Wat vinden jullie van de vredestein B-each.
Is die goed voor op het strand?
Hij is wel goedkoper dan de schwalbe.
STRANDRACE BLANKENBERGE op zondag 17 februari 2008
Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Ik heb jaren met een semi alle beachraces gereden. Met de ritchey speedmax 1.9. Een 2.1 versie zou nog beter zijn, maar het was best doenbaar. Druk voor mij, 70kg, vooraan 1.7 achteraan 2.2inv wrote:Is een semi slick aangeraden ? Die zand banden zien er mij allemaal profiel loos uit, dus moet een semi slick ook doenbaar zijn.
Kan iemand mij verklaren waarom je op een strand met "platte" banden moet rijden. Lijkt me niet echt logisch.
- Schijfrem
- Mountainbiker
Ik ben nu pas op dit topic gevallen en heb nog nooit van mijn leven aan een strandrace meegedaan.
Nu lees ik ergens op de website:
Om het ganse parcours af te leggen krijg je 3u30 de tijd.
Geld die limiet voor beide afstanden of wordt er een andere limiet gehanteerd voor de korte afstand ??
Ik zou hier ook eens aan willen meedoen maar ik weet nog niet of die 55km voor mij wel haalbaar is in die tijd

Ik wil hem gewoon uitrijden, da´s voor mij het belangrijkste.
Geld die limiet voor beide afstanden of wordt er een andere limiet gehanteerd voor de korte afstand ??
Ik zou hier ook eens aan willen meedoen maar ik weet nog niet of die 55km voor mij wel haalbaar is in die tijd
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Dit limiet telt voor alle afstanden.Schijfrem wrote:Ik ben nu pas op dit topic gevallen en heb nog nooit van mijn leven aan een strandrace meegedaan.![]()
![]()
Ik zou hier ook eens aan willen meedoen maar ik weet nog niet of die 55km voor mij wel haalbaar is in die tijd![]()
Dit is enkel een veiligheidsmaatregel waarbij er controle gedaan wordt van het parcours of niemand met pech of gekwetst is achter gebleven.
-
Duboisbiking
- Mountainbiker
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Dat is een beetje te veel, tenzij je ze gaat opzoeken in plaats van er langs te rijden.Robstar0123 wrote:Er zijn ongeveer tussen de 10 en de 15 golfbrekers per ronde
Tussen Pier en staketsel zijn er 5 (per ronde rij je er over
Dus het hangt een beetje af van de richting die de kop van het peloton neemt.
Maar je bent er vrij in om er zoveel als je wil obver te rijden.