Ook voor mij geen trainingsrit zonder helm! In augustus had ik een aanrijding met een autobus, veelal zonder erg, maar mijn helm had wel zijn afdruk achtergelaten op mn hoofdhuid (was op hoek van een gevel gevallen met mn hoofd). De dokter zei achteraf dat ik zonder helm minstens een schedelbreuk zou gehad hebben.
Ik heb veel geluk gehad dat ik van plan was om op een paar offroad afdalingen te trainen en daardoor mn helm op had. Voordien deed ik hem enkel aan in koers.
Nu verlaat ik het huis zonder helm niet meer, zowel op de koersfiets als de mtb.
Draag jij een helm?
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- bodhisattva
- Mountainbiker
Ik draag hem nu ook altijd. Enkel voor heel korte verplaatsingen doe ik hem nog niet altijd aan al zou ik dat eigenlijk beter ook doen ...
Je weet immers nooit wat er kan gebeuren.
De laatste keer dat ik gevallen ben had ik geen helm op. Ik was hem thuis vergeten en ging vanop kot rijden. Bij mezelf gedacht; "ach, ik ga toch maar een beetje langs de vaart rijden...ongevaarlijk." Een uur later lag ik in't ziekenhuis. Uiteindelijk niks ernstigs voor, maar het even goed gedaan kunnen zijn.
Als ik op TT's mensen zie rijden zonder helm hoop ik altijd dat die mannen niet van de eerste keer serieus vallen. Ze zullen mss nooit de kans krijgen om het nut van een helm te leren kennen.
De laatste keer dat ik gevallen ben had ik geen helm op. Ik was hem thuis vergeten en ging vanop kot rijden. Bij mezelf gedacht; "ach, ik ga toch maar een beetje langs de vaart rijden...ongevaarlijk." Een uur later lag ik in't ziekenhuis. Uiteindelijk niks ernstigs voor, maar het even goed gedaan kunnen zijn.
Als ik op TT's mensen zie rijden zonder helm hoop ik altijd dat die mannen niet van de eerste keer serieus vallen. Ze zullen mss nooit de kans krijgen om het nut van een helm te leren kennen.