Ongeloofelijk!!!!!

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

kawa wrote:
absalon wrote:Als ik ga trainen rijd ik zowiezo op straat, dat is voor mijn eigen gemak en veiligheid.....
Voor je eigen veiligheid rij je op de weg... :roll:
Ik vind dit veiliger...

1. slechte staat van de fietspaden
2. auto's die van de opritten komen gereden of er opvlammen en die zoals gewoonlijk nergens naar kijken...

Ik heb wel altijd fluostrips aan om toch zo goed mogelijk zichtbaar te zijn. En de drukste punten ga ik nu ook niet echt opzoeken hoor :wink:
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Ik moet eerlijk zijn, ik ken ook fietspaden waar ik zonder mn Bighit zelfs niet aan begin...
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

B-artiest wrote:Misschien kort daarvoor de pas afgesneden of zo?

Ale ja, het is in elk geval niet goed te praten... smeerlapkes...

Ooit heeft een auto mij 5!!! km achtervolgd omdat ik geroepen had: "goed geparkeerd!" Want hij stond op het fietspad en daardoor moest ik van het verhoogde fietspad af op een drukke baan...

Daarna begon hij mij uit te schelden en zei hij, ik moest daar maar even zijn, moet ge daarom roepen? Ik zei, dat maakt niet uit, al moet ge daar maar 2 seconden zijn, daar recht tegenover zijn genoeg parkeerplaatsen ...

Maar met zo mensen kan je niet redeneren, zijn volgens hun altijd in hun recht...
Heb eens hetzelfde meegemaakt. Op druk kruispunt op de Lambermontlaan, stond daar doodleuk een camionette van Belgacom geparkeerd. Terwijl hij daar niet aan het werk was en er genoeg plek was iets verder op.
Ik moest ook hoog fietspad af en mijn leven riskeren daar. Dus ik klop ff op zijn ruit.

En dienen is mij ook de hele Lambermont gevolgd. Ha dik geluk dat ik de dalende kant moest nemen :-)
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Gf biker wrote:Wanneer men het vertikt van op het fietspad te rijden zoals het hoort moet je hier ook niet komen zeuren wanneer ge belaagd word door een geirriteerde chauffeur. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit gedrag geoorloofd is, verre van. Maar net als kawa erger ook ik me enorm aan mensen die het zich wegens de zogezegde slechte staat van de fietspaden geoorloofd voelen van de rijweg in te nemen. #-o :evil:
Nog nooit op een fietspad in België gereden ofzo?

Met een mtb is (bijna) elk fietspad te doen, maar met een koersfiets of een gewone fiets echt niet!
Op een goed fietspad zal ik ALTIJD rijden (je moet al een imbeciel zijn omdat niet te doen) en zelfs bij slechtere fietspaden probeer ik dat, maar als het fietspad echt verschrikkelijk slecht ligt, sorry hoor, maar dan rij ik op de baan.
Dagelijks naar het station moet ik ook een fietspad oprijden: eerst al een te hoge borduur, dan vol met putten en dan een scherpe bocht... duidelijk ontworpen en aangelegd door iemand die fietst #-o
Heb ik enkel mijn schooltas mee, dan rij ik toch op dat fietspad, inderdaad omdat ik de automobilisten niet wil hinderen. Zie ik dat er niemand afkomt, dan rij ik op de baan.
Maar als ik ook mijn laptop meeheb (wat regelmatig gebeurt), sorry maar dan is het sowieso op de weg. Al die schokken, mijn boeken kunnen dat aan, maar met mijn laptop neem ik het risico gewoon niet.

Dat niet-fietsers daarover zouden klagen, heb ik altijd kunnen aannemen, die beseffen immers niet hoe slecht die fietspaden eigenlijk zijn.
Maar dat zelfs echte fietsers daarover zagen... dat zijn dan waarschijnlijk de "echte mountainbikers" die nooit zoals sommige "baanjanneten" (en ja, ik ben er zo één, EN DAN?) met dunnere banden op een fietspad moeten rijden.
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

kawa wrote:Ik weet ook plaatsen waar het fietspad in betere staat is dan de weg, zal ik in 't vervolg met de auto daar ook over het fietspad rijden....
Op het ogenblik dat de banden van uw auto even snel kapot gaan als de dunnere banden van een gewone fiets of koersfiets, op het ogenblik dat de vering van uw auto even slecht is als die van een gewone fiets of koersfiets.... kom der gerust bij op het fietspad!
kawa wrote:Men blijft het gewoon normaal vinden om met de koersfiets op de weg te rijden, en dan kijkt men raar op dat veel automobilisten allergisch worden voor wielertoeristen...
Nog zoiets: ik vind dat niet normaal om op de weg te rijden, ik rij ook liever op een fietspad, maar ik rij vooral het liefst op een weg/fietspad die mij de mogelijkheid geeft om rustig te kunnen rijden zonder constant putten, steentjes, glas... te moeten ontwijken en zonder op voorhand al zekerheid te hebben over een platte band.

Moest de overheid gewoon eens inzien dat mensen degelijke fietspaden nodig hebben en niet de rommel die België vooral heeft, deze discussie was niet eens nodig.

Hier in Haaltert ook, de steenweg wordt heraangelegd, fietspad wordt vernieuwd. Prachtig initiatief, ik rij nu zelfs bijna met plezier langs de steenweg. Alleen weet ik nu al dat het niet lang meer zal duren vooraleer dit fietspad om zeep wordt geholpen: de parkeerstrook ligt vanaf de weg gezien achter het fietspad. Gevolg: alle automobilisten die willen parkeren moet over het fietspad zodat er makkelijker putten inkomen en het ook veel sneller vol zal liggen met steentjes.
Had de ontwerper van dit fietspad eventjes nagedacht, hij had beide gewoon omgewisseld: steenweg - parkeerstrook - fietspad - voetpad. Op die manier houdt de parkeerstrook de opspringende steentjes van de steenweg ook tegen (natuurlijk komen er altijd wel steentjes op een fietspad, maar dat maakt mij niet uit, zolang ik mij geen weg moet banen tussen de steentjes is het al veel!).
Nu ja, België en "goed bestuur", het is nooit een goede combinatie geweest en het zal dat ook niet snel worden...
parring
Mountainbiker

Post by parring »

Bij ons van Poperinge naar proven heb je een mooi fietspat, nog maar 4 jaar aangelgd, mooi vlak, goed berijdbaar en nog zie je wielertoeristen op de weg, het is trouwens gevaarlijk om daar te gaan rijden en tevens zonder reden
parring
Mountainbiker

Post by parring »

ik maakte al anders mee, terwijl ik met de wagen reed van die wielertoeriste die afkwamen en roekeloos reden, ik mocht serieus remmen of ik had ze mee, ze namen een verkeersdrempel aan de verkeerde kant omdat het 5 meter korter was, koste hen bijna mijn leven :( dit zijn volgens mij dan geen wielertoeristen meer maar eerder wielerterroristen

sorry voor alle anderen die wel op een geoorloofde manier met de fiets rijden, tegenover hen heb ik niks, ik behoor er zelf bij :-D
Last edited by parring on Mon 14 Jan 2008 18:27, edited 1 time in total.
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

@Haaike

In verband met die steenweg in Haaltert. Is het fietspad dan gescheiden van de weg of niet? Want hoe het daar vroeger was is het echt niet te doen, de vrachtwagens rijden u bijna van de weg. Als ik naar Kerksken ga kom ik dan over via nieuwerkerken veel makkelijker.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Haaike wrote:
Gf biker wrote:Wanneer men het vertikt van op het fietspad te rijden zoals het hoort moet je hier ook niet komen zeuren wanneer ge belaagd word door een geirriteerde chauffeur. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit gedrag geoorloofd is, verre van. Maar net als kawa erger ook ik me enorm aan mensen die het zich wegens de zogezegde slechte staat van de fietspaden geoorloofd voelen van de rijweg in te nemen. #-o :evil:
Nog nooit op een fietspad in België gereden ofzo?

Met een mtb is (bijna) elk fietspad te doen, maar met een koersfiets of een gewone fiets echt niet!
Op een goed fietspad zal ik ALTIJD rijden (je moet al een imbeciel zijn omdat niet te doen) en zelfs bij slechtere fietspaden probeer ik dat, maar als het fietspad echt verschrikkelijk slecht ligt, sorry hoor, maar dan rij ik op de baan.
Dagelijks naar het station moet ik ook een fietspad oprijden: eerst al een te hoge borduur, dan vol met putten en dan een scherpe bocht... duidelijk ontworpen en aangelegd door iemand die fietst #-o
Heb ik enkel mijn schooltas mee, dan rij ik toch op dat fietspad, inderdaad omdat ik de automobilisten niet wil hinderen. Zie ik dat er niemand afkomt, dan rij ik op de baan.
Maar als ik ook mijn laptop meeheb (wat regelmatig gebeurt), sorry maar dan is het sowieso op de weg. Al die schokken, mijn boeken kunnen dat aan, maar met mijn laptop neem ik het risico gewoon niet.

Dat niet-fietsers daarover zouden klagen, heb ik altijd kunnen aannemen, die beseffen immers niet hoe slecht die fietspaden eigenlijk zijn.
Maar dat zelfs echte fietsers daarover zagen... dat zijn dan waarschijnlijk de "echte mountainbikers" die nooit zoals sommige "baanjanneten" (en ja, ik ben er zo één, EN DAN?) met dunnere banden op een fietspad moeten rijden.

Excuseer, maar ik rijd ook met een dunne banden fuiiets zenne, en ik weet hoe slecht de fietspaden zijn, maar ik zal er toch steeds op rijden hoor slecht of niet. Ik heb er ook geen probleem mee dat jij dat niet doet, maar als er dan iets gebeurd moet ge niet komen zeiken hier op het forum dat een automobilist lastig gedaan heeft, en dat ge niet weet waarom #-o . Dat wil ik maar zeggen. :wink:
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

parring wrote:ik maakte al anders mee, terwijl ik met de wagen reed van die wielertoeriste die afkwamen en roekeloos reden, ik mocht serieus remmen of ik had ze mee, ze namen een verkeersdrempel aan de verkeerde kant omdat het 5 meter korter was, koste hen bijna mijn leven :( dit zijn volgens mij dan geen wielertoeristen meer maar eerder wielerterroristen
Dat zijn inderdaad idioten van de zuiverste soort! De naam wielertoerist niet waardig!
Gf biker wrote:Ik heb er ook geen probleem mee dat jij dat niet doet, maar als er dan iets gebeurd moet ge niet komen zeiken hier op het forum dat een automobilist lastig gedaan heeft, en dat ge niet weet waarom . Dat wil ik maar zeggen.
Daar zal ik dan inderdaad niet over "zeiken", want ik rij dan niet waar ik moet rijden, dat is waar. Ik vind het alleen spijtig dat er weinig automobilisten zijn die snappen dat die fietspaden soms echt niet goed liggen.
Er is er zo eens ene tegen mij beginnen te roepen, heb hem gelijk gegeven dat ik inderdaad in de fout was en op het fietspad zou moeten rijden, maar ook gezegd wat de reden was (dat fietspad was gewoon één put). Reageert die met "dan moet ge maar den auto nemen he". :-?
absalon wrote:In verband met die steenweg in Haaltert. Is het fietspad dan gescheiden van de weg of niet? Want hoe het daar vroeger was is het echt niet te doen, de vrachtwagens rijden u bijna van de weg.
Het fietspad ligt nu ietsje hoger (gelijk een stoep), met een borduursteen die makkelijk is om op te rijden ipv zo een hoge borduursteen (handig dat ze daar aan gedacht hebben!).
Maar dat is de enige scheiding en aangezien de auto's er nog steeds over moeten om te parkeren, is dat dus amper een scheiding te noemen. Het is dus wel beter aangezien auto's en vrachtwagens het nu wel merken als ze op het fietspad komen.
Wat wel slecht is, is dat ze de weg versmald hebben (zodat je verplicht bent van maar 50 te rijden), waardoor 2 vrachtwagens mekaar (denk ik want heb het nog niet gezien) met moeite kunnen kruisen (heb wel al gezien dat een vrachtwagen en auto het lastig hadden, dus het zou mij verbazen dat twee vrachtwagens dat zonder problemen kunnen), dus vrees ik dat sowieso een van die vrachtwagens op het fietspad zal moeten komen. Tis zoals in centrum Haaltert met die paaltjes. Oogt allemaal heel mooi, maar de weg is zo smal gemaakt, dat auto's constant moeten wachten om door te kunnen. Gevolg is dat het zowel voor automobilisten, vrachtwagenchauffeurs als fietsers gevaarlijker is. Is ook duidelijk te zien aan het aantal paaltjes dat al omvergereden is...
Dus gelijk gij doet, ik neem de binnenwegen (maar het is wel plezant dat als ge op de steenweg moet zijn er nu een deftig fietspad ligt).
Post Reply