8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

ik wil ook wel meedoen, gewoon om eens een chrono te proberen. gewoonlijk rijd ik op het gemakje goed door, hopelijk wordt het tof
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

aresius wrote:hopelijk wordt het tof
Twijfel daar maar niet aan! ;)

Grtz
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Strikybart wrote:
aresius wrote:hopelijk wordt het tof
Twijfel daar maar niet aan! ;)

Grtz
ja maar met al die snelheidsmaniakken weet je nooit he :wink:
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Na alles hier gelezen te hebben, krijg ik er ook al goesting in. Voor de eerste keer weliswaar. Daarom enkele vragen:

1. Is da parcours volledig afgezet? Of is het onderweg toch uit je doppen kijken tijdens het oversteken van wegen en zo?

2. Hoe zit het aan de bevoorradingen, verlies je daar tijd, of wordt die dan stopgezet?

Mojo
swakke
Mountainbiker

Post by swakke »

Het parcours is volledig afgepijld, op elk gevaarlijk punt staat er wel iemand, natuurlijk moet je de verkeersregels naleven, is er een rood licht dan moet je stoppen natuurlijk enz...
Bij de bevoorradingen kun je kiezen, ofwel neem je een (gevulde) drinkbus, ofwel stop je om te drinken en te eten, aan jouw de keuze. De tijd word nergens stopgezet!!
Onderweg zijn er een aantal kontrolepunten waar je moet gepasseert zijn, mis je er een dan is dat straftijd.
Voor de rest ist vrij simpel, stoempe,stoempe,stoempe...

See you in Langdorp :bounce:
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

Mojobiker wrote:Na alles hier gelezen te hebben, krijg ik er ook al goesting in. Voor de eerste keer weliswaar. Daarom enkele vragen:

1. Is da parcours volledig afgezet? Of is het onderweg toch uit je doppen kijken tijdens het oversteken van wegen en zo?

2. Hoe zit het aan de bevoorradingen, verlies je daar tijd, of wordt die dan stopgezet?

Mojo
Parcour gaat gewoon over de openbare weg. Aan de drukke punten staan wel seingevers.

Vorig jaar werden er aan de bevoorradingen drinkbussen gegeven die je dan aan de volgende kon weggooien en een nieuwe aannemen, dus als je niet wilde stoppen dan hoefde dat ook niet.
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

Er worden door ons inderdaad gevulde drinkbussen aangegeven zodat de snelheidsfreaks niet hoeven te stoppen.
Ik vind het ook mooi dat je schrijft (bijterke) dat je ze aan de volgende bevoorrading terug kon weggooien.Vele werpen ze echter ergens anders weg!!
Dus vandaar nu al een kleine oproep!!!

Wanneer je een drinkebus aanneemt om slechts één maal te drinken probeer die dan ook zo vlug mogelijk terug weg te gooien na de bevoorrading,zo kunnen de mensen van de bevoorrading deze terug oprapen.(en niet degene die de pijltjes moeten gaan afdoen)

Als je de bus wens te houden voor langere afstand gooi ze dan inderdaad weg aan de volgende bevoorrading of hou ze gewoon bij.

Zelfde voor energierepen en gels e.d.Hou uw verpakking bij en smijt ze pas weg aan de volgende bevoorrading of aan de aankomst.

Als iedereen er een beetje op let hebben wij minder werk en zijn we ook zeker dat alles opgeruimd geraakt.Zodoende krijgen wij geen klachten en kunnen wij de toekomst van onze chrono veilig stellen.

Voor de rest zou ik zeggen Bike ze!!
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

stoppen aan een rood licht? Vorig jaar eentje gezien, alle lichten
leken blijkbaar groen voor hem. Doooooorrijden was zijn motto,
heel gevaarlijk. k'wist niet dat een chrono voor sommigen een kwestie
van leven of .... is. #-o
kris
Mountainbiker

Post by kris »

alainvwbike wrote:Er worden door ons inderdaad gevulde drinkbussen aangegeven zodat de snelheidsfreaks niet hoeven te stoppen....
Is er geen mogelijkheid om te zorgen dat degene die niet willen stoppen een aparte doorgang krijgen?
Nu zijn er rijders die stoppen en aan de bevoorrading rondlopen. (zoals ikzelf)
De snelle mannen komen daar dan doorgereden aan hoge snelheid. Sommigen zonder enige verwittiging.
Vorig jaar zo iemand gezien die bijna werd omvergereden.
Ik denk dat dit wel moet te realiseren zijn met enkele nadars en een duidelijk bord.
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

kris wrote:
alainvwbike wrote:Er worden door ons inderdaad gevulde drinkbussen aangegeven zodat de snelheidsfreaks niet hoeven te stoppen....
Is er geen mogelijkheid om te zorgen dat degene die niet willen stoppen een aparte doorgang krijgen?
Nu zijn er rijders die stoppen en aan de bevoorrading rondlopen. (zoals ikzelf)
De snelle mannen komen daar dan doorgereden aan hoge snelheid. Sommigen zonder enige verwittiging.
Vorig jaar zo iemand gezien die bijna werd omvergereden.
Ik denk dat dit wel moet te realiseren zijn met enkele nadars en een duidelijk bord.
Zal die vraag ne keer stellen aan mijn bazen!!!
Post Reply