Erika's heuveltjes komen er weer aan. Als Klerkenaar moeten we daar natuurlijk bij zijn. 't Is zelfs bijna een jaar geleden dat ik nog es heb gemountainbiked. Dat zal pijn doen waarschijnlijk !
Ik verneem van insiders die het kunnen weten, dat deze achtste editie de mooiste van allemaal zal worden. Blijkbaar zijn er nogal wat nieuwe mooie privé-stroken bij gekomen. We horen er nog wel van. Ik ben in elk geval van de partij.
20/01/2008 Klerken
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- vuul vintje
- Mountainbiker
- Location: één in bruikleen van 't vrouwtje enne een Scott Genius 20
Post by vuul vintje »
Vorig jaar ook gereden, samen met de Riding Butcher ( als ik het me goed herinner was het zijn ontmaagdingstocht ...althans voor zijne nieuwen bike
) Lag er inderdaad zwaar bij; maar wel een mooie tocht om te rijden met uitgebreide bevoorradingen ( Red Bull??
) goeie afspuitstand en unieke douchegelegenheid ( remember: die tent waar het nogal frisjes was; maar dat water was dan weer héééél warm
)Het ging erom om zorgvuldig te doseren, want die weiden en akkers kunnen je wel een aantal cartouchen kosten
en op het einde van deze rit ( redelijk laat gestart...) nog 'n pittig vlaagske over ons koppeke gekregen! 
- Riding Butcher
- Mountainbiker
Post by Riding Butcher »
Twas idd een schone tocht, alleen jammer van de red bull promo girls, als ik mij nog goed herinner waren het meer de red bull promo bomma's

- henkieboy
- Mountainbiker
dees jaar geen red bull promo girls(dus ook geen bomma's).Niks sponsering kunnen losweken (geen coca cola geen aquarius geen red bull geen campina geen safety jogger niks nada rien de knots) behalve van de gemeente en het organisatiecomitee van het wk veldrijden hooglede-gits waarvoor onze oprechte dank (dus gasten en gastinnen ne goeien meer drinken). En inderdaad guinness we hebben terug een paar verrassingen . Voor meer informatie zie www.bloggen.be/erika (sinds gisteren in gebruik)Riding Butcher wrote:Twas idd een schone tocht, alleen jammer van de red bull promo girls, als ik mij nog goed herinner waren het meer de red bull promo bomma's![]()
verleden jaar gereden ... op het randje van tegenvallend maar het voorafgaand stormweer was de grote spelbreker geworden . Ik kan me inbeelden dat veel werk gedaan werd aan dit parcours en het had inderdaad mooi kunnen zijn . Als ik de nieuwe comment van RikC. lees dan denk ik dat ik terug van de partij ben !
De laatste voorbereidingsvergadering is achter de rug, en de allerlaatste drie onderhandelingen zitten in een cruciale fase.
De eerste daarvan werd in 't weekend alvast al succesvol afgerond : Op een lange off-road- bos-strook van bijna 2 km, krijgen we er plots zomaar een goeie 500 meter bij : Een prachtig technisch slingerend tussen de bomen , aangelegd cross-parcourtje,droog en dus heel goed te rijden, waar we - je ziet dat van hier - uiteraard de mogelijkheid zullen aanduiden om te bissen.
Ook vermeldenswaard is het feit dat we vanavond hebben beslist om een bewaakte en overdekte fietsparking te organiseren. Astemblieft !
Meer info binnenkort, op dezelfde zender.
De eerste daarvan werd in 't weekend alvast al succesvol afgerond : Op een lange off-road- bos-strook van bijna 2 km, krijgen we er plots zomaar een goeie 500 meter bij : Een prachtig technisch slingerend tussen de bomen , aangelegd cross-parcourtje,droog en dus heel goed te rijden, waar we - je ziet dat van hier - uiteraard de mogelijkheid zullen aanduiden om te bissen.
Ook vermeldenswaard is het feit dat we vanavond hebben beslist om een bewaakte en overdekte fietsparking te organiseren. Astemblieft !
Meer info binnenkort, op dezelfde zender.
Als ik dat allemaal lees, dan wordt dit zeker de mooiste editie die er al is geweest in Klerken. Ik wil er nu alleszins bij zijn, vooral nu ik mijn velooke in veilige bewaring kan afgeven als 'k achteraf nog een pintje drink, alvorens mij de Klerkenberg te laten af rollen naar huis.
En dat parcourstje, 'k denk dat ik het weet liggen uit een vorig (cross)leven. Dat is inderdaad een prachtig en plezant stukje. Maar 'k denk dat één keertje voor mij al voldoende zal zijn, met mijn gebrekkige conditie.Dus, voor mij geen bisnummers, . . . tenzij op den après vaneigens.
Trouwens, zal die pastoor uit Jonkershove weer aanwezig zijn, om ons allemaal te zegenen ??
En dat parcourstje, 'k denk dat ik het weet liggen uit een vorig (cross)leven. Dat is inderdaad een prachtig en plezant stukje. Maar 'k denk dat één keertje voor mij al voldoende zal zijn, met mijn gebrekkige conditie.Dus, voor mij geen bisnummers, . . . tenzij op den après vaneigens.
Trouwens, zal die pastoor uit Jonkershove weer aanwezig zijn, om ons allemaal te zegenen ??
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
jammer om te lezen dat ze de tocht van vorig jaar gaan afzwakken ... ik vond het ook loodzwaar maar we zijn geen mietjes é. Dit was voor mij de laatste toch in de streek die mij nog echt kon bekoren. Of ik er terug bij zal zijn zal ik nog eens moeten bekijken. Als er goede alternatieven zijn ga ik deze niet rijden ook al is het maar een goede 5 km van mijn deur ... 
@ Jocca : Eveneens heel jammer om te lezen dat je als inwoner van de gemeente en doorwinterd mountainbiker, de enige tocht die jaarlijks nog wordt georganiseerd in Groot-Houthulst, links zou laten liggen.
Ook en vooral omdat het een rit betreft die wordt georganiseerd door en voor mountainbikers.
Vandaag nog es de volle 45 km afgehaspeld (die er 47 zijn) , en ik moet in eer en geweten zeggen dat het de mooiste tocht wordt die we al hebben georganiseerd. Met dank aan onze nieuwe , 'jonge' mede-parcoursbouwer en de eigenaars van de 9 nieuwe privé-stroken die we kunnen aanbieden (en er zelfs nog eentje hangende is, maar waarvoor het alternatief alvast voorhanden is).
De tocht is idd iets minder lastig dan vorig jaar, maar heeft niet ingeboet aan off-road. De aaneenschakeling van off-road-stroken situeert zich nu hoofdzakelijk vanaf de eerste bevoorrading tot aan de finish.
En het is alleszins nog meer dan lastig genoeg ! !
Wel hoeven we dit keer geen schrik meer te hebben voor een zondvloed de nacht vooraf, we hebben gekozen voor zekerheid, maar dit betekent geen afzwakking van Erika's Heuveltjes, laat dit duidelijk wezen.
We hebben zeker en vast niet de pretentie om het niveau van VTT-tjes rit of zo te halen, maar bieden dit jaar, meer dan ooit, een unieke tocht in onze streek aan.
En er zullen op dezelfde dag idd wel mooiere ritten te rijden zijn in België (ik zie op de kalender dat o.a. Kluisbergen er op staat, ook twee in de Limburg en eentje in de Ardennen, dus keuze genoeg). Toch nodig ik je, als Houthulstnaar, uiteraard graag uit naar de eigen rit in de gemeente, en kom achteraf gerust je gedacht zeggen tegen me, je vindt me wel ergens nabij de toog
En indien je toch ergens anders wil gaan rijden, veel plezier en no hard feelings zulle. Dan mag je zelfs gerust de zaterdag (om 13.15 u aan de zaal) met ons komen mee rijden om de ganse tocht nog es uit te testen. Kun je ons misschien zelfs nog wat tips geven naar volgend jaar toe !
Ook en vooral omdat het een rit betreft die wordt georganiseerd door en voor mountainbikers.
Vandaag nog es de volle 45 km afgehaspeld (die er 47 zijn) , en ik moet in eer en geweten zeggen dat het de mooiste tocht wordt die we al hebben georganiseerd. Met dank aan onze nieuwe , 'jonge' mede-parcoursbouwer en de eigenaars van de 9 nieuwe privé-stroken die we kunnen aanbieden (en er zelfs nog eentje hangende is, maar waarvoor het alternatief alvast voorhanden is).
De tocht is idd iets minder lastig dan vorig jaar, maar heeft niet ingeboet aan off-road. De aaneenschakeling van off-road-stroken situeert zich nu hoofdzakelijk vanaf de eerste bevoorrading tot aan de finish.
En het is alleszins nog meer dan lastig genoeg ! !
Wel hoeven we dit keer geen schrik meer te hebben voor een zondvloed de nacht vooraf, we hebben gekozen voor zekerheid, maar dit betekent geen afzwakking van Erika's Heuveltjes, laat dit duidelijk wezen.
We hebben zeker en vast niet de pretentie om het niveau van VTT-tjes rit of zo te halen, maar bieden dit jaar, meer dan ooit, een unieke tocht in onze streek aan.
En er zullen op dezelfde dag idd wel mooiere ritten te rijden zijn in België (ik zie op de kalender dat o.a. Kluisbergen er op staat, ook twee in de Limburg en eentje in de Ardennen, dus keuze genoeg). Toch nodig ik je, als Houthulstnaar, uiteraard graag uit naar de eigen rit in de gemeente, en kom achteraf gerust je gedacht zeggen tegen me, je vindt me wel ergens nabij de toog
En indien je toch ergens anders wil gaan rijden, veel plezier en no hard feelings zulle. Dan mag je zelfs gerust de zaterdag (om 13.15 u aan de zaal) met ons komen mee rijden om de ganse tocht nog es uit te testen. Kun je ons misschien zelfs nog wat tips geven naar volgend jaar toe !