12/13-01-08 Kemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
de modderfuckers(michael)
Mountainbiker

Post by de modderfuckers(michael) »

[-( de modderfuckers zullen er ook zijn op zaterdag [-(
tzal ploeteren worden vrees ik en ze geven nog wat regen uit
deze week! hopelijk is het droog in het weekend
heb deze verleden jaar gereden en het is zeker één van de mooiste
van de streek,en ze paseerd nog aan mij achterdeur ook!
tot zaterdag!
betonboerke
Mountainbiker

Post by betonboerke »

[quote="CuBiker"][quote="frawiwi"]hey cubiker, t is voor mij om t even wa ge naar de klaren brengt, breng mij zaterdag liever een blonde leffe, indien je mij soep moet brengen betekend dit meestal nie veel 'soeps' . Rij jij zaterdag? Ik kom in ieder geval zaterdagmorgen, weer of geen weer. Ik probeer de 55,

hopelijks gaat t wa beter dan in lichtervelde. Heeft iemand tips om het blokeren van mijn derailleurke te vermijden ? Door t vele slijk die de V brakes ophopen, komt er meestal veel modder en vuil op de cassette en derailleur en ketting terrecht. Op sommige versnellingen blokkeerd de derailleur en komt mee naar boven, mocht ik op dit moment veel kracht steken heb ik stukken, nu heb ik al veel keer veel geluk gehad en steeds op tijd mijn kracht op de ketting kunnen beperken, ik klik dan uit de pedalen en doe met de punt van mijn schoen de derailleur weer naar beneden , hij komst steeds vast te zitten tegen de buis van mijn kader, ik kom dit meestal tegen indien ik voorraan het middenblad gebruik en achteraan het kleinste of op 1 na kleinste tandwiel gebruik.

Tot zaterdag alvast, voor 1 van de mooiste en zwaarste van de winter in w vlaanderen .[/quote]

Hey Frawiwi , neen ik rij niet tijdens onze tocht want ik ben van korvee ...of hoe zeggen ze dat . 'K sta op de verste bevoorrading
Jouw probleem noemen ze "chain sucking " , dit is een gekend probleem bij MTB'ers , en de hoofdreden is je middenste tandwiel vooraan .....alhoewel je met een nieuw tandwiel hetzelfde probleem kunt hebben . Ketting goed insmeren helpt wel . Allez tot zaterdag en hopelijk zonder brokken .[/quote]

Inderdaad chain suck,hier op deze site kun je er alles over terug vinden een goeie raad :titaniumketting van KMC en stalen (midden) voorblad, goed voor ongeveer 1 jaar als je 2xper week een tocht rijdt!!
BertenFocus
Mountainbiker

Post by BertenFocus »

Kan iemand me vertellen waar we de keuzes kunnen maken betreffende de afstanden?
Ik ben nl een beginner (nog maar de haan en snellegem meegereden zonder probs) en weet dus niet echt wat ik moet verwachten van kemmel en omstreken => is het mogelijk om de 45 aan te vangen om dan later de 55 te volgen?

thx
picco
Mountainbiker

Post by picco »

[quote="BertenFocus"]Kan iemand me vertellen waar we de keuzes kunnen maken betreffende de afstanden?
Ik ben nl een beginner (nog maar de haan en snellegem meegereden zonder probs) en weet dus niet echt wat ik moet verwachten van kemmel en omstreken => is het mogelijk om de 45 aan te vangen om dan later de 55 te volgen?

thx[/quote]

Alle afstanden starten samen,eesrst verlaat de 20 km dan de 35 en later 45 km de 55km om elk zijn een eigen lus te rijden,later op het parkoer komt alles terug samen.
Dus kun je naargelang de nog te doen km's en je eigen conditie kiezen welke afstand je volgt.
hoogte meters [color=blue][b]op de 55 km:1100m[/b][/color]dus da's een col van eerste cat.
Met 4 afstanden is er voor elk wat wils,dus zou ik zeggen :ken jezelf

succes

[size=18][color=blue]www.vttkemmel.be[/color][/size]
sergo
Mountainbiker

Post by sergo »

CuBiker wrote:We hebben biefstukken gedregen naar d' arme Klaren zodat 't schoon weer zou zijn
Wij hebben maar eieren gedregen, gevolg : een mooie dag op de rit zelf, maar de dagen ervoor.... amai

Komen ook af met de bende van zondag in Westrozebeke, kwestie van elkaar een beetje te steunen
Klimmerken
Mountainbiker

Post by Klimmerken »

Belooft opnieuw de moeite te worden daar in Kemmel. Ik rij zondag de 57km. Hoop dat de weergoden welgezind zijn. Kijk er al naar uit. :P
DixieSydi
Mountainbiker

Post by DixieSydi »

wij komen af, voor de vierde keer al, met ons klimmerke 'henkie' en de 'jensieboy'
zet de leffekes maar al klaar, want veel tijd gaan we nie hebben voor den après.(da nieuwjaar gedoe!!)
misschien zien we wel enkele 'fortis'mannen,hé('t schijnt dat er daar lekkere braadworsten zijn, goe voor Mega mingie?)
DixieSydi
Mountainbiker

Post by DixieSydi »

wij komen af, voor de vierde keer al, met ons klimmerke 'henkie' en de 'jensieboy'
zet de leffekes maar al klaar, want veel tijd gaan we nie hebben voor den après.(da nieuwjaar gedoe!!)
misschien zien we wel enkele 'fortis'mannen,hé('t schijnt dat er daar lekkere braadworsten zijn, goe voor Mega mingie?)
DixieSydi
Mountainbiker

Post by DixieSydi »

bmx-er
Mountainbiker

Post by bmx-er »

kom ook voor de twede keer naar kemmel,vorig jaar : geweldige organisatie.

is 1 keer genoeg? of nog 2 maal dit bericht? :wink:
Post Reply