Vergunning Funklasse 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

De masters in het MTB zijn in 2 categorien ingedeeld volgens leeftijd,namelijk:master 1 van 30 tot 40 j.
en masters 2 die 40+ zijn!
In de cyclocros-wedstrijden van WBV zijn er 3 categorien masters met een extra categorie van 45+
Vergunningen zijn op zich niet veel duurder bij fun en master,maar de masters hebben in alle uci-wedstrijden startrechten
terwijl de fun-klasse er iets bijkomstig zijn en niet altijd geprogrammeerd staat of soms verreden wordt de dag voor de
officiele wedstrijden zoals bijv. in Ronse waar de funklasser de zaterdag meestal rijden met ook bijv.andere reeksen als Ronsenaars!
Met een wedstrijdvergunning kan je ook op de strandraces in het vak 2 staan,net na de elite(met of zonder kontrakt)!
Wil je kampioen van Belgie worden moet je ook in het bezit zijn van een wedstrijdvergunning alhoewel je soms wel
startrecht hebt zonder wedstrijdvergunning,dus niet onbelangrijk want 2 jaar terug was de wedstrijdwinnaar,
geen kampioen van Belgie geworden,ik meen ergens in de marathon in de Ardennen!!!
De uitslagen van de masters staan altijd officieel in de krant vermeld,terwijl de funners meestal niet!
De fun-klasse is voor mij dan ook een beetje de melkkoe om de prijzenpot aan te dikken daar
er toch altijd veel van zijn en er weinig prijzen zijn,hebben ze daar een aardige euro aan over om.....
de elites hun prijzenpotje aan te dikken??? [-X #-o
kenny!
Mountainbiker

Re: Begeleider

Post by kenny! »

tomke wrote:Als begeleider kies je best je vrouw of lief of iemand die mee gaat naar de koers. Die krijgt dan ook een vergunning zoals de renner, maar ipv de categorie staat begeleider. Dat kaartje is nodig om te kunnen bevoorraden tijdens wedstrijden. De uci laat enkel begeleiders toe in de bevoorrading, materiaalposten en kleedkamers. Op gewone wedstrijden doen ze niet moeilijk.
Als je voorbeeld cyclocross rijdt gaat die begeleider ook gratis binnen op alle cyclocrossen en de meeste grote crossen vragen ook al rap 10 euro ingang dus dat kan ook tellen.
lief ooee dakan gevaarlijk zijn é :P
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

Als ze op www.wielerbondvlaanderen.be eens wat duidelijker zouden zijn, dan zou men heel wat beginnende wedstrijdrijders gelukkig maken volgens mij.

Zij zijn er toch om de sport te promoten, maar als je ziet hoe dikwijls dit onderwerp terug komt, bakken zij er niet veel van.
XLS
Mountainbiker

Post by XLS »

ben 31, graag had ik ook een vergunning genomen voor mtb wedstr/marathons en nu af en toe wil ik (met collega) op de baan een koers mee doen.

Nu las ik in dit topic dat men dan best kiest voor amateur vergunning. Wat is verschil tss. amateur en master (leeftijd?) Rijden elites(zc), master en amateurs samen?

Persoonlijk hou ik liever van langere wedsr. Ik dacht eerst van maar een master/fun vergunning te nemen.

Is handtekening van sportdokter verplicht op doc?
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

Eigenlijk zou je zulke vragen rechtstreeks aan Wielerbond Vlaanderen moeten richten, dan zullen ze misschien eens doorhebben dat ze in hun 'Wielergids' wat duidelijker moeten zijn.

Al moet ik wel toegeven dat ze op mijn vragen zeer snel een klaar en duidelijk antwoord hebben gegeven.

Met andere woorden, het zijn daar bij 'den bond' de slechtse nog niet :wink:
MTBart7
Mountainbiker

Post by MTBart7 »

. Wat is verschil tss. amateur en master (leeftijd?) Rijden elites(zc), master en amateurs samen?

Is handtekening van sportdokter verplicht op doc?[/quote]

Amateur(licentie) ben je tot 29,dus vanaf 30(geboren in 1978) ben je masterA.
In mtb rijden el/zc apart /master A/B samen /funA/B ook samen.Soms starten ze 5min later A/B
Grtz
Bombarto
*Phaedrus*
Mountainbiker

vergunning

Post by *Phaedrus* »

vraagje,

Ik heb sinds kort een FUN-vergunning. Bij het online-inschrijven voor de strandraces wordt mijn UCI-code en mijn vergunningnummer gevraagd.

Op mijn vergunning vind ik volgende cijfers terug:
* 'BEL' gevolgd door geboortedatum
* dan: '8 /' gevolgd door 5 cijfers
* en dan staan er nog 13 cijfers onder de barcode

Kan iemand mij zeggen wat wat is?

Alvast bedant,
grtz
Swinne
Mountainbiker

Post by Swinne »

uci code is dat met BEL voor , maar BEL hoort er bij e :wink:
vergunningsnummer , denk dat het 8 / .... is
die code onder die barcode is normaal rijkregisternummer , dus die moet ge niet gebruiken [/quote]
L3onardo
Mountainbiker

Post by L3onardo »

Op de Funklasse aanvraag staat bovenaan Vlaanderen en Brussels hoofdstedelijk gewest!!!

Kan je met die vergunning dan ook meedoen aan de Visa Wallonia cup?? of bvb. EBBT en Benelux cup?? :-?
Post Reply