Heeft er hier iemand ervaringen met de Geax barro mountain's in TNT versie, met wat notubes erin zou je ze gemakkelijk op een tubeless velg knn leggen.
Of kijk ik mss toch beter voor de gewone UST's?
Geax barro mountain TNT
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ik rij momenteel met de performance geax barro mountain in combinatie met notubes op een mavic xc717.
Kan met 1 woord/icon worden omschreven:
Zowel montage als gebruik van die band met notubes is kinderspel.
In minder dan 30mins had ik beide banden volledig gemonteerd/luchtdicht en blijven reeds 4 weken op spanning.
Wat een verschil tov NN, Speedking SS, etc ... waar de zijwanden ahw doorzeefd zijn.
Geax
Kan met 1 woord/icon worden omschreven:
Zowel montage als gebruik van die band met notubes is kinderspel.
In minder dan 30mins had ik beide banden volledig gemonteerd/luchtdicht en blijven reeds 4 weken op spanning.
Wat een verschil tov NN, Speedking SS, etc ... waar de zijwanden ahw doorzeefd zijn.
Ik rijd al meer dan een jaar met de barro marathon (die nu vervangen is door de mountain) TNT met No-tubes en ik moet niets anders meer hebben!!! Ik vind het een heel goede combinatie, je kan tot minder dan 2kg steken en de band is een echte all-rounder!!!
Dus doen!!! je zal het je zeker niet beklagen!
- Cristalix
- Mountainbiker
't Is al gedaanG-love wrote:
even een wat ouder onderwerp uppen
Ik heb me een barromarathon aangeschaft, niet de tnt versie. Nu weet ik niet zo goed in welke richting ik hem moet monteren, het is voor het voorwiel, speed of tractie? Ik heb de neiging tractie, omdat grip van belang is voor het voorwiel.
Kan iemand mij dit bevestigen?
PS niet in geslaagd om de band met notubes te monteren, ik doe nog een poging vanavond (ik heb hem nu gemonteerd met een binnenband).
Ik heb me een barromarathon aangeschaft, niet de tnt versie. Nu weet ik niet zo goed in welke richting ik hem moet monteren, het is voor het voorwiel, speed of tractie? Ik heb de neiging tractie, omdat grip van belang is voor het voorwiel.
Kan iemand mij dit bevestigen?
PS niet in geslaagd om de band met notubes te monteren, ik doe nog een poging vanavond (ik heb hem nu gemonteerd met een binnenband).
- Cristalix
- Mountainbiker
Ik rij momenteel met de mountain's tnt versie en deze liggen vooraan en achteraan op speed, heb al ZEER vettige stukken gedaan waar het achterwiel wel doorsleept maar als je blijft trappen geraak je er zeker uit. Dit was trouwens op een stukje waar iedereen te voet liep... zegt al genoeg denk ik hoe deze banden dan presteren in de traction-richting.
Ik veronderstel dat jij de niet tubeless-versie probeert te monteren op een gewone velg, in dit geval moet de velg volledig luchtdicht zijn en een speciaal ventiel hebben. Het is dan ook te raden om no-tubes vloeistof toe te voegen
Ik veronderstel dat jij de niet tubeless-versie probeert te monteren op een gewone velg, in dit geval moet de velg volledig luchtdicht zijn en een speciaal ventiel hebben. Het is dan ook te raden om no-tubes vloeistof toe te voegen
NN als voorband vind ik zelf heel wat minder presteren dan een geax barro mountain.mudshark wrote:Ik ga zelf voor NN voor en Barro Mountain TNT achter. NN is ideale polyvalente voorband. Idem voor Barro Mountain achteraan. Over NN spreek ik uit ervaring en over Barro Mountain hoor je niets anders dan lovende kritieken.
Bij een NN blijft er teveel modder en klei kleven tussen noppen terwijl de geax weinig tot geen last heeft van dergelijke ophoping.
Ik heb allesinds zeer veel vertrouwen en voldoening van de geax band.
Beiden op speed gemonteerd, de gewone performance versie via notubes, op 2kg brengt mij overal doorheen.