12/01/08 Varsenare

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
FlyingP
Mountainbiker

Post by FlyingP »

grote plateau wrote:
FlyingP wrote:Ik kom ook af morgen, momenteel ben ik nog alleen.
Ga onze delegatie eens oproepen om mee te gaan !!

De tocht in Sint-Andries is mij zo goed bevallen dat ik het wel zie
zitten om nog eens die richting uit te gaan. Echte hoogte meters zullen
er waarschijnlijk niet inzitten, maar ik hoop dat ze terug optimaal gebruik zullen maken van elk bosje we tegen komen !!!! :lol:

Ik zou zeggen tot morgen !!!!
en 'k gaat geen drie keer zeggen.... :lol: :lol: :lol: :lol:
Inderdaad !!!! :-D

Blijkbaar iets fout gegaan bij het klikken !! :drunk: :oops:
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

Deze morgen naar Varsenare geweest en het was mijn pechdag #-o . Na 17 km in het technische bosje in Snellegem (net op het moment dat ik mijn duivels :evil: ontbond, ik hou nu eenmaal van draaien en keren) hoorde ik een luide knal #-o en de lucht siste uit mijn achterband. Een collega van de loopclub zat een paar meter achter mij en vroeg of ik alles bij had; No problem, dat komt hier in orde :^o ! Maar...wat bleek: mijn reservebanden hadden allebei een moto-ventiel en die pasten niet in mijn wielen (voor het eerst lek gereden met deze fiets in 16 maand!). Gelukkig kwam er net een Brigandsbiker voorbijgereden, die mij kon helpen met een geschikte bband. Bedankt, Pieter =D> , ge hebt nog een pint tegoed van mij. Ook Huyseke kwam voorbijgevlogen (neen, twee keer voorbijgevlogen, hij houdt blijkbaar ook van het technische werk) Maar...toen ik de band oppompte, zag ik een grote bult op de zijkant van mijn buitenband: een scheur van 2 cm lang. Lap! #-o Gedaan tocht en voor het eerst in mijn mountainbike-carrière de pechdienst opgebeld. En wat een service :bounce: . Een minuut later stond hij al ter plekke. Ik vond het spijtig dat ik deze tocht niet heb kunnen afmaken. De kritiek die deze tocht krijgt, vind ik persoonlijk toch niet verdiend. Het is een mooie streek en in die 17 km heb ik toch behoorlijk modder, bos en off-road gezien. Mij hoor je niet klagen! Tot volgend jaar...en hopelijk zonder pech...! :wink:
Superformi
Mountainbiker

Post by Superformi »

mooie rit =D> er echt van genoten jammer van den leffe 3€ zonder nootjes ze durven #-o [-X tot volgend jaar en zoek een sponser voor den aprés :-({|=
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Superformi wrote:mooie rit =D> er echt van genoten jammer van den leffe 3€ zonder nootjes ze durven #-o [-X tot volgend jaar en zoek een sponser voor den aprés :-({|=
Volgende week in Moerkerke betaal je 1/3 min, dus 2€ voor den Leffe. :drunk: :drunk: :drunk:
insomniac22
Mountainbiker

Post by insomniac22 »

Echt e schone tocht gereden vandaag. Ging ook normaal kemmel doen vandaag, maar da is dus verschoven naar morgen. Geen enkele makker kon mee vandaag, dus wast lik beter om vandaag varsenare alleen te doen, zodat we morgen kemmel onveilig kunnen maken met e man of 4.
En varsenare, volgend jaar zeker terug. En merci voe da lekker jenevertje op het einde. grtz
Aragorn
Mountainbiker

Post by Aragorn »

Vandaag ook Varsenare gereden samen met Kris, Bart, Willem en Joost. Geertje moest door omstandigheden jammer genoeg forfait geven :(

Hebben een toffe namiddag gehad (gestart om 13h15). Mooi parcours met soms echt sompige slijkmomenten. Mss wat veel baan voor sommigen maar mij hoor je niet klagen. De mooie stukjes off-road maakten veel goed. Twee bevoorradingen die dik in orde waren.

Kris maakte nog een mooie schuiver :-? maar dat liep gelukkig goed af. Na 46 km op de teller tevreden aangekomen in Varsenare. Vlotte bike-wash en warme douches !! ('t is al anders geweest hé :wink:) Bepijling was trouwens perfect. Voor de organisatie dus =D> =D> =D>

Nog een rustige aprés gehad. En zoals Geertje al zei : volgende week in Moerkerke is 't maar 2 euro voor een Leffe :drunk: :drunk:
Roadrunner
Mountainbiker

Post by Roadrunner »

Schoonbroer tocht gereden en blijkbaar foto's getrokken -> weet er iemand waar ik die foto's kan terug vinden?
dhoop
Mountainbiker
Location: http://www.wielertoerist.be/dhoop/;TREK 8500;GIANT defy1

Post by dhoop »

schone toer =D> =D>
Don Cortisoni
Mountainbiker

Post by Don Cortisoni »

ZATERDAG 12 JANUARI 2008 VARSENARE – (tombaJ)ONDERBROEK: CHECK, SOKKEN: CHECK, T-SHIRT: CHECK, FLEECE: CHECK, SCHOENEN: CHECK, BROEK: oeps…
Aanwezig: Danilo Pizzato (Danny Cornelis) - Don Cortisoni (Davy Cortvriendt) – the Flying Duckman (Koen Duyck) - Koenego (Koen Teetaert) – Mr. Leblanc (Geert Van Severen)

Sport Lieven twee dagen het land uit en ’t is al van dat: twee van zijn vaste klanten meteen in de problemen. Halfweg de rit voelde Koenego en hoorden de anderen zijn band exploderen. Gevolg: binnenband met een gat van een paar centimeter en ook de buitenband de ontploffing niet overleefd. De onfortuinlijke Italiaan mocht voor de eerste keer in zijn carrière de pechdienst bellen. Daarnaast had Don Cortisoni van bij de start al af te rekenen met een weerbarstige ketting en pion, zodat hij de hele rit op achtervolgen was aangewezen in deze heel mooie rit. Deze periode verblijven we meestal in het noorden van West-Vlaanderen en deze staat bol van mooie ritten. De rit van Varsenare bevat iets meer asfalt dan de andere ritten in deze streek, maar aangezien het wegseizoen nadert vond niemand dit een probleem en de 17 off-road stukken boden absoluut voldoende lekkers. Het parcours lag er eigenlijk nog verrassend goed bij gezien de regenval van de voorbije dagen, alles was zeker berijdbaar en de meeste stukken konden zelfs aan vlot tempo worden genomen.

Het eerste deel werd gezamenlijk afgewerkt met de wind, sterk vertegenwoordigd, als grootste tegenstander. Bij de eerste bevoorrading bleven the Flying Duckman en Snellen Eddy wat achter en Don Cortisoni, uit de wedstrijd gestapt wegens technische problemen, vertrok aan een hoog tempo. De rest volgde echter in het wiel, waardoor eerstgenoemden aan de bak moesten en de hergroepering pas een paar kilometer erna tot stand kwam. Op dat moment nam Snellen Eddy meteen over en ging het hard, tot Koenego zijn bovenstaande ontploffing beleefde. Exit Koenego, die we pas na de finish zouden terugzien.

De finale (die ik vooral omwille van bovenstaande problemen niet kon bijwonen) ging ongeveer als volgt, waarbij ik mij alvast excuseer voor eventuele onwaarheden: een bende Hollanders van de Tol ging onze kopgroep aan razend tempo voorbij en er werd collectief beslist om niet aan te pikken. Tot Pizzato het zot in zijne kop kreeg en toch het gaatje toe trachtte te spurten. Een raid met snelheden tot 47 km/u brachten hen wel dichter, maar niet tot op het wiel. Pizzato keek even om naar zijn bondgenoten en keek recht in de ogen van een glimlachend van neen schuddende Snellen Eddy. De kloof niet gedicht en daarna de echte finale onderbroken door een hulpeloze collega zonder pomp. Onze grootmoedige kopgroep dan maar een handje en een pompje toegestoken en voldaan van barmhartigheid samen aangekomen.

Voor de start waren we nog net op tijd om het Meulebeekse trio John (John Dufour), Harry the Bulldog (Didier Dierckens) en Tomba (Jean-Claude Mingolla) te zien vertrekken. Na de aankomst bleken daar maar twee meer van over te blijven en bleek Tomba te ontbreken. Ons bezorgd karakter dacht natuurlijk al meteen het ergste gaande van “pech??” over “gevallen??” tot “vroeg thuis moeten zijn voor zijn vrouw??”. De ware reden van zijn bleek iets ambetanter: tijdens het maken van de valies bij het vertrek was Tomba vergeten zijn broek in te laden. Gevolg: John en Harry the Bulldog rustig aan het genieten van de Leffes, terwijl in Tomba in onderbroek wachtte op zijn bikegenoten. Zo zie je maar, het zit in details!!
Post Reply