Draag jij een helm?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
bodhisattva
Mountainbiker

Post by bodhisattva »

Ook voor mij geen trainingsrit zonder helm! In augustus had ik een aanrijding met een autobus, veelal zonder erg, maar mijn helm had wel zijn afdruk achtergelaten op mn hoofdhuid (was op hoek van een gevel gevallen met mn hoofd). De dokter zei achteraf dat ik zonder helm minstens een schedelbreuk zou gehad hebben.
Ik heb veel geluk gehad dat ik van plan was om op een paar offroad afdalingen te trainen en daardoor mn helm op had. Voordien deed ik hem enkel aan in koers.
Nu verlaat ik het huis zonder helm niet meer, zowel op de koersfiets als de mtb.
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

als ik op pad ben met de mountainbike dan altijd een helm ... en ik heb geen andere bike dus ben ik altijd op de fiets met een helm op mijn kop ..
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Tijdens rustige trainingsritjes op de weg draag ik geen helm (meer).
Zie het nut er niet meer van in, als ik offroad ga doe ik altijd een helm op.
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

Ik ben voorstander van altijd een helm te dragen, al hoe wel ik het er soms ook laat op steken van hem op te zetten :oops:, maar dan ben ik hooguit 5 min wandele rijden.
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

beter zonder zadel rijden dan zonder helm.
't eerste is pijnlijk, maar 't tweede kan nog pijnlijker zijn... #-o :wink:
stevo87
Mountainbiker

Post by stevo87 »

ik heb altijd een helm op, zelfs als ik met de mtb op de weg fiets. die reclame geeft wel een duidelijk standpunt.
G_Heylen
Mountainbiker

Post by G_Heylen »

ik draag er ene vanaf dat ik overkop ben gegaan...
Jefke85
Mountainbiker

Post by Jefke85 »

ALTIJD!!! Dit is echt een overbodige topic, vind ik. Dit zou toch een automatisme moeten zijn. Trouwens, een biker ziet er nog veel beter uit met een mooie helm. :lol:
velleken
Mountainbiker

Post by velleken »

ik draag ALTIJD helm, zowel op race als mtb!
Boowks
Mountainbiker

Post by Boowks »

Ik draag hem nu ook altijd. Enkel voor heel korte verplaatsingen doe ik hem nog niet altijd aan al zou ik dat eigenlijk beter ook doen ... :oops: Je weet immers nooit wat er kan gebeuren.

De laatste keer dat ik gevallen ben had ik geen helm op. Ik was hem thuis vergeten en ging vanop kot rijden. Bij mezelf gedacht; "ach, ik ga toch maar een beetje langs de vaart rijden...ongevaarlijk." Een uur later lag ik in't ziekenhuis. Uiteindelijk niks ernstigs voor, maar het even goed gedaan kunnen zijn.

Als ik op TT's mensen zie rijden zonder helm hoop ik altijd dat die mannen niet van de eerste keer serieus vallen. Ze zullen mss nooit de kans krijgen om het nut van een helm te leren kennen.
Post Reply