www.waaslandmountainbiketeam.be werkt beter we zijn geen duitsers hemcoen wrote:Site is inderdaad nog niet operationeel. De beheerder doet dit in zijn vrije tijd en als ik het goed begrepen heb, is zijn PC onlangs gecrashed. Op de site van het Waasland Mountainbike Team (www.waaslandmountainbiketeam.de) staat de voorlopige kalender, maar die vind je ook in deze post terug.
Kan het in elk geval aanraden. Die gasten zijn goe bezig met onze kleine bikers/bikesters
grtz,
Marc
Waasland mountainbikeschool
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- Dummy
- Mountainbiker
Last edited by Dummy on Thu 06 Dec 2007 09:07, edited 1 time in total.
Gisteren 1ste rit van de mountainbikeschool in Nieuwkerken Waas. Waren weer heel wat bikertjes aanwezig en ze hebben zich weer goed geammusseerd. De jongste waren wel een pak minder vuil dan de grotere.
Gisteren ook op TV Oost een verslagje van de rit in Nieuwkerken. Er is ook een stukje over de school en enkele bikertjes zijn er te zien.
http://www.tvoost.be/nl/nieuws/2008-01- ... -waasland/
Gisteren ook op TV Oost een verslagje van de rit in Nieuwkerken. Er is ook een stukje over de school en enkele bikertjes zijn er te zien.
http://www.tvoost.be/nl/nieuws/2008-01- ... -waasland/
- Superkrisser
- Mountainbiker
Vandaag afgezakt naar Sint-Gillis-Waas, nu ja afzakken was voor ons een groot woord, start was bijna aan onze voordeur. Charlotte en Justine hadden niet zo veel zin deze morgend, ze hadden gedacht dat het gisteren was en dat ze deze morgend nog eens met ons konden mee rijden en ze waren een beetje teleurgesteld. Maar de Krissen en Patrick hebben dat zeker weer goed gemaakt, ze kwamen weer razend enthousiast terug.
Ons Justine had nog energie genoeg over om een robbertje te ravotten met Rode Kris voor ze op het podium moesten.
bij de eindhappening van de ronde van het waasland iedereen nog effe op het podium en een mooie demo van 2 bikers.
Volgende week zijn we zaterdag zeker terug van de partij voor de nightbike in Sint-Gillis-Waas. We kijken er zeker naar uit. Heb gezegd dat ik gerust mee wil begeleiden zaterdag avond. En dat blijkt goe van pas te komen. dus als er nog ouders zijn die zaterdag mee willen begeleiden in het donker, denk dat ze dat goed kunnen gebruiken. Hoop alleen dat de bevoorrading van de toer wordt aangedaan, daar is bij zo een nightbike meestal glûhwijn en da wil ik toch nie missen
grtz,
Marc
Ons Justine had nog energie genoeg over om een robbertje te ravotten met Rode Kris voor ze op het podium moesten.
bij de eindhappening van de ronde van het waasland iedereen nog effe op het podium en een mooie demo van 2 bikers.
Volgende week zijn we zaterdag zeker terug van de partij voor de nightbike in Sint-Gillis-Waas. We kijken er zeker naar uit. Heb gezegd dat ik gerust mee wil begeleiden zaterdag avond. En dat blijkt goe van pas te komen. dus als er nog ouders zijn die zaterdag mee willen begeleiden in het donker, denk dat ze dat goed kunnen gebruiken. Hoop alleen dat de bevoorrading van de toer wordt aangedaan, daar is bij zo een nightbike meestal glûhwijn en da wil ik toch nie missen
grtz,
Marc
- Superkrisser
- Mountainbiker
Post by Superkrisser »
Jaja, 't was weer een zeer leuke boel vandaag! Aangezien Patrick het te druk had met de organisatie van de eindhappening van de Ronde van het Waasland, was het aan de Krissen om de zaken in goede banen te geleiden. Kris Hertsens trok met de jongsten eerst naar een grasveld om enkele spelletjes te doen. Daarna volgde een stukje door de bossen die er soms behoorlijk modderig bijlagen. Op 't einde volgde nog een uitgebreide sessie op de bergskes naast de sporthal.
Ik mocht de iets oudere bikertjes op sleeptouw nemen en we begonnen met een uitgebreide sessie op de bergskes, waar we enkele steile afdalingen tot een goed einde brachten en moeilijke bochten en zelfs jumps maakten. Een spelletje per twee, waarbij de voorste biker de andere biker in de fout moest dwingen, zorgde voor hilarische taferelen. Sommigen zochten echt wel de moeilijkste stukken op, anderen probeerdeb zo traag mogelijk te fietsen zodat hun partner voet aan grond moest zetten. Daarna fietsten we een heel stuk door de bossen tot in De Klinge, waar we allemaal een tijdritje reden. Optrekken, schakelen, remmen en scherpe bochten nemen, alles gaat al zoveel beter he!
Op de zwaarste en moeilijkste stukken kon je duidelijk zien dat iedereen vooruitgang had gemaakt. Onze bikertjes keken naar waar ze moesten rijden en wisten welke sporen te kiezen. Ze trapten op de juiste momenten zo hard mogelijk en herstelden op de gemakkelijkere stukken. Om er daarna terug volle bak in te kunnen vliegen!!
Wacht maar tot na ons weekendje in Borzée, dan gaan ze pas echt kunnen biken...
Groetjes, Rode Kris
Ik mocht de iets oudere bikertjes op sleeptouw nemen en we begonnen met een uitgebreide sessie op de bergskes, waar we enkele steile afdalingen tot een goed einde brachten en moeilijke bochten en zelfs jumps maakten. Een spelletje per twee, waarbij de voorste biker de andere biker in de fout moest dwingen, zorgde voor hilarische taferelen. Sommigen zochten echt wel de moeilijkste stukken op, anderen probeerdeb zo traag mogelijk te fietsen zodat hun partner voet aan grond moest zetten. Daarna fietsten we een heel stuk door de bossen tot in De Klinge, waar we allemaal een tijdritje reden. Optrekken, schakelen, remmen en scherpe bochten nemen, alles gaat al zoveel beter he!
Op de zwaarste en moeilijkste stukken kon je duidelijk zien dat iedereen vooruitgang had gemaakt. Onze bikertjes keken naar waar ze moesten rijden en wisten welke sporen te kiezen. Ze trapten op de juiste momenten zo hard mogelijk en herstelden op de gemakkelijkere stukken. Om er daarna terug volle bak in te kunnen vliegen!!
Wacht maar tot na ons weekendje in Borzée, dan gaan ze pas echt kunnen biken...
Groetjes, Rode Kris
Nightbiking Sint-Gillis-Waas
Gisteren gestart voor de nightbiking in Sint-Gillis-Waas. Er waren een 15-biker(tjes) aanwezig die mee buiten gingen rijden. 10 bij blauwe Kris (de kleintjes), jongens zijn die gemotiveerd om met zo een weer in den donkere te gaan rijden. En 5 bij Rode Kris (die was afgezakt met zijnen crossfiets
). Om 19:00 gestart en mee gereden met Rode Kris. Ons Charlotte stond erop dat ik met haar mee reed. Na een eerste korte modderstrook direct na de start door het centrum van Sint-Gillis-Waas naar het gemeente park. Daar effe de trapjes af en zo naar de eerste echte baggerstrook, jongens wat lag het vettig. daarna via de brug over de expresweg richting meerdonk om onderaan de dijk nog wat verder te baggeren. Daar ook een beetje verkeerd gereden, we zaten met zijn allen op een bepaald moment bijna in de vijver. iets verder gemerkt dat van een van de kids de kabel van de achterrem van de hendel zat. Gelukkig de kabel niet gebroken. effe noodreparatieke gedaan en we konden weer verder. Van meerdonk richting De Klinge waar we na een stukje singletrail aan de bevoorrading kwamen. ze was ruim voorzien, maar jammer genoeg niks warms. voor de bevoorraders zelf kwamen ze met warme choco buiten, maar ze wilde hem niet afstaan. na de bevoorrading verder naar de klingse bossen om via het oude spoor terug af te zakken naar de start. Hier en daar nog een kleine uitstap in de bossen en zo terug naar Sint-Gillis-Waas. Op het einde nog bijna een pijlke en de jeneverstop gemist. Wel gezien dat er veel het laatste stuk gewoon het oude spoor gevogd hadden ipv het parkoers
Na de jeneverstop nog effe over de bergske aan de speeltuin en dan naar de aspuitplaats. Ons Charlotte vond dat Rode Kris en ik wat vuil waren en heeft ons dan ook maar afgespoten
. Stonden we daar beide kletsnat.
Terug binnen ne goeie leffe gedronken en ne lekkere pannekoek gegeten en nog wa nagebabbeld.
Een half uurtje later kwam de tweede groep toe met de kleintjes (7-8-9 jaar). Zij hadden gans de kleine toer uitgereden
RESPECT voor die gastjes en meiskes.
Na dat ons Justine hare pannekoek gegeten had huiswaarts voor een warm badje. Net vertrokken en ons Justine vond haar handschoenen niet meer. Snel terug gereden en niks te zien. thuis haar rugzak uitgeladen en geen handschoenen te zien. Gelukkig wonen we vlakbij en dus terug naar de afspuitplaats en nog eens in de sporthal gekeken, maar niks te vinden
Terug thuis nog eens gevraagd wat ze allemaal gedaan had en waar ze zouden kunnen liggen. ze zegt dat ze het niet goed weet, vermoed dat ze nogal moe was ('s morgens 1,5 uur ju jitsu, dan 1 uur snowboardles en 2,5 u MTB je zou voor minder). Plots zegt ze ik ben naar het toilet geweest, ik denk dat ze daar nog moeten liggen. Ikke terug mijn natte kleren aan en op de fiets terug naar de sporthal. Gevraagd aan een van de dames achter de bar of ze effe in het toilet wilde kijken naar Justine haar handschoenen en ja hoor daar lagen ze
Terug thuis ook een goe badje genomen en de avond afgesloten met een Glühwijntje.
Op naar volgende week naar de nationale jeugdtraining.
grtz,
Marc
Na de jeneverstop nog effe over de bergske aan de speeltuin en dan naar de aspuitplaats. Ons Charlotte vond dat Rode Kris en ik wat vuil waren en heeft ons dan ook maar afgespoten
Terug binnen ne goeie leffe gedronken en ne lekkere pannekoek gegeten en nog wa nagebabbeld.
Een half uurtje later kwam de tweede groep toe met de kleintjes (7-8-9 jaar). Zij hadden gans de kleine toer uitgereden
Na dat ons Justine hare pannekoek gegeten had huiswaarts voor een warm badje. Net vertrokken en ons Justine vond haar handschoenen niet meer. Snel terug gereden en niks te zien. thuis haar rugzak uitgeladen en geen handschoenen te zien. Gelukkig wonen we vlakbij en dus terug naar de afspuitplaats en nog eens in de sporthal gekeken, maar niks te vinden
Terug thuis nog eens gevraagd wat ze allemaal gedaan had en waar ze zouden kunnen liggen. ze zegt dat ze het niet goed weet, vermoed dat ze nogal moe was ('s morgens 1,5 uur ju jitsu, dan 1 uur snowboardles en 2,5 u MTB je zou voor minder). Plots zegt ze ik ben naar het toilet geweest, ik denk dat ze daar nog moeten liggen. Ikke terug mijn natte kleren aan en op de fiets terug naar de sporthal. Gevraagd aan een van de dames achter de bar of ze effe in het toilet wilde kijken naar Justine haar handschoenen en ja hoor daar lagen ze
Terug thuis ook een goe badje genomen en de avond afgesloten met een Glühwijntje.
Op naar volgende week naar de nationale jeugdtraining.
grtz,
Marc
-
marathonman
- Mountainbiker
Post by marathonman »
Leuk dat ze haar handschoenen terug heeft!
Bravo voor alle bikertjes die bij zo'n weer de nachtrit hebben uitgereden. Ik heb genoten van jullie doorzettingsvermogen!!

Bravo voor alle bikertjes die bij zo'n weer de nachtrit hebben uitgereden. Ik heb genoten van jullie doorzettingsvermogen!!