19/01/08 TT Moerkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Blan-man
Mountainbiker

Post by Blan-man »

Ook terug uit 'De Hel van Moerkerke' . Als man van de polders heb ik toch ferm moeten stoempen. Het 1ste stuk langs de Stinker was al direct "lekker glijen". Voor de 1st bevoorrading was het voornamelijk de wind die pal op de neus stond. In Damme draaide de wind en toen ging alles een stuk vlotter. Tot aan Fort St Donaas kon goed tempo worden gemaakt, maar toen begon de hel : het begon met een niet-lopend single trackje( terwijl het asfaltbaantje verleidelijk op 2 meter naast me mooi lag te liggen) ,overgaand in een stuk winddijk en daarna volgde vlug het 'grenspaalstuk' waar het stoempen en trekken was aan mijne velo en 'en balance' recht te blijven (laatste 30 meter te loop naar boven). Dan richting Middelburg en daar was dan de wind weer.
Het Technisch stukje was de eerste 100 meters niet meer te fietsen (de Heuveltjes van St-Rita) .Daar zag ik ook meer voetsporen dan bandensporen. En dan op karakter naar Moerkerke om in een grote lus (mooie dooddoener) terug aan de Carina te verschijnen.

Ik vond het formidabel. Mijn teller bleef steken op 46.53 km en AVS van 20,4. en het vat was af. Hoedje af voor die Flandrien die dan nog met zijn MTBske terug naar Beernem moest tegen de wind in.

Proficiat aan de organisatie en alle MTB's die toch gereden hebben.
Aragorn
Mountainbiker

Post by Aragorn »

Dank u wel allemaal, in de eerste plaats om met dit gure weertje toch af te komen naar onze TT maar ook voor jullie lovende commentaren =D> =D>

Het bewijst ons dat we goed bezig zijn en dat is een heel goeie stimulans!

De ochtend kon nochthans niet slechter beginnen. Door de harde wind was onze tent (kleedkamer) serieus door elkaar geschud met als gevolg dat we uit veiligheidsoverwegingen naar een noodoplossing moesten zoeken. Die kwam er vrij vlug doch daardoor moesten jullie mss wat langer wachten om te douchen of was de ruimte in de kleedkamer wat meer beperkt. Hopelijk vonden jullie het toch niet zo erg [-o<

Reeds op de bevoorrading werd mij telkenmale gezegd dat het parcours zeer goed was en dan moest het vernieuwde stuk nog komen. Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat die loeiharde wind het jullie niet makkelijk maakte... #-o #-o

Af en toe es contact opnemen met Geertje leerde me dat iedereen bij aankomst tevreden was van het vernieuwde stuk.

Om 16h30 werd alles afgebroken op de bevoorrading waarna wij naar een (nog steeds) vrij volle zaal konden terugkeren. Vlug een (of waren het nu meer 8) ) "rebbeke" genuttigd om daarna met de anderen wat te helpen aan de opkuis van de (platte) tent, de (nood)kleedkamers, de dranghekkens,...

Morgen om 9h worden alle pijltjes weggehaald en daarna zit onze TT erop.
't Zijn mooie maar drukke dagen geweest maar jullie aanwezigheid maakte dat allemaal de moeite waard!!! Nog es bedankt en hopelijk tot volgend jaar...

Mijn mtb-seizoen eindigt hier als het ware want maandag om kwart voor 8 lig op de operatietafel, wie weet zie ik het allemaal nog es voor me terwijl onder narcose ben :wink:

Groetjes Aragorn
Safari Chris
Mountainbiker

Post by Safari Chris »

Zeer mooie tocht, gelukkig zonder regen.'t Was niet soms hard, maar de ganse tijd hard trappen! Plezant om een keer tussen Stinker en Blinker te rijden (petitie getekend!). 't Zou zonde zijn mocht dit stukje natuur verdwijnen :cry:
Proficiat St Rita Trappers =D>
Dank U wel aan de knappe blonde dame voor de XXL hotdogs :-D
king_of_nothing
Mountainbiker

Post by king_of_nothing »

zeer mooie tocht, het nieuwe stuk vind ik een echte meerwaarde, zeker houden voor volgend jaar, maar dan mss wat minder wind en regen bestellen :lol:

hebben ervan genoten tot volgend jaar
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Aragorn wrote: Om 16h30 werd alles afgebroken op de bevoorrading waarna wij naar een (nog steeds) vrij volle zaal konden terugkeren. Vlug een (of waren het nu meer 8) ) "rebbeke" genuttigd om daarna met de anderen wat te helpen aan de opkuis van de (platte) tent, de (nood)kleedkamers, de dranghekkens,...
Aragorn waren dat geen DRANKHEKKENS????????

Ja iedereen bedankt voor jullie aanwezigheid op onze 13de smokkeltocht,
en de lovende woorden? Het is inderdaad een opsteker om zo verder te werken. Ik vermoed dat de afwezigen ongelijk hadden? Het was inderdaad een hels weer deze morgen zoals aragorn reeds vertelde, maar uiteindelijk was bijna alles deze morgen nog goed berijdbaar, deze namiddag met de regen begon het parcours er toch wel een stuk zwaarder bij te liggen zodat het stuk aan de "grenspaal" er bijna onberijdbaar bijlag.
De meeste pechtelefoons kwamen dan ook van net na deze strook (zo'n 5 pechoproepen van daar).
Er was ook een fiets probleem van uit Hoeke aan de "Damse vaart" :wink:
Alles werd vlekkeloos uitgevoerd door onze chauffeur Willy die ons in de zomer wekelijks volgt tijdens onze ritten.
Uiteindelijk wil ik hier iedereen(ongeveer 780 mountainbikers) toch nog even een dank U wel zeggen voor hun aanwezigheid. Proficiat om in zulk weer de mountainbike op te kruipen.
Superfan, klein plateau, Katrien20, grote plateau, Veeteeteetje, Filiberke, Veeteepeetje, Traxer en lichterveldenoare de traktatie was met plezier gegeven. Die "witteke's" deden m'n vrouwke ook dit jaar weer veel plezier. Wat de frietjes betreft.... volgend jaar meer daar over :wink:

Slaapwel
geertje :wink:
Last edited by geertje on Sun 20 Jan 2008 08:21, edited 1 time in total.
sofeurken
Mountainbiker

moerkerke

Post by sofeurken »

deze morgen nog s een teugske polderlucht opgesnoven,amai meewind/tegenwind ,t verschil is toch wel grootvond alles best ok,ja tis hier dan ook al allemaal gezegd als ge zo laat post maar moest nog de laten op ,daarmee.adegem/moerkerke//adegem 84km en met veel moeite aan 23gem geraakt.morgen beklimmen we de heuveltjes van . .. . ?
Aragorn
Mountainbiker

Post by Aragorn »

chris'bulls wrote:
Dank U wel aan de knappe blonde dame voor de XXL hotdogs :-D
Zij heeft trouwens vandaag samen met mijn vrouwke hun allereerste mtb tocht gereden. Ze noemden zichzelf "de zotte treezen" #-o #-o

Samen hebben ze de kleine toer afgehaspeld. Hun tijdsduur of gemiddelde speelde totaal geen rol. Ze hebben zich keigoed geamuseerd, (ook wel een beetje afgezien :wink: ) maar ze hadden een fantastische tijd op hun mtb-fietskes.

Dus voor allebei een dikke proficiat =D> =D> =D> =D>
Blan-man
Mountainbiker

Post by Blan-man »

Aan geertje en co : met een beetje weer komen hier zeker dubbel
zoveel man op af !!! Prima werk. Top =D>
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Gisteren ook afgezakt met een 3-tal Choufkes en voor mij reeds de 3 de maal dat ik deze fantastische toertocht meemaakt
=D>

Vond het zeer goed met enkele nieuwe stroken en ook de omgekeerde versie vond ik goed geslaagd, inderdaad aan de grens paal bleef het maar duren gelukkig hadden we de wind vanachter, op het einde toch van de fiets moeten gaan :(
Alles was terug piekfijn georganiseerd perfecte bepijling ,douches, apres, bike wash.... =D> =D> =D>

Moerkerke zeker en vast tot volgend jaar

De nieuwe BEL-TOCHT kalender is klaar zie www.bel-tochten.be :roll:
Signer
Mountainbiker

moerkerke

Post by Signer »

Zoals collegaaaa hierboven reeds aanhaalde,chapeau voor de organisatie.
In't begin aan de stinker mij even gaan liggen op een vettige strook,enkele ogenblikken later de P en leffingenoartje eveneens tegen de grond.
Zeer verzorgde bevoorrading,prachtig parcour,leuke apres met warmen hond,..............
Kortom bijna perfect =D> =D>
Post Reply