12/13-01-08 Kemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dizze
Mountainbiker

Post by Dizze »

frawiwi wrote:hey cubiker, t is voor mij om t even wa ge naar de klaren brengt, breng mij zaterdag liever een blonde leffe, indien je mij soep moet brengen betekend dit meestal nie veel 'soeps' . Rij jij zaterdag? Ik kom in ieder geval zaterdagmorgen, weer of geen weer. Ik probeer de 55,

hopelijks gaat t wa beter dan in lichtervelde. Heeft iemand tips om het blokeren van mijn derailleurke te vermijden ? Door t vele slijk die de V brakes ophopen, komt er meestal veel modder en vuil op de cassette en derailleur en ketting terrecht. Op sommige versnellingen blokkeerd de derailleur en komt mee naar boven, mocht ik op dit moment veel kracht steken heb ik stukken, nu heb ik al veel keer veel geluk gehad en steeds op tijd mijn kracht op de ketting kunnen beperken, ik klik dan uit de pedalen en doe met de punt van mijn schoen de derailleur weer naar beneden , hij komst steeds vast te zitten tegen de buis van mijn kader, ik kom dit meestal tegen indien ik voorraan het middenblad gebruik en achteraan het kleinste of op 1 na kleinste tandwiel gebruik.

Tot zaterdag alvast, voor 1 van de mooiste en zwaarste van de winter in w vlaanderen .
Hey Frawiwi , neen ik rij niet tijdens onze tocht want ik ben van korvee ...of hoe zeggen ze dat . 'K sta op de verste bevoorrading
Jouw probleem noemen ze "chain sucking " , dit is een gekend probleem bij MTB'ers , en de hoofdreden is je middenste tandwiel vooraan .....alhoewel je met een nieuw tandwiel hetzelfde probleem kunt hebben . Ketting goed insmeren helpt wel . Allez tot zaterdag en hopelijk zonder brokken .
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

maken jullie dat er water is om de tandwielen af te spuiten en evntueel een beetje olie om de ketting terug in te smeren? k ben nie veeleisend he [-o< :lol: ik denk dat ik vorig jaar net hetzelfde probleem had
zeker tot zaterdag, laatste bevoorrading
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

@ frawiwi ...

Steek vooraan een gewoon LX middenblad (of een ander stalen) probleem is meteen opgelost. Het kost een fluitje en is gemakkelijk zelf te plaatsen.

greetz

jocca
Bertinus
Mountainbiker

Post by Bertinus »

Met de regen dat ze nog gans de week uitgeven gaan we weer mogen ploegen en baggeren.

Dat alles berijdbaar zal zijn wordt een utopie denk ik.

Toch kom ik af voor de 35 of misschien de 45km.
Montybiker
Mountainbiker

Post by Montybiker »

frawiwi wrote:hey cubiker, t is voor mij om t even wa ge naar de klaren brengt, breng mij zaterdag liever een blonde leffe, indien je mij soep moet brengen betekend dit meestal nie veel 'soeps' . Rij jij zaterdag? Ik kom in ieder geval zaterdagmorgen, weer of geen weer. Ik probeer de 55,

hopelijks gaat t wa beter dan in lichtervelde. Heeft iemand tips om het blokeren van mijn derailleurke te vermijden ? Door t vele slijk die de V brakes ophopen, komt er meestal veel modder en vuil op de cassette en derailleur en ketting terrecht. Op sommige versnellingen blokkeerd de derailleur en komt mee naar boven, mocht ik op dit moment veel kracht steken heb ik stukken, nu heb ik al veel keer veel geluk gehad en steeds op tijd mijn kracht op de ketting kunnen beperken, ik klik dan uit de pedalen en doe met de punt van mijn schoen de derailleur weer naar beneden , hij komst steeds vast te zitten tegen de buis van mijn kader, ik kom dit meestal tegen indien ik voorraan het middenblad gebruik en achteraan het kleinste of op 1 na kleinste tandwiel gebruik.

Tot zaterdag alvast, voor 1 van de mooiste en zwaarste van de winter in w vlaanderen .
Heb hetzelfde probleem gehad en ben er na veel sukkelen eindelijk van verlost. Bij mij was het een combinatie van bramen op het middenblad en speling op mn trapas. Heb nieuw middenblad + trapas geplaatst en rij nu terug zonder problemen.
Veel succes !

Cu,
Montybiker,
trekske8500
Mountainbiker

ook van de partij (zaterdag)

Post by trekske8500 »

De West-Vlaamse heuvels, daarvan moet je houden. Hoogtemeters, boslucht, vergezichten, technische afdalingen, voor ieder wat wils.
Ik ga er eens opletten wat de verschillen zijn met Wijtschate resp. Vlamertinge.
MaartenW
Mountainbiker
Location: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Post by MaartenW »

jocca wrote:@ frawiwi ...

Steek vooraan een gewoon LX middenblad (of een ander stalen) probleem is meteen opgelost. Het kost een fluitje en is gemakkelijk zelf te plaatsen.

greetz

jocca
Moet dat niet deore zijn?

Mijn LX 2006 is op dat gebied o wat de grootste rommel die ik ooit gehad heb, dun alu chainsuck na een 500tal km's.
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

Montybiker wrote:

Heb hetzelfde probleem gehad en ben er na veel sukkelen eindelijk van verlost. Bij mij was het een combinatie van bramen op het middenblad en speling op mn trapas. Heb nieuw middenblad + trapas geplaatst en rij nu terug zonder problemen.
Veel succes !

Cu,
Montybiker,
heb ook het zelfde meegemaakt , en het was ook de combinatie van bramen op het middenblad , speling op mijn trapas , en slijtage op ketting + cassette ( ik dacht dat het mijn versnellingskabelke was en vol goeie moed binnen gebracht bij de vélomaker. Toen ik terug buiten kwam was ik 125 euro kwijt #-o #-o #-o )
insomniac22
Mountainbiker

Post by insomniac22 »

Kom ook zeker af. Twordt tijd om nog eens goe int rood te gaan.

@ jocca; succes e op je "eerste" tochtje
eddy caesar
Mountainbiker

Post by eddy caesar »

Inderdaad het beste is deore ik heb ook mijn LX middenblad vervangen door een deore er is niet zo vlug slijtage.
MaartenW wrote:
jocca wrote:@ frawiwi ...

greetz

jocca
Moet dat niet deore zijn?

Mijn LX 2006 is op dat gebied o wat de grootste rommel die ik ooit gehad heb, dun alu chainsuck na een 500tal km's.
Post Reply