... Parcoursbouwers kunnen ook mensenkl$^!§ zijn. De pannenkoeken op het einde deden meer dan deugd...
Door omstandigheden ons treintje bij mij thuis uitgenodigd (ik woon bijna tegenover de sporthal in Houthulst) voor den après... Een Triple Karmeliet (het moet niet altijd Leffe zijn) smaakt ook eens lekker moek zegn...
Zeker tot volgend jaar mannen, kben blij dak mijn eigen streek eens leren kennen heb...