niveau funklasse?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
vdc
Mountainbiker

Post by vdc »

Ofwel kies je de klasse Amateurs, ofwel Funklasse als mtb piloot.
Masters 1 kan je kiezen als je 30j of ouder bent, en eens 40j wordt het Masters 2.
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Bull001 wrote:zit die vergunning van funklasse niet bij in u vergunning van amateurs & masters?????

bij de aanvraag van u vergunning moet je toch een hoofdactiviteit (vb weg) invullen en daaronder een nevenactiviteit (vb veldrijden, mountainbike of piste)

ik dacht dat dit dezelfde vergunning was, maar ik zal het mis hebben zeker????
Dit klopt helemaal, dus voor 10euro extra kan je ook op de weg en in 't veld...
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

yoeri wrote:
Bull001 wrote:zit die vergunning van funklasse niet bij in u vergunning van amateurs & masters?????

bij de aanvraag van u vergunning moet je toch een hoofdactiviteit (vb weg) invullen en daaronder een nevenactiviteit (vb veldrijden, mountainbike of piste)

ik dacht dat dit dezelfde vergunning was, maar ik zal het mis hebben zeker????
Dit klopt helemaal, dus voor 10euro extra kan je ook op de weg en in 't veld...
Ik zou daar toch met oppassen, want ik had gehoord dat als je zo'n vergunning pakt voor mtb en weg, dat je dan in een hogere klasse/niveau start op sommige wedstrijden, en bijgevolg heb ik zo'n funklasse genomen.
Ik kan mis zijn ook . . .
soeterke
Mountainbiker

Post by soeterke »

Zoals ik vernomen heb, is als je een amateur vergunning neemt voor op de weg, je in het mountainbike bij de elite moet rijden.
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Ik heb 1 jaar zo meegereden bij de funklasse, ik ben nu overgeschakeld naar de Elites met een Elite zc vergunning.

Ik heb nog wat opzoekwerk gedaan op de site van wielerbond vlaanderen en daar staat weldegelijk dat je met een 'amateur' vergunning start bij de funklasse.
zie;

Behalve in weg- en veldritwedstrijden heb je eveneens de mogelijkheid om in mountainbikewedstrijden te starten.
Masters rijden in hun categorie (masters 1: 30-39 jaar / masters 2: 40 jaar en ouder). Amateurs betwisten hun wedstrijd in de funklassecategorie.
Last edited by yoeri on Wed 16 Jan 2008 23:20, edited 2 times in total.
stevens racing
Mountainbiker

Post by stevens racing »

yoeri wrote:Ik heb 1 jaar zo meegereden bij de funklasse, ik ben nu overgeschakeld naar de Elites met een eElite zc vergunning.

Ik heb nog wat opzoekwerk gedaan op de site van wielerbond vlaanderen en daar staat weldegelijk dat je met een 'amateur' vergunning start bij de funklasse.
zie;

Behalve in weg- en veldritwedstrijden heb je eveneens de mogelijkheid om in mountainbikewedstrijden te starten.
Masters rijden in hun categorie (masters 1: 30-39 jaar / masters 2: 40 jaar en ouder). Amateurs betwisten hun wedstrijd in de funklassecategorie.
klopt! :wink: Ik had vorig jaar een amateur vergunning. In mountainbikewedstrijden reed ik bij de funklasse. Met een amateur vergunning mag je tevens ook starten in wegwedstrijden voor amateurs.
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Inderdaad. En aangezien een dagverzekering bij een amateur-wegwedstrijd 10 euro kost hebt ge na 1 wedstrijd uw geld terug...
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

Crap, nu komen ze daar allemaal met af :p en ik nen topic 2 keer gekicked paar maanden geleden, en toen geen antwoord.
Heb dan maar funklasse genomen.
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

Als je voor de FUN wil meerijden, kan je best bij de B's rijden. Daar zul je veel soortgenoten vinden, die graag eens het volle pond geven en genieten van de bij wijlen leuke parcoursen!

Wil je echt met ambitie rijden, kies dan voor de A's. Ik kan je wel verwittigen dat het er zeer snel aan toe gaat. Zeker in de top tien ligt het niveau behoorlijk hoog!

Pieter
mariomeert
Mountainbiker

Post by mariomeert »

den 5 den a ja :-D :-D :-D
Post Reply