Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Tom wrote:Hangt er van af, momenteel rond 08u20. Inde zomer (vlotter rijden en in betere conditie) 08u10.
en tegen hoe laat ben je dan in de wetstraat?

ik vertrek om 7u35 en als de conditie echt goed is 7u45
maar das crossen om tegen 8u30 op de vergadering te zitten

Streets
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

Streets wrote:maart valt mee en een fietspad langs de 2 kanten.
Heb het vanavond al eens geprobeerd... ;-)
Maar 'k weet nog ni wat ik nu 't leukst - veiligst vind...
Er is idd een fietspad langs beide kanten, maar nogal donker, vond ik. En de kwaliteit vond ik maar pover. (paar "putten gepakt" en blij dat ik uiteindelijk zonder platte band in Dendermonde - waar mijn wagen al enkele dagen aan 't station stond - geraakt ben)
Kwaliteit van 't fietspad tussen Merchtem en Opwijk stelt ook niet veel voor. De enige verdienste van die fietspaden is... dat "het er is"...
Op de Tentoonstellingslaan mocht er van mij gerust ook een fietspadje zijn... :roll:

Dat maar vlug weer wat langer klaar is. Dan kan ik terug via secundaire wegen naar Teralfene rijden, en langs de Dender tot in Wieze of Dendermonde. (maar 'k was eigenlijk op zoek naar een veilige korte weg voor 's morgens ;-))
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

vandaag ook wegens omstandigehden voor het eerst met de koersfiets van Daan naar bxl gereden.
man man man
ge hebt gelijk, nooit geweten dat het fietspad er zoooo slecht bijlag. (met d emtb valt dit nauwelijks op :P )
een paar keer gedacht dat de band er gewoon af ging vliegen.

met de mtb die ik het liever langs de wemmelse dan langs de gentse Steenweg. ik heb een goed licht op de velo en dat scheelt wel wat op de slecht verlichte stukken.
Verder valt het in het binnenrijden van bxl goed mee op de tentoonstellingslaan, daar steek jij de auto' s voorbij.
daar rij ik bij file de auto verplicht langs links voorbij (ik heb daar eens een discussie gehad met een flik)
bxl uitrijden langsdaar vind ik wegens de bergop iets moeilijker wegens te traag.
maar ervoor zorgen dat je iets meer naar de linkerkant van het rijvak uitwijkt, zodat de voertuigen wat moeten uitwijken naar het andere rijvak. of het klein voetgangers-paralelwegje nemen langs die appartementen.

Streets

ps morgenvroeg vertrek ik om 7u35 langs die baan.
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

Streets wrote:nooit geweten dat het fietspad er zoooo slecht bijlag. (met d emtb valt dit nauwelijks op :P )
Streets

ps morgenvroeg vertrek ik om 7u35 langs die baan.
Bepaald moment had 'k spijt dat ik niet met de fully was... #-o

Vanaf morgen is het een weekje "niets". Mijn zoontje is voor een weekje bij mij... :wink:
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

pt3r wrote:
El Baelos wrote:Ik heb een heel goede set lichten, maar toch zijn er veel auto's die mij blijkbaar niet opmerken.
Wist je dan niet dat je op een fiets onzichtbaar bent voor de gemiddelde automobilist? :wink:
't zicht dat ze op je hebben langs voor & achter valt wel mee ( ben juist 'n discobal met al m'n knipperlichtjes :lol: )
het is vooral 't zicht opzij dat gevaren oplevert ... juist weer ... stond aan 't (fiets)zebrapad om over te steken... zet m'n wiel nog maar 5cm op de baan ... komt daar ne kerel aangevlogen (met zicht van meer dan 100m op dat zebrapad) om met z'n wielen op 't zebrapad stil te staan #-o #-o :evil:
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

TJ! wrote:
Streets wrote:maart valt mee en een fietspad langs de 2 kanten.
Heb het vanavond al eens geprobeerd... ;-)
Maar 'k weet nog ni wat ik nu 't leukst - veiligst vind...
Er is idd een fietspad langs beide kanten, maar nogal donker, vond ik. En de kwaliteit vond ik maar pover. (paar "putten gepakt" en blij dat ik uiteindelijk zonder platte band in Dendermonde - waar mijn wagen al enkele dagen aan 't station stond - geraakt ben)
Kwaliteit van 't fietspad tussen Merchtem en Opwijk stelt ook niet veel voor. De enige verdienste van die fietspaden is... dat "het er is"...
Op de Tentoonstellingslaan mocht er van mij gerust ook een fietspadje zijn... :roll:

Dat maar vlug weer wat langer klaar is. Dan kan ik terug via secundaire wegen naar Teralfene rijden, en langs de Dender tot in Wieze of Dendermonde. (maar 'k was eigenlijk op zoek naar een veilige korte weg voor 's morgens ;-))
Bedoel je daarmee de baan van Merchtem naar Wolvertem?
Anders is er daarvoor een beter alternatief vanuit Dendermonde.
Je rijdt aan het station de brug over naar St-Gillis, en aan de lichten (aan de kerk) ga je links, op het einde ga je rechts, en je volgt die baan via een bocht naar links, helemaal tot het einde ( je komt op een gegeven moment onder die "nieuwe" verbindingsbaan door, die van vlassenbroek naar St-Gillis gaat).

Daar heb je rechts Lebbeke, en kan je links af richting Buggenhout.
Links dus, tot aan de spoorweg, dan volg je het baantje langs de sporen (rechtsaf) helemaal tot in Buggenhout aan het station.( je moet wel eens oversteken en terug, maar dat wijst zichzelf uit)

Je blijft aan de rechtse kant von de sporen meevolgen tot op een y-splitsing, links meevolgen, en dan heb je op het einde van die korte weg links het station van Malderen, en bijna recht voor je is er een weg die naar Steenhuffel en Londerzeel gaat (op de hoek is er een naftpomp van Gabriëls), die volg je tot het einde en dan ga je rechts.

Blijven volgen tot aan de brouwerij van de Palm.

Weer rechts tot je aan een rond punt komt en daar de 4e afslag.

Die baan (de veilingbaan) blijf je volgen over een eerste rond punt tot op het einde waar er weer een rond punt is, ga je links dan kom je aan de sporthal van wolvertem uit, blijven volgen en je zit in het centrum, waar je ook passeert als je van Merchtem via die grote steenweg richting Meise rijdt.

Op deze manier doe je misschien een Km of twee meer, maar je vermijdt wel die rotslechte fietspaden van in Merchtem tot Wolvertem.

Of je van daar uit verder wil via de steenweg naar Vilvoorde, of aan de lichten naar rechts via de plantentuin, dat moet je zelf maar zien, in functie waar je naartoe moet.

Hopelijk helpt het, kijk maar eens na via google earth, dan zie je de weg wel goed hoor.

Greetz

Pike jr
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

Shit zeg

Vandaag kwam ik langs de tentoonstellingslaan Brussel uitgereden
Er staat een stilstaande file, die ik langs de rechterzijde passeer, op een fietssuggestiestrook.

Ineens gooit er daar iemand vanuit die camionette, die afgeladen vol zit met werkvolk, zijn deur open een arbeider te laten uitstappen..
Wie komt daar weer net vrolijk langsgefietst.
…..
De openslaande deur heeft mij juist op het sleutelbeen geraakt. Vermoedelijk gescheurd, Daarover weet ik morgen zekerheid.
Gelukkig heb ik zijn firmanaam, adres en GSM- nummer. (alwaar hij nu niet op antwoord)
Misschien toch beter de politie bellen volgende keer?

Streets
iron gonzo
Mountainbiker

Post by iron gonzo »

er zat (zit) hier een deftig windje
door gaan zonder probleem 40km/u
terug keren, amper 14km/u
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Streets wrote:De openslaande deur heeft mij juist op het sleutelbeen geraakt. Vermoedelijk gescheurd, Daarover weet ik morgen zekerheid.
Oei da's minder :-? khoop voor u da het meevalt!!
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

Net erug van de kalkhoven, asse, daar hebben ze platen gepakt.
alles ziet er goed uit, geen breuk of barst (joeppie)
dus in principe, als de spierpijn wat verdwenen is er terug invliegen.
(volgend weekend, dus)

Streets
Post Reply