Hey Frawiwi , neen ik rij niet tijdens onze tocht want ik ben van korvee ...of hoe zeggen ze dat . 'K sta op de verste bevoorradingfrawiwi wrote:hey cubiker, t is voor mij om t even wa ge naar de klaren brengt, breng mij zaterdag liever een blonde leffe, indien je mij soep moet brengen betekend dit meestal nie veel 'soeps' . Rij jij zaterdag? Ik kom in ieder geval zaterdagmorgen, weer of geen weer. Ik probeer de 55,
hopelijks gaat t wa beter dan in lichtervelde. Heeft iemand tips om het blokeren van mijn derailleurke te vermijden ? Door t vele slijk die de V brakes ophopen, komt er meestal veel modder en vuil op de cassette en derailleur en ketting terrecht. Op sommige versnellingen blokkeerd de derailleur en komt mee naar boven, mocht ik op dit moment veel kracht steken heb ik stukken, nu heb ik al veel keer veel geluk gehad en steeds op tijd mijn kracht op de ketting kunnen beperken, ik klik dan uit de pedalen en doe met de punt van mijn schoen de derailleur weer naar beneden , hij komst steeds vast te zitten tegen de buis van mijn kader, ik kom dit meestal tegen indien ik voorraan het middenblad gebruik en achteraan het kleinste of op 1 na kleinste tandwiel gebruik.
Tot zaterdag alvast, voor 1 van de mooiste en zwaarste van de winter in w vlaanderen .
Jouw probleem noemen ze "chain sucking " , dit is een gekend probleem bij MTB'ers , en de hoofdreden is je middenste tandwiel vooraan .....alhoewel je met een nieuw tandwiel hetzelfde probleem kunt hebben . Ketting goed insmeren helpt wel . Allez tot zaterdag en hopelijk zonder brokken .