12/13-01-08 Kemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

lok 36000 wrote: Rock Rider, je hebt er nog eentje te goed zulle maar je was reeds weg toen ik terug in de zaal kwam.
Heb je nog gezocht, maar niet gevonden... :roll:
Ben een medesteenbakker tegengekomen die weergekeerd was met de pechdienst en ben dan ook maar vertrokken...

We houden hem tegoed hé :wink:

Persoonlijk vind ik kippebouten op een bevoorrading er wel over... Gluhwein? Alcohol op een bevoorrading? We komen om te biken hé... Waar gaat dit eindigen? #-o
Last edited by Rock Rider on Sun 13 Jan 2008 21:49, edited 1 time in total.
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Proficiat voor deze organisatie. =D>
Je moet het maar doen in deze "verzopen" periode zo'n pak bikers gedurende 2 dagen te verwennen met hoogtemeters, doenbare off-road en prima rand-animatie. #-o
Tot van de zomer en volgende winter en... . :bounce:
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Ice Cube wrote:Ja.... rap naar de volgende TT :-?
Die tocht was ook niet alles hé!!!
Gelukkig was er die afdaling naast het open(vervallen) zwembad, het was echt de moeite niet om zover te rijden.
Ciao.
Iedereen heeft zijn eigen mening, Ice Cube... toch zou ik willen vragen welke afstand je reed? Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand de rit van 59 km niet de moeite waard vond (om zover te rijden).
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Zaterdagochtend samen met henkieboy, scattooke en 't klimmerke, die hier een parcours vond dat 'm op 't lijf geschreven was, vertrokken voor de 55km (had er bijna 60 na een paar keer misreden te zijn).
Eerst een spelletje 'Blij dat 'k glij' gespeeld, om net voor de eerste bevoorrading onze facteur te moeten achterlaten wegens karbonnen zadelpen afgebroken. 't Klimmerke was toen al gaan vliegen.
Overigens, lichtjes schandlige bedoening zulle, die bevoorradingen in Kemmel. Wij maar gaan biken om calorieën te verbruiken en wat te vermageren, en dan schotelen ze u chocoladetaarten, krieketaarten, donuts, warme ijswafels (specialiteit op bevoorrad. 2), chocolade of gebakken kippenonderdelen voor. En met ons zwak karaktertje, daar uiteraard met ons poten niet kunnen afblijven hé.
Enfin de Cats-beklimmingen (aan 9 km/u :oops: ) waren mooi en lastig, de afdalingen dienden te gebeuren met enkel de voorrem en de schoenzoolremmen :-? , maar op de tweede bevoorrading mijn achterrem terug kunnen herstellen, met dank aan de Kodo-man voor het sleutelke van 10. 't Klimmerke moest daar echter de handdoek gooien na onherstelbare pech met zijn achter-schijfrem !
Laatste bevoorrading volgde dan erg kort en de laatste beklimming van de Kemmel eiste mijn laatste krachten om boven te geraken.
Naast de klinkende namen als Kemmel, Rode en Zwarteberg en Catsberg, ook o.a. Vidaigneberg , Monteberg, Kokkereel en 'k weet niet welke nog allemaal die deze tocht bijzonder lastig maakten. Off-road gehalte lag m.i. ook wreed laag maar d eorganisatoren wisten me te zeggen dat ze het berijdbaar wilden houden voor elke deelnemer, en dat was een wijze beslissing, want 't was alleszins meer dan lastig genoeg.
't Was dus echt zwaar, maar echt plezant in Kemmel. Daarna maar rap terug richting Klerken, om Erikaatje wat in gereedheid te brengen voor volgende week !
Gwieto
Mountainbiker

Post by Gwieto »

Merci jongens, voor de eerste TT van 2008 die 'aan de rebben hangt'.
Ik ben niet zo'n modderliefhebber, maar op zaterdagmorgen was het echt mooi weer, en met al die prachtige vergezichten, past het niet meer om nog over modder te mekkeren.
De Kemmel nog oprijden 'langs de kasseien van 't kerkhof' valt niet mee na meer dan 50 km zwaar biken, maar ik wou voor mijne kop niet afstappen, stoempen!
Op de 55 km ben ik maar aan 1 post gestopt. Maar jongens toch: kriekentaart! Dat heb ik nu nog nooit meegemaakt. Voor mij hoeft het niet, maar 't heeft toch gesmaakt.
Laat het nu maar mooi weer zijn op Huldenberg, en de Zoenk.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

verslagsken met gps files en ngi file op www.valcke-vanraes.be :wink:
Big One
Mountainbiker

Post by Big One »

Ice Cube wrote:Ja.... rap naar de volgende TT :-?
Die tocht was ook niet alles hé!!!
Gelukkig was er die afdaling naast het open(vervallen) zwembad, het was echt de moeite niet om zover te rijden.
Ciao.
wuk est eigenlijk mé gie, met verkeerde been ut joe bedde gekropen?
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Na de quotes van gisteren hier op het forum, waar aangegeven werd verhard te klimmen en off-road "Halelujah" te dalen, had ik vanmorgen mijn Kamikazebroekje aangetrokken. Herkenbaar aan een lichtbruin streepje.
Eerst 10km opwarmen waar ik met zicht op de verdronken weide’s best kon inkomen.
Vooral nu, met mijn net volledig XT (met de hand van God die hier achter t’hoekske woont) upgegrade Rockrider 8.1.
De rest van de tocht was evenmin spectaculair. De Heuvellandse adembenemende afdalingen waren er niet. Door de veelheid aan blub heb ik ze echter niet gemist. De mannen van Kemmel hadden terecht het parcour op de weergoden afgestemd. Terecht? Zeker, want ik heb als non-klimmer 47km genoten .
Codo’s, één woord voor jullie tocht: MAGNIFICO !!!.
Tenzij jullie uit ijs gehouwen zijn hé.
Dan hou ik het beter op FORMIDABEL
Big One
Mountainbiker

Post by Big One »

Rock Rider wrote:
lok 36000 wrote: Rock Rider, je hebt er nog eentje te goed zulle maar je was reeds weg toen ik terug in de zaal kwam.
Heb je nog gezocht, maar niet gevonden... :roll:
Ben een medesteenbakker tegengekomen die weergekeerd was met de pechdienst en ben dan ook maar vertrokken...

We houden hem tegoed hé :wink:

Persoonlijk vind ik kippebouten op een bevoorrading er wel over... Gluhwein? Alcohol op een bevoorrading? We komen om te biken hé... Waar gaat dit eindigen? #-o
Ja Rock Rider, ik vind dat nu persoonlijk eens iets anders, hoewel ik slechts één chick wing heb gegeten en gene gluhwein, je beslist nog altijd zelf wat je op een bevoorrading in je mond steekt . Maar zoals je zegt 'waar gaat dit eindigen' ze moeten nu niet allemaal afkomen met van die dingen hé. ne keer op ne weg kan geen kwaad hé.
DixieSydi
Mountainbiker

Post by DixieSydi »

Alles perfect in orde, een zeer evenwichtige parkoer, voor elk wat wils.De toer zelf, ik ben gegaan voor de 45 (alles goe berijdbaar,het was wel afzien maar we hebben het overleeft),bevoorradingen(amaai zég),afspuitplaats(water genoeg),douches(we stonden toch wel redelijk op elkaar gedrumd,op dat moment,maar het water was perfect)TIP:misschien wat grotere bak voorzien met meer douchekoppen?? Den après, een pintje bestelt(voor ne keer geen leffe!)en maar wachten achter de Henkie(de 55 alleen was goe voor hem)Al bij al, voor herhaling vatbaar( kunnen ze eigenlijk zichzelf nog wel overtreffen?? We zien wel)
Ik geloof dat er enkele 'doorbietertjes 'mij ontmaskert hebben.
Post Reply