Carbotech voorvorken

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
g6reke
Mountainbiker

Carbotech voorvorken

Post by g6reke »

Heeft er iemand ervaring met een carbotech vaste voorvork?

Aangezien ik op zoek ben naar een vork met maximum inbouwhoogte van 43cm en niets vind bij de verende kwam ik bij deze uit.(42.5cm)

alle info is welkom
Oxygen
Mountainbiker
Location: Moozes Avalanche 29'er // Moozes Boast Cross // Tita 26'er

Post by Oxygen »

Heb er pas een steken van vorige week, en de eerste reactie is zeer positief. Ik heb de ALU versie, en met een 2.2 band met niet te veel druk op voelt die vrij comfortabel aan. De carbon versie zou nog comfortabeler zijn, maar kost natuurlijk ook een stuk meer...
Het leuke is het stuurgedrag t.o.v. een verende vork; je stuurt iets directer, vinniger, en je voelt vooral op zware stukken (veel modder of zand) dat je met een vaste vork rijdt. Heerlijk gevoel!
De mijne heeft wel een inbouwhoogte van 445 mm, maar ik dacht dat ze idd ook bestonden in een iets kortere versie.
Qprs
Mountainbiker

Post by Qprs »

Bedoel je de alu of de carbon versie?

Met die laatste heb ik een tijdje gereden. Ik vond het een fijn vorkje, rijdt lekker strak door een bocht.
Ik heb hem met v-brakes gereden, ik heb gelezen dat 'ie met schijfremmen nog wel wat wil flexen als je hard remt.
Ik rijd nu met een starre Pace vork en schijfremmen en ik heb niks geen last van flexen. De Pace voelt ook wat stijver aan.

De carbon versie is geloof ik ook als ander merk te krijgen (andere stickers dus). O.a. Saso en Pro, mischien dat deze beter staan bij je bike 8)
2 fast 2 follow
Mountainbiker

Post by 2 fast 2 follow »

Ik heb mij zo'n carbon model aangekocht in 2de hands van flip de flipper dit om de strand races te rijden. Deze vork is super (wel geen andere vergelijk punten) , wat dat flexen betreft daar merk ik toch zeer weinig van.
zelf gewogen 890gr lekker licht.

greetz 2f2f
g6reke
Mountainbiker

Post by g6reke »

Ik ga voor de carbon vork in 425mm en gebruik ook v-brakes. Zo te zien vrij veel positief .

Ben benieuwd :P
g6reke
Mountainbiker

Post by g6reke »

Qprs wrote:
De carbon versie is geloof ik ook als ander merk te krijgen (andere stickers dus). O.a. Saso en Pro, mischien dat deze beter staan bij je bike 8)
Zijn dus eigelijk net dezelfde vorken alleen andere stickers??
Qprs
Mountainbiker

Post by Qprs »

g6reke wrote:
Qprs wrote:
Zijn dus eigelijk net dezelfde vorken alleen andere stickers??
Dat is wat ik gelezen heb, en als je de plaatjes langs elkaar legt dan zie je 't ook:

Axima Carbotech
Pro

Alleen weet ik niet of ze van bijv. die Pro vork ook een 425mm versie hebben
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Ik heb ook een carbotech in de carbon versie, ben er heel tevreden van.
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

ben ook al een tijdje aan het denken om mij een vaste vork aan te schaffen
heb alleen een beetje schrik dat ik te veel aan comfort zal moeten afgeven .
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Ik beschouw zo'n vaste vork meer als complementair bij een geveerde.
Ik doe redelijk wat TT's in de Antwerpse kempen, en daar is een geveerde vork voor niets nodig. Bij bergachtiger terrein steek ik de geveerde er dan in (ik zit nu wel even zonder). Tussen vorken wisselen is kwestie van 15 minuten werk.
Post Reply