20/01/2008 Klerken

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
SuPaH FLY
Mountainbiker

Post by SuPaH FLY »

De gedachte van vier Erika's die me masseren heeft me uit mijn slaap gehaald #-o
Nu nog de juiste 4 Erika's vinden ... (o)
hamateur
Mountainbiker

Post by hamateur »

HAHA, de ganse nacht geen regen gehad hier in klerken. De wind beukt hier wel redelijk maar dat maakt het nog meer een tocht voor flandriens. Briek Schotte zou hier zeker van de partij geweest zijn. Allé, we maken ons klaar om te vertrekken en het gevecht (of wordt het moddercatch) met Erika te beginnen. We hebben geluk om ons naar de start te begeven mogen we al eerst de laatste klim doen van het parcours.
We hopen dat de meester en zijn team mogen beloond worden met een enorme opkomst na alle voorbereidingen die ze geleverd hebben.
Spark
Mountainbiker

Post by Spark »

Zeer mooie en verzorgde tocht =D>

Laat maar weten waar we de foto's kunnen zien van de afdaling :wink:
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Zeer mooie tocht en zwaar genoeg door de aanwezigheid van de strakke wind.
Nergens moeten afstappen, dus chapeau voor de parcoursbouwer(s) ondanks de vele regen van de afgelopen week. =D> =D> =D>

Kheb ervan genoten van het begin tot het einde. Als hoogtepunten dat kleine single track bosje waar ik toch wel moest bissen :drunk: en de cowboy afdaling (+ aanloop ervan) :bounce:

Goede bepijling en organisatie, lekkere pannekoeken (en bier :wink:).
Afspuitplaats mocht groter zijn in opp, slangen genoeg maar een te beperkte plaats om u fiets te plaatsen.

Algemeen: =D> =D>
En twas lastig genoeg #-o

Kben benieuwd naar de foto's en evt het filmke nabij de vtt-terril.
hamateur
Mountainbiker

Post by hamateur »

voor de 26 km geopteerd om samen met onze jongsten (9jaar) te biken. Het moet gezegd dat de organisatoren toch wel alles in 't werk hebben gesteld om een berijdbaar parcours te presenteren. Dat men toch soms ne keer moest ploeteren mag de pret niet bederven. De wind wist bij momenten ook niet goed meer van welk ne kant hij kwam. Echt een tochtje voor de flandriens.
Organisatorisch was ook alles goed in orde. De inrichters verdienen dan ook een grote proficiat.
Signer
Mountainbiker

Erika

Post by Signer »

Erika niet gezien, #-o wel afwisselende,leuke tocht gehad.
De bissertjes 2x gereden, =D> na 2e bevoorrading nog even aan de forumtrein gehangen,maar door al die power ene Peter zijn ketting doorgetrapt. #-o :wink:
Even gewacht,maar dan toch doorgereden zoals de rest van de rit "alleeen" met de wetenschap dat de forumsneltrein achter kwam.
Maar eenmaal het voetje moeten zetten in een drassig weideke.
Was een betere versie of vorig jaar.
Aan organisatie, =D> =D> =D> =D>

Tot volgend jaar,

Grtz
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

bedankt aan alle mountainbikers die vandaag onze heuveltjes gereden hebben. Net zoals gisteren stond er een redelijk strakke wind die de tocht toch redelijk lastig maakte maar we denken dat het toch overal betrekkelijk goed berijdbaar was.Voila dit gezegd zijnde zal ik mij maar vlug wassen en terug verder gaan helpen met alles af te breken en op te kuisen. nogmaals bedankt aan de 578 of 587 deelnemers aan onze vtt =D> =D> =D>
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Vanmorgen samen met een verzwakte SuPaH Fly aan de tocht begonnen. De wegenwerken en de eerste velddoorsteek brachten ons onmiddellijk aan de kop van de forumtrein. :bounce: :bounce: :bounce: "We hebben een gat" zei de cowboy.

Ongeveer twee kilometer verder was ik al de achterkant van de rest van de forumtrein aan het bewonderen... #-o

Het parcours lag inderdaad verschrikkelijk goed berijdbaar, maar die wind was er teveel aan. Dju toch. Dat moeten ze volgend jaar toch afschaffen. [-X [-X [-X

Heel de bende uit het oog verloren tot op de tweede bevoorrading, waar ik een SuPaH Fly oppikte, waarvan het beste al was opgebruikt.

Nog flink wat gevloekt op de wind, maar uiteindelijk toch terug in Klerken gearriveerd na een meer dan geslaagde tocht. =D> =D> =D> Alleen een beetje te veel volk op de bikewash (en een paar leukerds die dan niet willen aanschuiven en midden in de rij proberen in te schuiven) waardoor ik subiet nog mijn machien moet kuisen.

Ik zat nog even te wachten op die massages tijdens den apres, maar toen men ons zelf wou doen zingen zijn we maar wijselijk opgestapt. Waarschijnlijk het beste voor iedereen :roll: :roll:
bqn
Mountainbiker

Post by bqn »

Vond het zeker geen denderende toertocht.
Zoals altijd werden weer die verzopen weiden aangedaan, die een onberijdbaar parcours meegaf.
Nu ja, één of twee van die zulke weiden mag, maar vijf of zes is teveel van het goede. Je kunt toch genoeg andere (lees mooiere) offroadstroken vinden in die streek zoals de stroken die aangedaan worden tijdens de TT van Staden, Diksmuide en iets verder Langemark.
Bevoorrading was wel OK, maar de douches achtera trokken ronduit op geen kl*ten. Van de 6 of 7-tal douchekoppen waren er maar 2 die werken.
Water was wel goed van warmte. En de afgemaakt omkleedruimte was veel te klein.
Best dat de pannenkoeken nadien mijn zondag als nog goedmaakten.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Heb eerlijk gezegd lang getwijfeld of het nu Klerken of Wevelgem zou worden. Uiteindelijk bij mijn eerse keuze gebleven. Zelf een fan van de zware Klerken-TT's van de voorbije jaren, maar blijkbaar een van de weinige. #-o Door de aangekondigde 'light-versie' dan ook maar met lage verwachtingen vertrokken.

Het mag gezegd zijn: ook de light-versie kan me zeker bekoren! In het eerste deel zag je dat ze een vlotter berijdbare tocht wilden maken, maar het tweede deel overtrof mijn verwachtingen zodat ik toch wel van een geslaagde tocht mag spreken. Dat 'Vrijbos' (?) was uiteraard het hoogtepunt (meteen ook gebist) =D> , maar ook verschillende stroken daarrond waren zeer goed. Gelukkig op het laatste (en vooral in de grote afstand) nog voldoende veld- en weidedoorsteken die deze tocht haar karakter geven. (moet eerlijk zijn: zonder deze zou het Klerken niet geweest zijn). Globaal ook trots op mezelf, hoewel mijn avg lang niet zo hoog ligt, ik nu en dan wel eens voetje moest zetten en de wind me heviger leek dan gisteren, toch aanvaardbaar en vlot gereden naar mijn normen.

Verder een goede omkadering en organisatie. =D> Paar schoonheidfoutjes in de bepijling (eerste deel - pijltjes zet je voor de bocht en niet aan een paal voorbij de bocht), maar niet in die mate dat je verkeerd gaat rijden. Minpuntje waaraan wellicht niet veel te doen was op het moment zelf is de mindere capaciteit van de douches, wat raar was gezien dit vorig jaar zeer goed marcheerde. Verder nog een leuke après.

Opnieuw geen supergrote opkomst, maar door het nieuwe parcours is wellicht weer een stap gezet naar de bikers die minder aan het veldrijden en is de TT mss weer gelanceerd. En dat zou zeker verdiend zijn!
Post Reply