12/13-01-08 Kemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
delsolke
Mountainbiker

Post by delsolke »

Een prachtige tocht :P alleen hadden wij geen donuts en kippenvleugeltjes #-o had daar nu zo een zin in :P ook wij hebben de 59 uitgereden, maar khad na 22 km al een kapotte derailleur ( in wiel getrokken , kwas dus duidelijk niet alleen :-) we stonden met 8 ofzo voor de splitsing van de 35 ). Kheb dan maar een andere fiets gaan halen ( had er hier toch twee staan ) en zo heb ik toch nog alles kunnen uitrijden

Hopelijk kan ik er volgend jaar bijzijn ( maar kzit dan in de blok :p we zien wel )
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Niet veel meer aan toe te voegen: =D> =D> =D> =D> =D>

Gisteren middag de 59km afgebold en deze morgen nog eens de 35km samen met een collega.
Eerlijk is eerlijk, maar echt veel bikers hebben de Kemmel niet opgereden maar gewandeld :P

Bedankt Kodo's voor dit prachtige weekend!
balance2007
Mountainbiker

Post by balance2007 »

Proficiat organisatie ! Ik heb genoten, van begin tot einde, heb wel afgezien, maar dat weet je, als je nu eenmaal bij jullie komt biken.Tot volgend jaar !
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Amaai, wat een mooie organisatie... Heb mij goed geamuseerd vandaag! De 45 km gedaan, want de 55 ging er toch wel voor zorgen dat ik iets te laat thuis zou zijn.. :oops:

tot aan de splitsing van de 35 en de rest samen met nog een paar steenbakkers. Een paar sloegen af voor de 35, met vier gingen we door. Aan de volgende splitsing ging ik dan voor de 45 terwijl de rest voor de 55 ging.

Heb mij echt geamuseerd. Bijna nergens voet aan de grond gezet, behalve aan de kriere omhoog naar de Zwarte berg denk ik (of was het de rode?)
Daarna alles omhoog of omlaag gereden en soms ook gevlamd... :roll:

Aan het einde veel bikers opgeraapd die in het begin voorbij gevlogen waren... De Kemmel op 't gemakske naar boven gereden en toch op de offroadstrook een paar stervende zwanen opgeraapt die zich blijkbaar fameus hadden mispakt...

Het windeke speelde op het einde voor velen blijkbaar ook wel mee...

Merci aan de kodo's voor de schone toch, met schitterende bevoorradingen, goede bewegwijzering, mooi parcours...

See you all next year!

Al die kritiek hier over het percentage offroad op voorhand lijkt mij dus zeker niet gegrond... Met nog veel meer offroad gingen er nog veel meer dood gegaan zijn onderweg... #-o

Overal nog mooi berijdbaar, maar wel soms heeeeeeeel smerig... Je had al die wandelaars moeten zien kijken, nie te doen... :wink:
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Van aan de afrit van de A 19 had ik het al in de mot ..deze tt zou druk bevolkt worden. Rond 8u15 op het fietske gesprongen en vol goede moed de groten toer aangevangen. Woow dacht ik bij mezelf die gasten kunnen nogal rijden toen enkele enthousiastelingen me voorbijvlamden. ..op de weg ...inderdaad de eerste kilometers was nogal behoorlijk veel road en dan heb je van die gasten die zich beter in hun sas voelen echter niet deze jongen. De aanloop met de klimmetjes op het asfalt waren echter wel een zeer goede opwarming voor wat nog komen zou,en daar voelde ik het al dat de benen best oké waren :bounce: :bounce: en het zou nodig zijn bleek enkele uren later.
De tocht haalde waarschijnlijk niet de 50 % off-road die hier en daar vermeld werden maar eerlijk gezegd, dat hoefde ook niet vandaag. De tt was voldoende lastig :oops:
Op de stukken waar enkele de groten toer passeerde was het echt zeer rustig en de andere stukken die gemeenschappelijk met de 35 en 45 km afgewerkt werden waren toch wel dicht bevolkt, dit zal de verdienste zijn van de organisatie natuurlijk =D>
Enkel na de tweede bevoorrading was er enige twijfel over welke kant nu kiezen om de tocht via de juiste weg verder te zetten. Maar anders was dit was een prima organisatie =D> Lekkere en uitgebreide bevoorradingen, leuke ambiance met de Fanfare "leute en plezier" aan den arrivé en natuurlijk de zeeeer geslaagde tocht.
De derde bevoorrading met de lekker bbq en glühhwein(die ik wel aan mij liet voorbij gaan) mooie dance-taferelen gezien , maar ik vrees dat de meesten niet wisten welke "finale" er nog zou volgen.
Onmiddellijk na de derde bevoorrading in het lange stuk vals plat (naar omhoog natuurlijk) off-road redelijk wat bikers zien "sterven" op de fiets.
Daarna kozen de organisatoren om voor iedereen de keuze te maken Kemmel wèl of niet. Awel ...ben wel klein beetje fier op mezelf...tijdens de klim van de Kemmel zowel off-road als op de kasseien , heeft er mij geen enen voorbij gestoken en straffer nog..heb niemand anders de Kemmel zien boven rijden (op dat moment hé) awel dat doet ne keer deugd zie :lol: =D> .
De rit helemaal alleen afgewerkt wegens massaal forfait van de andere Anglo Mietjes aan een gemiddelde van 17,9. (er zijn er mij wel enkelen voorbij gevlogen natuurlijk)
Nog genoten van de douche en het boterhammetje met gekapt en dan moe maar voldaan naar huis.
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

vanmorgen (ke bedoel zaterdag) vertrokken met Rik c. , klimmertje , scattooke naar kemmel. aangekomen rond 8u30 en twas nog heel kalm (stonden maar 50 meter van de tent met de camionette) na de start scattooke subiet op kop en stoempen maar . Op de eerste off road strook al subiet op achtervolgen aangewezen maar de benen hadden een off day. :roll: :roll: Dan maar op eigen tempo verder gebold en gaande weg kregen de benen toch iets meer power (diesel zeker). na een km of 15 zag ik Rik c en scattooke staan op de parking van de cosmos . K'dacht da ze aan twachten waren op mij maar scattooke had er niks beter op gevonden dan zijn zadelpen af te breken. :lol: :lol: dus zat er niks anders op dan de pechdienst te bellen en scattooke met pijn in het hart :^o :^o zien in te stappen . terug verder gereden met rik om aan te komen aan de eerste (ongelooflijke) bevoorading. terug vertrokken en na een paar km moeten lossen (terug) op t'gemak verder gefietst genoten van de tweede bevoorrading (met pijn in het hart de 59 niet gereden omdat scattooke anders wel heel lang ging moeten wachten op ons) en subiet na de 2é stop klimmertje opgeraapt die naast de weg zijn platte band aan het herstellen was ,terug geholpen om zijne band op te blazen en zijn wiel met veel miserie der terug in te krijgen . maar da spel sleepte langs alle kanten en hem dan maar de raad te geven om terug te keren naar de bevoorrading en hulp te vragen aan iemand die der meer van kent dan ikke.(schijfremmen zijn ook nie alles zunne :cry: )weer verder gefietst nog een lekkere kiekevlerke gegeten en dan terug naar kemmel . Nog efkes in beraad gestaan kemmelberg derbij of niet maar de benen voelden nog redelijk goed dus voor de eerste keer in mijn leven kemmel op gereden langs de steile kant (wat wonderwel lukte =D> =D> ) om dan vlug af te dalen naar de aankomst alwaar scattooke stond te wachten . fiets mooi gewassen , lekker gedoucht , nen braadworst gegeten ne leffe gedronken (of twee)en nog een half uurtje gewacht op rik c (die toch de grote reed)(had ik het geweten)en klimmertje (die terugkeerde met de pechdienst) om moe maar voldaan terug naar Klerken te rijden om vollop aan de laatste voorbereiding te beginnen van onze Heuveltjes van Erika. bedankt aan de kodo's voor deze wondermooie tocht en hopelijk tot volgende week in Klerken. =D> :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: Dus aan al de forumlezers en lezeressen volgende week ist in klerken te doen é . :P :P :P
betonboerke
Mountainbiker

kemmel

Post by betonboerke »

Volgende week zaterdag Moerkerke, zondag terug een topper Kluisbergen, maar DE VTT van het jaar 2008 is z o n d er concurrentie

K E M M E L
claessra
Mountainbiker

Kemmel!

Post by claessra »

Een dikke proficiat aan de organisatie van de Kemmel VTT. Prachtig parcours, goede bepijling en BBQ bij een bevoorrading!! Héérlijke kippetjes met Glühwein. Goede ambiance. Enkel nog de afspuitinstallatie verder uitbreiden, maar volgend jaar kom ik zeker terug!!

Claessra, medeorganisator van de VTT in De Haan, in 2008 op 28 december.
Den Tourist
Mountainbiker

Post by Den Tourist »

Ik wil de organisatie zeker bedanken en feliciteren!! =D> =D> =D> =D> Hun parkoer is zeer mooi zeer goed uitgestippeld!! En de bevoorrading is super!! Nog maar op weinig plaatsen meegemaakt dat er zoveel keuze is en de hele dag door é!! We komen volgend jaar zeker terug!! nogmaals gefeliciteerd!!!! :-D =D> =D>

Volgende week rijden we in Klerken!!
Mega Mingie
Mountainbiker

Post by Mega Mingie »

Ja, Mega Mingie heeft zich laten overhalen om Kemmel te rijden.
De eerste 10km serieus gesakkerd. Dan voorzichtjes op toeren
gekomen, maar nooit echt super geweest.
Gelukkig is de Fortis-groep samengebleven en is er geen
één die een "schie" gekregen heeft.
GELUKKIG waren veel lastige offroad-stukken eruit gehaald.
Ik herinner me deze nog uit de zomerperiode. Deze er nu
bijsteken zou pure moord zijn geweest.
Organisatie: PUIK! Goed uitgebalanceerde tocht, prima bevoorrading
(hoewel ik echt geen honger had), goede bepijling en WORST aan
de aankomst. Jammer dat mijn centen op waren, of 'k at er nog één.

Tot volgende week in Klerken? Op één voorwaarde: dat ze die
weiden er uit laten. Bij deze!
Post Reply