19/01/08 TT Moerkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Kans op neerslag 100%. Allé vooruit, t'zal weer een tocht zijn voor d'echte :-D
Ochja, banden wat zachter en gaze geven. Eens je op weg bent heb je daar geen last van :wink:
Aragorn
Mountainbiker

Post by Aragorn »

De laatste dag van de voorbereiding zit erop. Vanavond wordt de zaal klaargezet zodat jullie allemaal kunnen nagenieten van onze tocht met een welverdiend drankje :drunk:

De tent opzetten was nog een hels karwei, het ganse parcours en bepijling werden nog eens gechekt, de gevaarbordjes staan er...

Het parcours ligt er nog steeds goed bij en zelfs de verwachte neerslag zal daar weinig of geen verandering in brengen...

Hopelijk kunnen jullie morgen genieten van een leuke tocht :-)

See you tomorrow...!!!

Grtjs
raceface
Mountainbiker
Location: granville mahone ml beachbike, granville pulse-sid-full xt, yaabaa 499 trialbike

Post by raceface »

Ik ben morgen ook van de partij daar deze tocht maar 5 km van mijn deur is
:-)
Hopelijk zijn de weergoden wat gunstig en is het enkel motregen het zou zonde zijn van de mooie tocht.

Tot morgen
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

't is niet echt mijn soort parcours, maar veel waardige alternatieven zijn er niet, dus ik kom morgenochtend ook ne uitgebreide douche nemen.
raceface
Mountainbiker
Location: granville mahone ml beachbike, granville pulse-sid-full xt, yaabaa 499 trialbike

Post by raceface »

Ik ben net terug,
Ik vond het een prachtige tocht! wel behoorlijk lastig want er was een serieuse wind ;) maar gelukkig hebben we weinig tot geen neerslag gehad!
kheb de 47 gedaan en twas zeker inorde gemiddelde van +/- 22 km/h
ook t'stort vond ik mooi gedaan kwas daar laatst eens geweest en het was compleet overwoekerd. dus ze hebben zeker hun best gedaan!!!

MVG Bram
raceface
Mountainbiker

Post by raceface »

Ik ben net terug,
Ik vond het een prachtige tocht! wel behoorlijk lastig want er was een serieuse wind ;) maar gelukkig hebben we weinig tot geen neerslag gehad!
kheb de 47 gedaan en twas zeker inorde gemiddelde van +/- 22 km/h
ook t'stort vond ik mooi gedaan kwas daar laatst eens geweest en het was compleet overwoekerd. dus ze hebben zeker hun best gedaan!!!

MVG Bram
marva
Mountainbiker

Post by marva »

ik ben ook net thuis.
Ik ging oorspronkelijk de 47 rijden maar heb bij de splitsing toch maar gekozen voor 38. Naderhand was dat geen slechte keuze want ik vond het heel mooi maar wel zwaar.
Vooral het stuk na de sifon lag er sompig bij, je wielen zakten gewoon weg.
Het stuk aan de grenspaal was bijna niet meer te berijden, mijn banden zullen eens nagekeken moeten worden want ik heb op verschillende stukken voet aan de grond moeten zetten.
Maar ja ik ben dan ook nog maar een beginnertje...

tot volgend jaar!
marva
Mountainbiker

de moeite!

Post by marva »

ik ben ook net thuis.
Ik ging oorspronkelijk de 47 rijden maar heb bij de splitsing toch maar gekozen voor 38. Naderhand was dat geen slechte keuze want ik vond het heel mooi maar wel zwaar.
Vooral het stuk na de sifon lag er sompig bij, je wielen zakten gewoon weg.
Het stuk aan de grenspaal was bijna niet meer te berijden, mijn banden zullen eens nagekeken moeten worden want ik heb op verschillende stukken voet aan de grond moeten zetten.
Maar ja ik ben dan ook nog maar een beginnertje...

tot volgend jaar!
kilted biker
Mountainbiker

Post by kilted biker »

Deze morgen ook gereden. Ikzelf had zware benen van een doorgedreven spinning-sessie, maar Karel wilde dit weekend eens "vettig mountainbiken". Dus werd het Moerkerke.
Het was dus echt wel een vettig ritje, maar waar ligt het nu niet vettig?!?
De wind maakte het nog extra lastig, maar toch vonden we het een mooie tocht. =D> =D>
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Voor de verandering nog eens zaterdagmorgen gereden. De TT Moerkerke staat elk jaar op de kalender aangeduid en dat zal ook in de toekomst zo blijven. Een vernieuwd parcours. De blinker en de stinker zaten in het begin, einde en nog ergens tussenin als rode draad. Vooral die eerste singletrack was een van de mooiste stukken van de tocht. De tip van Geertje gevolgd en hem dan ook op het einde herdaan! Raar dat veel bikers al bij de eerste offroadstroken resoluut voor de baan naast de stroken kozen #-o . Mocht het nu nog op het laatste zijn, dan zou ik er over kunnen, maar al van in het begin? Wat doe je dan op een TT?

Het eerste deel bevatte enkele stukken die we ook al in Dudzele kregen, maar daarom niet minder pittig waren. Dat zwaar stuk aan de Siffonbrug (als ik het goed voorheb) was zeker niet te onderschatten. De nieuwe lus richting grens en Middelburg mag zeker geslaagd genoemd worden. Zo'n 5km non stop offroad uit diverse types: dreven, grasland, weidedoorsteek, boerenslagen, zware modder, ... In de voormiddag nog allemaal te berijden, maar ik vrees dat de namiddagrijders wel zullen sukkelen bij de grenspaal. Dat was echter ook de enige strook die echt loodzwaar mag genoemd worden. Goede keuze om niet iedereen door de technische zone te laten rijden. =D>

Kortom zeer aangename tocht met mooi parcours, prima bevoorrading en dito bepijling. Bikewash en douches in orde net zoals omkadering. Dus wat moet een mens meer hebben op een tocht? (Liefst serieus wat minder wind, als rechtgeaarde windhater een schabouwelijke avg die heel wat lager dan hogergenoemde 22 lag (zo'n 4km/u lager :oops: )) Hopelijk krijgt Moerkerke volgend jaar eens wat beter weer, want net als vorig jaar vrees ik dat de opkomst lager dan verdiend zal liggen.

Proficiat en bedankt, Geertje, Aragorn, Lastigen en de andere Sint-Ritatrappers en tot volgend jaar!
Post Reply