@ Deurbieter en Tubeken en co: noaste weke in Klerkn goame wel wa langer kunn topebluvn hoop ik...
12/13-01-08 Kemmel
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
tja wa moet er hier nog meer over gezegd worden? alles was PERFECT af... van de bepijling tot het parcours tot de bevoorradingsbanketten... heb de 45 afgebold (nuja, afgebold) en heb er een heel klein beetje spijt van dak de 55 nie aangedurfd heb
... volgend jaar dan maar! ze gaan deze winter van ver moeten komen om qua organisatie deze TT te overtreffen... en wat een fijn gevoel van voldoening geeft het toch als je de Kemmel langs de scherpe kant kan overwinnen...
@ Deurbieter en Tubeken en co: noaste weke in Klerkn goame wel wa langer kunn topebluvn hoop ik...
- patje raketje
- Mountainbiker
Post by patje raketje »
ja ja grandmaster steek het maar weer op den ...... dat ge te laat was,
zou het niet kunnen dat je een beetje faalangst had na enkele stoute uitspraken
ps mijn avs was 21.3 en dat zonder overdrijven
voor de organisatie : een woord " perfekt"
dank aan alle mensen die een berijdbaar, prachtig en toch lastige tocht mogelijk gemaakt hebben.

zou het niet kunnen dat je een beetje faalangst had na enkele stoute uitspraken
ps mijn avs was 21.3 en dat zonder overdrijven
voor de organisatie : een woord " perfekt"
dank aan alle mensen die een berijdbaar, prachtig en toch lastige tocht mogelijk gemaakt hebben.
- bikerLieven
- Mountainbiker
Post by bikerLieven »
We zijn overuigd. Morgen moogt ge een paar 2 many bikers verwachten. Zie er al naar uit!
- deurbieter
- Mountainbiker
Post by deurbieter »
perfekte tocht en ondanks het slechte weer van de afgelopen dagen perfekt berijdbaar ,chapeau!
was iets vlotter berijdbaar dan verleden jaar mede door de meeste beklimmingen onroad aan te doen en de afdalingen offroad ,rekening houdend met de modderige toestand was dit zeker een pluspunt.
bevoorradingen kunnen gewoon niet beter, het was buffet,wat een keuze!
aan de eerste bevoorrading aansluiting gevonden met emperor,tubeke,bartje klapband,fré,en co... en dan alleen voor de 55 gegaan, rond de katsberg was het gewoon genieten, en dan nog tot op de voering geweest op de kemmelberg.
kortom weeral een mooie bike dag met een zalig zonneke erbij!
naar traditie tot volgend jaar!
emperor en co tot volgend week voor de heuveltjes van Erika!
cijferkes 57km avg17,9 3u28m
was iets vlotter berijdbaar dan verleden jaar mede door de meeste beklimmingen onroad aan te doen en de afdalingen offroad ,rekening houdend met de modderige toestand was dit zeker een pluspunt.
bevoorradingen kunnen gewoon niet beter, het was buffet,wat een keuze!
aan de eerste bevoorrading aansluiting gevonden met emperor,tubeke,bartje klapband,fré,en co... en dan alleen voor de 55 gegaan, rond de katsberg was het gewoon genieten, en dan nog tot op de voering geweest op de kemmelberg.
kortom weeral een mooie bike dag met een zalig zonneke erbij!
naar traditie tot volgend jaar!
emperor en co tot volgend week voor de heuveltjes van Erika!
cijferkes 57km avg17,9 3u28m
Deze morgen met 5 Choufkes de 45 gereden. Ik kan mij alleen maar aansluiten met de lovende kritieken. 3 smulpartijen als bevoorradingen. Perfecte bepijling. Parcours overal (goed) berijdbaar, ondanks de overvloedige regen van gisteren. Bikers die er vandaag niet konden bij zijn, hebben morgen nog een tweede kans. Hopelijk hebben zij evenveel geluk met het weer.Proficiat en aan Benny, Eddy, Yvan, Joeri, Ronny en alle andere kodo's voor deze perfecte organisatie.
Zoals steeds : tot volgend jaar, voor de 11de Lockedizetocht.
- raketwomanFIE
- Mountainbiker
Re: Kemmel : u hebt de 5 sterren
Post by raketwomanFIE »
the grandmaster wrote:Deze morgen om 6u00 wakker geworden. Niet echt fris (ga nu toch wel echt ophouden met die bacardi's). Naar buiten gekeken: wind, regen.
Terug in mijn bed gekropen. Wou terug gaan slapen, maar kon de slaap niet echt meer vatten. Zag telkens weer het ontgoochelde gezicht van de immer symphatieke opperkodo Benny Deronne, die een berispende vinger omhoog stak.
Overmand door schuldgevoel, na een uur toch naar beneden gegaan, de bike gepakt om naar Kemmel te fietsen. T was nog altijd aan t regenen.
Na enkele km's begon het ook tot me door te dringen, dat ik de wind constant zou tegen hebben. Dan toch maar doorgezet...
Natuurlijk veel te laat in Kemmel aangekomen. De rakettrein gemist. Dan maar alleen gestart. Zou wel lukken, de kodo's hadden immers een goedlopend parcours beloofd... De eerste onverharde strook deed me echter al serieus twijfelen aan die belofte. Achteraf zou blijken dat dit zowat het enige modderige stuk van de 59km was!Wat volgde, was een gedroomd parcours voor de ware 'MOUNTAIN'biker.Een opeenvolging van pittige hellingen, de klimstroken altijd goed berijdbaar.
Na een uitstekende eerste bevoorrading, richting Catsberg getrokken, het koninginne-stuk van deze tocht. Ik benijd de mtb-clubs die deze helling in hun parcours kunnen steken, je vindt er alles: bos, singletracks,lange klim,steile klim etc. Ondertussen geen sprake meer van regen, maar een stralend zonnetje.
Hoewel de bepijling nagenoeg perfect was, toch twijfel wanneer ik een bord van 45 km voor mij zag opdoemen. Maar daar was hij dan, de man die mij uit mijn slaap hield : De alomtegenwoordige, goedlachse superkodo Benny D., die het paneel van splitsing eigenhandig, op een beter zichtbare plaats opstelde!
De tweede bevoorrading aan de vijver(na 43km) was super! Een festijn van allerlei gebakjes,donuts enz.
Na die controle moeten vaststellen dat de benen eigenlijk al niet meer zo goed waren, en beetje beginnen doseren.
Nog eens de zwarte berg naar boven gepeddeld, en al vrij snel bij een derde bevoorrading aanbeland, die nog uitgebreider was dan vorige twee. Alweer een banket om u tegen te zeggen! En vooral, iets waar ondergetekende nog gevoelig voor is: Glugwein! Gene goedkope brol waar ge door kunt kijken, maar echte smakelijke kwaliteitsglughwein.Kon er dan ook niet aan weerstaan. Bovendien hadden ze ook nog gebakken kippevleugeltjes op de bbq.(overgevlogen uit Tourneghem?)Bij deze leggen de kodo's de lat erg hoog voor alle organisaties die dit nog willen overtreffen.
Dan naar het sluitstuk, de Kemmel, dit maal via de achterkant. Op training neem ik deze altijd met gemak op t middenblad, maar na dezen tocht, toch maar wijselijk voor t kleinste tandwieltje vooraan gekozen.
Was nodig ook, want glughwein wilde er weer uit, tijdens de beklimming.
Toen ik voldaan richting lockedyze reed, op Kemmel-platse, nog ne bakker gezien die een paneel had buitengezet, met daarop'hier rijsttaatjes'. Denk dat dienen brave mens d er gene zal verkopen...
Had al genoeg delicatessen verorberd.
Na 59km de finish bereikt, en echt verschoten van mijn pover gemiddelde!
Na 3u21m biken, slechts een avs van 18,5.
Waaruit mag blijken dat ze in Kemmel nie veel geen off-road nodig hebben, om het lastig te maken: hellingen genoeg. Mogen zelfs blij zijn dat ze de vettigste der hebben uitgehaald...
Proficiat aan de organisatie, dit moet een voorbeeld zijn voor velen.
En het leuke is: ik kan deze tocht morgen ook weer rijden!Zal dan ook zeker weer van de partij zijn, en probeer dan ook iets meer mee te genieten van den aprés...
See you tomorrow, kodo's
ierzie unze grootmeister himzelve!!
@ yoeri van de kodo's lees ierbovne ne keer wa unze grandmaster skrift over junderne tocht
ja takword ju drink gern un pintje en ju peist datn de bestn es moa tgein ierbovn da kunt ghem toch allemoale nie kwolik pakn nji jis vul me lof over jundrn tocht je geeft junder 5 stern zou Geena Lisa da beter kun peisjde?
msskiens moeje woak ne kji wa pozitiever beginn klapn over de raketn.
met de groetn Sophie de enige raket nie aanwezig
-
most ugly peter
- Mountainbiker
Post by most ugly peter »
Als er iemand vandaag in kemmel een bril gevonden heeft (witte bril van Uvex met gele glazen) , die ben ik verloren aan de kerststal thv een winkel die vloeren verkoopt-- baan kemmel ieper--, zou die dan aub met mij contact kunnen opnemen op 0475/545321
- betonboerke
- Mountainbiker
kemmel
Post by betonboerke »
Dit is mountainbiken!!!!! dit is de beste tocht van het jaar, stops (3) perfekt ,uitgepijld perfekt, parcour perfekt, heb de 55 gereden ( is inderdaad bijna 59) pech gehad met magura velgremmen slechte blokjes gekocht BBB , goeie raad koop alleen de echte, heb het nu ondervonden. Mooie beklimmingen ,mooie afdalingen gewoon weg PRACHTIG , MAAR ZWAAR NIET TE ONDERSCHATTEN
G E F E L I C I T E E RD
G E F E L I C I T E E RD
-
insomniac22
- Mountainbiker
Post by insomniac22 »
Klinkt goed e. Morgen ook aanwezig in kemmel met e man of 4. Ging normaal vandaag zijn, ma wegens omstandigheden verschoven naar morgen; vandaag dus maar varsenare gereden. En tmoet gezegd; nje was zeker de moeite. Morgen kemmel... joepie, nog 1 nachtje slapen

- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Vorig jaar met de Kodo-bus mee naar Wolfsdonk gereden en belofte maakt schuld. Deze zaterdag dus de TT Kemmel gereden. Nu, na mijn deelname vorig jaar, stond hij toch al op mijn kalender.
Op een bijzonder kalm moment vertrokken, wat des te aangenamer was. Ik moet de zondagrijders waarschuwen dat de eerste tien kilometer een hoog roadgehalte hebben. De eerste halve beklimming van de Kemmel, de Monteberg en de Scherpeberg zijn grotendeels road, maar niet te onderschatten. Wel ideaal als opwarming tegen het echte werk dat begint vanaf de Baeneberg en Rode Berg. Eerstgenoemde wordt offroad beklommen en pas na de afdaling van de Rode Berg heb je terug road. Enkele mij onbekende stukjes tegengekomen
.
Daarna de eerste van drie GROTE bevoorradingen. Enig nadeel: de tweede volgt pas na 27km, terwijl de derde dan weer nog geen 10km verder staat. Na de bevoorrading nr. 1 een supervettige leuke strook, de passage op de Zwarte Berg op een verrassende rijrichting en dan weer wat meer baan om de Catsberg te bereiken. Ik heb de indruk dat enkel de 55 de dubbele klim van de Cats doet en dat de 45 nog voor de Cats wegrijdt? De eerste klim is de zwaarste en veel offroad, de twee vnl road, maar wel met het steilste stuk offroad op het einde. Geslaagde doortocht!!!
Na de tweede bevoorrading wat meer road (hier werd een stuk geschrapt naar ik hoorde), maar goed voor recuperatie en er volgen nog wat molhopen zoals de Mont Noir. Na de derde bevoorrading (voor de gelegenheid mét glühwein en kippenvlerken!) een van de zwaarste offroadstroken onder het motto 'verstand op nul en blijven duwen'. Nog snel de Kemmelberg op (voor wie het nog ziet zitten) langs de steilste kant en dan terug voor een zeer goede bikewash en goede warme zelfgefabriceerde douches. In de après was er dan zelfs een mini-Dranouter aan de gang!
Kortom een zeer goede organisatie met een van de betere parcours in deze streek
(al moet ik eerlijk zeggen dat de zomer-TT Reningelst voor mij de beste blijft)
Weinig bekende gezichten (bang voor deze molhopen?), buiten de onverwachte verschijning van de cowboy die een tijdje meereed (en zeker zo'n 25min. minder nodig had dan ik
) Op de après wel nog Montybiker en G-Unit teruggezien.
Op een bijzonder kalm moment vertrokken, wat des te aangenamer was. Ik moet de zondagrijders waarschuwen dat de eerste tien kilometer een hoog roadgehalte hebben. De eerste halve beklimming van de Kemmel, de Monteberg en de Scherpeberg zijn grotendeels road, maar niet te onderschatten. Wel ideaal als opwarming tegen het echte werk dat begint vanaf de Baeneberg en Rode Berg. Eerstgenoemde wordt offroad beklommen en pas na de afdaling van de Rode Berg heb je terug road. Enkele mij onbekende stukjes tegengekomen
Daarna de eerste van drie GROTE bevoorradingen. Enig nadeel: de tweede volgt pas na 27km, terwijl de derde dan weer nog geen 10km verder staat. Na de bevoorrading nr. 1 een supervettige leuke strook, de passage op de Zwarte Berg op een verrassende rijrichting en dan weer wat meer baan om de Catsberg te bereiken. Ik heb de indruk dat enkel de 55 de dubbele klim van de Cats doet en dat de 45 nog voor de Cats wegrijdt? De eerste klim is de zwaarste en veel offroad, de twee vnl road, maar wel met het steilste stuk offroad op het einde. Geslaagde doortocht!!!
Na de tweede bevoorrading wat meer road (hier werd een stuk geschrapt naar ik hoorde), maar goed voor recuperatie en er volgen nog wat molhopen zoals de Mont Noir. Na de derde bevoorrading (voor de gelegenheid mét glühwein en kippenvlerken!) een van de zwaarste offroadstroken onder het motto 'verstand op nul en blijven duwen'. Nog snel de Kemmelberg op (voor wie het nog ziet zitten) langs de steilste kant en dan terug voor een zeer goede bikewash en goede warme zelfgefabriceerde douches. In de après was er dan zelfs een mini-Dranouter aan de gang!
Kortom een zeer goede organisatie met een van de betere parcours in deze streek
Weinig bekende gezichten (bang voor deze molhopen?), buiten de onverwachte verschijning van de cowboy die een tijdje meereed (en zeker zo'n 25min. minder nodig had dan ik