Shadow derailleur XTR 2008

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

BelAir_500 wrote: dit hoor ik veel gebeuren,hoe doen jullie dat om u derailleur in't wiel de laaten draiien lol
doet de carbon er iets aan of gewoon bad luck ?
ik wil dat wel eens demonstreren op jouw bike, hoor.

ik denk eerder dat de Shadow er iets toedoet. De derailleur staat heel dicht tegen je achterwiel, dus de kans dat hij er daadwerkelijk ingetrokken wordt, is iets groter.
Een alu kooi overleeft het misschien, heel misschien (maar dan zal je spaken moeten vervangen), een carbon kooi scheurt gewoon in stukken.

Maar, ik hou het liever op bad luck.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Iedere derrie kan in het achterwiel draaien. Of die nu ver van het achterwiel hangt of niet. Kevindn heeft het een tijdje geleden voorgehad; zij het met een 'gewone' XTR. Ook gebeurd tijdens het modderbaggeren.

Ik ben er gelukkig altijd al van gespaard gebleven. Extreme baggertoestanden (vb Roubaix gisteren :drunk: ) zijn gewoon moordend voor alles wat ronddraait en scharniert op een fiets...
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

al enkel de kooi gebroken was had je mss eens kunnen informeren of dezel los verkrijgbaar is??
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

mtb arno wrote:al enkel de kooi gebroken was had je mss eens kunnen informeren of dezel los verkrijgbaar is??
ik heb enkel de kooi weggesmeten, hoor.
De rest hing er nog aan en ik ga inderdaad even informeren of kooi apart te koop is.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Op ebay verkopen ze ook carbon kooien, ik vermoed ook wel al voor de nieuwe xtr..
colnago
Mountainbiker

Post by colnago »

viperke,

ook voor de sram xo?
mvg
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Normaal wel denk ik ja, alleen vind ik er nu niet meteen #-o Enkel een 'outer plate' (de kant van je spaken) via ebay, bij zoektermen gewoon 'cage sram' of 'plate sram' intypen. Succes ;)
Frog 075
Mountainbiker

Post by Frog 075 »

greenie wrote:Gisteren tijdens de baggerwerken in Londerzeel, heb ik de XTR grondig in de frut gereden.
Derailleur in achterwiel en dat was toch iets teveel van het goede voor die carbon kooi. Gevolg: carbon kooi in exact vier stukken die ik uit woede in iemand zijn voortuintje heb gesmeten ( [-X shame on me).
Als er iemand een XTR aan een zacht prijsje wegdoet, laat maar iets horen
Ik heb een xtr 2006 die van m'n epic er af gaat voor den shadow. Mankeert niks aan, perfect onderhouden
Post Reply