Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Ondertussen verhuisd en dus binnenkort ook met het "fitske" naar het werk.
Als em klaar is wel te verstaan (HT'ke) :wink:
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Flip FSR wrote: Als em klaar is wel te verstaan (HT'ke) :wink:
Is die nu nog atlijd niet af??
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Allé manne, bedankt toch...idd Streets, ik vrees dat 'k helemaal rond Brussel zal moeten doorsteken. Of misschien tot waar gij de ring kruist. Maar 'k ga moeten wachten tot het 's morgens licht is of 'ns moeten gaan verkennen....Echt MTB gewijs zal niet lukken, dan ben 'k al een modderkonijn eer 'k in Brussel city arriveer....
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

pvandebe wrote:Echt MTB gewijs zal niet lukken, dan ben 'k al een modderkonijn eer 'k in Brussel city arriveer....
dat kom ik soms wel eens tegen.
heel plezant dan.

Streets
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Angelo. wrote:
Flip FSR wrote: Als em klaar is wel te verstaan (HT'ke) :wink:
Is die nu nog atlijd niet af??
Euh... neen, :oops: Enkel cockpit, vork, remmen en wielen staan erop.
Vanavond nog wat sleutelen...
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Gisteren voor de eerste keer met de fiets gaan werken (13 km enkel). Is zeer goed meegevallen. Doe er niet eens zoveel langer over dan met de moto, aangezien ik mij nu niet in en uit zo'n pak moet wringen.
Moet wel zeggen dat ik mij op de fiets stukken minder veilig voel. Ik heb een heel goede set lichten, maar toch zijn er veel auto's die mij blijkbaar niet opmerken.
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

El Baelos wrote:Ik heb een heel goede set lichten, maar toch zijn er veel auto's die mij blijkbaar niet opmerken.
Wist je dan niet dat je op een fiets onzichtbaar bent voor de gemiddelde automobilist? :wink:
Pétard
Mountainbiker
Location: cube elite, Litespeed ocoee boormachien, Isaac baanmachien

Post by Pétard »

Ben sinds vorige zomer ook in brussel beginnen werken en zoek ook nog een traject... Kom van Lieferinge/Ninove (pvandebe, ik ben dus verkast naar een scheet verderop) en zou via Gooik, Lennikse Baan Bxl binnengaan om naar mijn werk (Belliardstraat 101) door te steken. Heb dat toen met de autoloze eens gesimuleerd met vriendin en ging vlekkeloos (op het gevoel Erasmus - Zuid - Centraal - kunstberg - Bxl Lux). Toen het echter "voor echt" was kwam ik opeens uit aan het Noord en na weg vragen, zo stom van geen kaart mee te nemen, stuurde me een pooier of zoiets me totaal de verkeerde richting uit, ik zag de vrt toren opduiken en reed via de koning zowat op het zicht richting europees kwartierke... #-o . Sindsdien heb ik het niet meer ondernomen maar heb me voorgenomen het binnenkort echt regelmatig te doen... Maar het vertrouwen is dus wat zoek.

Na het lezen van dit topic krijg ik zin om niet tot de lente te wachten...

Moest er iemand zin hebben een eindje mee te rijden (pvandebe, heeft er je iemand al kunnen helpen?) Misschien kan ik van een goede bike makker wel eens een fiets gps gebruiken?!? Lijkt me een goede optie, maar met 2 is altijd leuker dan alleen. Elke tip van de BXL-connaiseurs is hartelijk welgekomen!!! ik wil gerust wat km's meer als het de rijkwaliteit verbeterd

We hebben hier gelukkig de luxe dat we beschikken over een douche ed
Ik moet beginnen werken om 8u, en zal dus een stuk voor 7u moeten vertrekken :drunk:

Ik schat ongeveer 30 à 35 km enkel, vrt toren niet meegerekend :-?
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Ik werk ook in de Wetstraat en kom van Opwijk. Rij heel het jaar door, gemiddeld 3 maal per week woon-werkverkeer.

Route is afhankelijk van de weersomstandigheden, in de zomer via o.a. kleine baantjes (steeds verhard) door de velden, in de winter en bij regen langs steenwegen mét fietspad.
Traject : Opwijk > Mollem > Oppem > Plantentuin Meise > Atomium > park Laken > St. Trooz brug >Antwerpse steenweg > Antwerpse poort > Botanique omhoog > Koningsstraat > Wetstraat.
Bij regen langs Velocity > Brusselse steenweg > over Hamme richting Wemmel > Meise > etc....
De baan Brussegem > Oppem is sterk af te raden (geen verlichting, verschrikkelijke toestand fietspaden. Van de 100 km die ze willen (her)aanleggen kan er hier gerust een 5-tal dienen.

Woon-werk in/naar Brussel is te doen, alhoewel ogen op uw gat wel een pluspunt zijn :-? .
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

@ tom Doe je dat met de koersfiets op de MTB?

Wegens het gigantische moddergedoe tussen de ring/laarbeekbos, en wegens tijdelijk de Daan trek fiets rij ik nu langs de baan naar brussel

via merchtem, Rossem, Wemmel, tentoonstellingslaan, jetsesteenweg, somonis en dan leopold 2 laan.
Das niet zo ver van u
ik zou eens willen meerijden langsheen je traject via de plantentuin.
Dat is toch een grote ommetour niet?

Streets
Post Reply