12/13-01-08 Kemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Mijn marteltocht 58km of zoiets, km teller liet t afweten,
Direct na de start mekte ik dat ik weer geen goeie benen zou hebben, de loodzware eindejaarsfeesten met ditto drukke periode hielden me een maand van de fiets en dat moest ik maar ondervinden. Mijn wil was om nie te plooien en de grote tour te rijden met kemmel als toetje. Een ijzeren wil en fluwenen benen, dat botst he #-o .
Zoals beschreven tegenwind, en direct beklimmingen haja om aan 1100 HM te komen in een kleine 60km, dan mag je t nie te lang uittellen he.
Na de vettige strook in t begin gebeurde waar ik schrik voor had nl door v brakes komt een hoop slijk op de cassette terecht en dan begint de derailleur serieus tegen te werken en te blokeren. T was van datte he, #-o
goed beginnen opletten en zeer gericht geschakeld , hoe de derailleur t vol hield weet ik nog steeds nie. Ik vond het wel jammer dat er niet zoals vorig jaar een afspuitstand stond op de eerste bevoorrading, klein detailtje die mij en waarschijnlijk nog veel andere biker ging kunnen helpen. Maar dit is dan ook het enige klein puntje waar ik commentaar durf op te hebben. Soms was t wel eens met de billen dicht afdalen in de zeep, toen ik op de afdaling van de boeschepe berg modder in mijn ogen kreeg was t ff op de tast rijden, gevolg dikke bladerenstrook in t midden van de dreef in, heel tricky, over pallet moeten springen en dan terug t juiste spoor in ( wat die pallet daar deed??? de extra lus rond de cats vond ik het lastigste gedeelte van het parcours. op het einde van de afdaling van de cats werd ik wat overmoedig, of rook ik de heerlijke soep van de bevoorrading , in ieder geval verloren mijn noby nicks het juiste spoor in de dikke modderbrij, voorwiel weg en gelukkig in de zachte modder op mijn zij en zonder erg. cubiker stond op de 2 de bevoorrading en zorgde ervoor dat ik eindelijk mijn cassette en remmen kon vrijspuiten, niet eenvoudig op die plaats, maar dankzij een groep en een dompelpomp in de forelvijvers lukte het wel. Van danaf geen schakelproblemen meer gehad, het gaf me ook hoop om te horen dat er nog zo n bevoorrading kwam en dat ze niet zo veraf was. Wat neuwe krachten gevonden in de kippenvleugel , de gluwein was lekker maar ik had er beter af gebleven, nog net voor kemmel lek gereden, gekozen om nog het laatste beetje sap uit de kuiten te duwen en kemmel op te fietsen, laatste 10m moeten kemmel gewonnen geven, maar volgende keer rij ik er 2 maal over, :-) :^o
Kort samengevat : Toptocht , tot volgend jaar,
cubiker en colega s bedankt voor deze mooie en perfect georganiseerde tocht, ik voelde me welgekomen en goed gesoigneerd tot de volgende.
patje raketje
Mountainbiker

Post by patje raketje »

the grandmaster wrote:
patje raketje wrote:ja ja grandmaster steek het maar weer op den ...... dat ge te laat was, :evil: :evil: :evil:
zou het niet kunnen dat je een beetje faalangst had na enkele stoute uitspraken :oops: :oops:
ps mijn avs was 21.3 en dat zonder overdrijven :^o :^o

voor de organisatie : een woord " perfekt"

dank aan alle mensen die een berijdbaar, prachtig en toch lastige tocht mogelijk gemaakt hebben. =D> =D>
Paketje,
'faalangst' is een woord dat niet voorkomt in het woordenboek van de grootmeester. En zeker niet met opzet te laat. Wel nog naar ginder gefietst,hé. En toen nog constant felle tegenwind...
Maar eerlijk is eerlijk : een avs van 21,3 : dat is wel heel sterk!
Zou daar momenteel niet aan kunnen tippen, maar dan ook nog maar op 40% van mijn kunnen.
Zal morgen wel om stipt 8u30 starten..............
alléé t'is goed ik geloof u :^o
kan wel niet aanwezig zijn op zondag
rij de zondag op de baan
nog een fijne rit vandaag :-D
roy111
Mountainbiker

Post by roy111 »

Ja, we worden steeds meer verwend. Ik heb een schitterende voormiddag beleefd mede door een sympathieke biker die me een binnenband kadoo deed maar ik jammer genoeg niet kon gebruiken doordat het een te dik ventiel was. Hopelijk kom die mens nog eens tegen.

Ook dank aan mes copains Zouaves die me dan finaal "gedepaneerd" hebben.

"Het (mtb)leven kan toch zo mooi zijn"
wezze
Mountainbiker

Post by wezze »

gisteren de 45 gereden een voorbeeld voor vele toertochten qua bepijling en bevoorrading alles was zoals beloofd heel goed berijdbaar het was mijn eerste keer maar volgend jaar ben ik er zeker terug :lol:
cyclist
Mountainbiker

Post by cyclist »

Wat de Kodo's hier neergezet hebben als organisatie tart inderdaad alle verbeelding ! Prachtige omloop, uitgebreide banketten over 3 (!) =D> bevoorradingen, zeer duidelijk uitgepijld,... ik zou nog lang kunnen doorgaan met complimenten. Toch ook afgezien als de beesten maar we hebben deze zware tocht toch nog goed doorstaan (is het niet Steven ??). Af en toe wat doseren en we konden er weer tegenaan. In ieder geval ligt de lat op eenzame hoogte en het zal voor andere organisaties haast onmogelijk zijn om de Kodo's van hun troon te stoten !! =D> =D>
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Van morgnt vroeg opgestaan om te ontdekken dat het nog te donker was om om 8 uur aan te zetten. Dan maar op het gemak ontbeten en gewacht. Toen tijdig aangezet en de 55 km aangevat.
Prachtige tocht met veel bekende stukken die nooit vervelen, alleen jammer dat sommige stukken echt kapot gereden waren.
Mooie bevoorradingen, vooral de 2de was net op tijd (mijn low clamp voorderailleur wilde niet meer naar het grootste plateau) en de tuinslang kwam net op tijd.
Wel veeeeeeeeel volk aan de spuitinstallatie toen ik terug kwam, dan maar bij mijn deur mijn fiets afgespoten.
Volgend jaar zeker terug!
insomniac22
Mountainbiker

Post by insomniac22 »

Kemmel, ne welgemeende sorry wej. Deze morgen en der 2 van de 4 forfait gegeven #-o ; waardoor we dan maar met zen 2tjes naar Zarren gewest zijn (dichter bij de deur snap je) ma volgend jaar zeker wej. en ak zo lang nie kan wachten doe ik wel eens de bloso-rit.
Klimmerken
Mountainbiker

Post by Klimmerken »

Prachtige omloop en bevoorrading. Samen met mijn broer (duboisbiking) gereden en biker Steven. De 57km gereden en maar liefst 3u10min. onderweg geweest. Dat wil wel iets zeggen qua lastigheid #-o
Mijnen vélo heeft ook serieus geleden, daar zijn precies kosten aan sinds de rit van vandaag :-?
Big One
Mountainbiker

Post by Big One »

Man man man, ik zit nog altijd na te genieten, =D> Wat de superlatieven betreft en alinea's vol met lof moet je maar de deze lezen voor en na mijne post, er zijn er genoeg om door te hebben dat deze tocht DE tocht is! We zijn vol moed begonnen om de groten af te haspelen maar hebben toch maar wijselijk besloten om de 45 te rijden :oops: , wat voor mijn uiteindelijk een goede beslissing was =D> gezien ik nog de kemmel heb opgereden een aanval van krampen #-o die niet meer normaal waren, enfin de beentjes hebben er deugd van gehad. Op naar de kluis volgende week. :bounce:
pounke
Mountainbiker

Post by pounke »

Dat was nu eens voorbeeld van een echte mountainbikerit.Alle ingrediënten die hierboven al uitvoerig beschreven werden waren aanwezig.
De stm-bikers genoten ...... en we reden ze allemaal uit !(zie vorig jaar : moat mogen wegvoeren met een sneetje van 10 !! cm)
Na de 55 km dan nog een keer de kemmel overwinnen........zaliiiiiiiiiiiig!
we geraken zo op schema voor de 260 km van de Ronde.
Het orkestje nadien was een goed toemaatje.

Oprecht bedankt voor de schitterende organisatie. Stm is al iets gewoon maar zoiets , dat hebben we nog maar zelden gezien (ook buiten de westvlaamse grenzen )

sy in 2009

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Post Reply