06/01/2008 Westrozebeke
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
't Was super(weer) vandaag. Met het vrouwken de tocht (rustig) gereden, en was heel plezant. Behalve de oude spoorwegbedding => was echt niet te doen. Baggeren en nog eens baggeren.
De bevoorrading was meer dan OK. Enorm veel keuze, lekkere sportdrank. Afspuitstand met veel druk, dus mijn fietske is perfect proper gewassen (is nie altijd het geval). Kortom: volgende keer staan we er weer!

- de fretter
- Mountainbiker
Post by de fretter »
Ik vond het een leuke tocht en voor mij goed berijdbaar. 1 keer van de fiets gemoeten en het was dan nog mijn eigen schuld. Ik heb wel de lus Staden links laten liggen en had 50 km. (genoeg voor een wintertoer)
Het percentage off-road lag boven mijn verwachting.
Het aantal stukken dat ik nog nooit gedaan had vond ik verbazend.
Een zalige douche en een frisse pint wat moet ne mens nog meer hebben na zo'n inspanning.
Proficiat aan de organisatie
Het percentage off-road lag boven mijn verwachting.
Het aantal stukken dat ik nog nooit gedaan had vond ik verbazend.
Een zalige douche en een frisse pint wat moet ne mens nog meer hebben na zo'n inspanning.
Proficiat aan de organisatie
-
triple XXXL
- Mountainbiker
Post by triple XXXL »
Pas om 10uur30 gestart en genieten maar van een laag zonnetje (waardoor ik en 5tal keer de bepijling heb gemist )
Maar na enkele stroken wist ik het wel dat er deze week al zeer veel water gevallen was.
Op veel stukken was ik beter afgestapt( zou toch vlugger geweest zijn)maar glijden is Ooo zo leuk .
Over gans de rit maar enkele bikers gezien(6 om juist te zijn).
Vond de basistoer wel zwaar voor beginnende fietsers.
goede bevoorrading en afspuitinstalatie
Maar na enkele stroken wist ik het wel dat er deze week al zeer veel water gevallen was.
Op veel stukken was ik beter afgestapt( zou toch vlugger geweest zijn)maar glijden is Ooo zo leuk .
Over gans de rit maar enkele bikers gezien(6 om juist te zijn).
Vond de basistoer wel zwaar voor beginnende fietsers.
goede bevoorrading en afspuitinstalatie
Bedankt en proficiat an allen die meegereden hebben . Deze namiddag nog alle pijlen gaan weghalen en het lag er inderdaad zwaar bij , zo erg hadden we het inderdaad niet verwacht . Bedankt voor de reacties en zelfs op alle opmerkingen zullen we tegen de volgende keer proberen op te letten . Misschien tot volgend jaar . Ook bedankt aan ellen die ons hulp aangeboden hebben om er een leuke dag van te maken voor de bikers .
- Bertinus
- Mountainbiker
Quotering:
-Bepijling: goed, al kan ik Uncle Sam bijtreden dat sommige pijltjes idd te laag stonden. Misschien wat muggezifterij ik weet het, maar ik had het geluk dat mijn metgezel als een uitstekend gps fungeerde vandaag.
-Parcour: goed hoor, al was het op sommige plaatsen nie te doen. Vooral dan na de 2de bevoorrading waar je langs de spoorwegroute een km of 4 a 5 echt stoempen en baggeren moest.
-Bevoorrading: top, geen enkel puntje van kritiek op aantemerken.
Conclusie: een
'je voor die organisatie
O ja en nog iets: Op verschillende plaatsen was het een ijsbaan. Een biker aan het voetbalplein van Gits? (denk ik), redelijk hard tegen de grond zien smakken! Het ga je goed, kerel!
Ikzelf heb één van mijn slechtste TT's achter de rug.
Vele malen moeten voet aan de grond zetten (al kwam dat hfdzakelijk door de staat van het parcour). 1x de grond gekust zonder erg weliswaar (enkel a 'mwosebroek' aan overgehouden
).
Volgende week (TT Kemmel) zal het heel wat beter moeten als ik 'het geheuvelte' wil goed doorgeraken
.
-Bepijling: goed, al kan ik Uncle Sam bijtreden dat sommige pijltjes idd te laag stonden. Misschien wat muggezifterij ik weet het, maar ik had het geluk dat mijn metgezel als een uitstekend gps fungeerde vandaag.
-Parcour: goed hoor, al was het op sommige plaatsen nie te doen. Vooral dan na de 2de bevoorrading waar je langs de spoorwegroute een km of 4 a 5 echt stoempen en baggeren moest.
-Bevoorrading: top, geen enkel puntje van kritiek op aantemerken.
Conclusie: een
O ja en nog iets: Op verschillende plaatsen was het een ijsbaan. Een biker aan het voetbalplein van Gits? (denk ik), redelijk hard tegen de grond zien smakken! Het ga je goed, kerel!
Ikzelf heb één van mijn slechtste TT's achter de rug.
Volgende week (TT Kemmel) zal het heel wat beter moeten als ik 'het geheuvelte' wil goed doorgeraken
Ben je nog op andere plaatsen misreden?uncle sam wrote:Deze morgen om 8h40 gestart of was het nu 8h50
Een eerste poging om lus Staden te rijden was sneller gedaan dan verhoopt, ik (en vele anderen) hadden de pijltjes niet opgemerkt in het smalle steegje nabij die slagerij. Gevolg was dat we het pad zoek waren na amper 500m TT.
Na een 2de start was ik vertrokken voor een leuke maar lastige tocht.
Ik denk dat dit een van mijn zwaarste moddertochten ooit was.
Slechts 2x een stukje moeten wandelen (Keuneleute) en bij de "prei boer".
Die laatste had er niks beter op gevonden dan zijn traktor+kar te parkeren op de volledige doorgang.
De lus hooglede was duidelijk de zwaarste met als hoogtepunt dat moeras![]()
Bitterweinig bikers tegengekomen op de verschillende lussen, dus ik denk dat de meeste genoegen namen met de basis 27km![]()
Opmerking naar de organisatie toe: doe wat aan je bepijling.
Ik vond de bepijling ondermaats en eigenlijk zwak. Grootste reden hiervoor is dat de merendeel van de pijlen te laag hangen. Ik verkies minstens ooghoogte tot zelfs 1m80 zodat je deze vanop afstand kunt waarnemen. Maar al te vaak hingen pijlen tegen de grond of slechts op 50cm hoogte. Wanneer er dan geparkeerde auto's staan is het al helemaal niet meer zichtbaar.
Naast de hoogte van de pijlen zouden jullie ook eens mogen nadenken hoe sommige "rechtdoor" pijlen zijn bevestigd.
Rechtdoor dient als pijl omhoog te worden bevestigd en niet als een schuingedraaide links/rechts. Dit en nog andere zaken zorgen dat de bepijling ondermaats was.
Voor de rest was alles ok
Uiteindelijk slechts om 12h20 aangekomen na 68km baggeren bij een verdienstelijke 21avs.
Gelukkig was er deze middag koers op de tv zodat de beentjes omhoog konden
Bij de slagerij was het inderdaad onduidelijk, maar na de reacties van enkele deelnemers is dat probleem verholpen.
Zone 4(nochtans een hele mooie onverharde afdaling) is door max 20 bikers bereden (basis) en da komt alleen door het verplaatsen van 2 pijlen op het kruispunt ervoor (de wind????? of...)
Deze morgen was k ook aanwezig, niet met de bike, maar kstond aan de bevoorrading van de basislus (oranje muts
)
Heb eigenlijk niets te maken met de organisatie van de TT, maar werd gevraagd door een ex-collega van schoonbroer.
Eerlijk: veel lijken zien binnenkomen ... zeker naar het einde toe ...
Nu, gelukkig hadden we een assortiment aan koeken, sportdrank, fruit, zelf milky ways, mignonetten om jullie energiepeil op te krikken.
Tis wel eens iets anders om zo aan de andere kant van de bevoorradingstafel te staan.
Moet wel zeggen dat het kriebelde om de tocht ook te rijden, nu, we krijgen daar wel nog de kans voor.
@ Emperor: uwen Leffe stond klaar ze ... Jammer dat ge der niet geraakt zijt dude!
Heb eigenlijk niets te maken met de organisatie van de TT, maar werd gevraagd door een ex-collega van schoonbroer.
Eerlijk: veel lijken zien binnenkomen ... zeker naar het einde toe ...
Nu, gelukkig hadden we een assortiment aan koeken, sportdrank, fruit, zelf milky ways, mignonetten om jullie energiepeil op te krikken.
Tis wel eens iets anders om zo aan de andere kant van de bevoorradingstafel te staan.
Moet wel zeggen dat het kriebelde om de tocht ook te rijden, nu, we krijgen daar wel nog de kans voor.
@ Emperor: uwen Leffe stond klaar ze ... Jammer dat ge der niet geraakt zijt dude!
- Cube med e Volbeat up
- Mountainbiker
Post by Cube med e Volbeat up »
Gisteren ook aangezet met mijn compagnon om 10u40. Vanzelfsprekend waren we nog niet helemaal wakker en al meteen de lus van Staden gemist, maar soit, zo hadden we al meteen na 7 kilometer een bevoorrading (lus Hooglede, dik in orde trouwens). Tot daar ook alles uitermate bereidbaar, daarna is het wel wat verergerd, maar al bij al vond ik het wel nog meevallen. Na het lusje aan de Zilverberg wel mijn achterderailleur verloren, waardoor ik jammer genoeg maar aan 30 kilometer kwam. De pechdienst kwam me gelukkig al snel oppikken en ze zetten me netjes af aan de spuitplaats (ook in orde). Toen ik 'styf wel bedankt' zei, zei de oudste van de 2 kinderen die mee was met de camionette: "'t Is nuus werk!" BERE! Na aankomst kreeg ik dan niet minder dan 2 pistolets en 2 stuutjes met kaas, dat noem ik soigneren. Van mijn compagnon wel gehoord dat het stuk op de oude spoorwegbedding inderdaad niet te doen was. Van de lus van Staden weet ik dus wel niets.
Toch ook enkele mindere puntjes:
-bevoorrading op de lus van Hooglede was misschien beter op het basistraject geplaatst. Als je Staden reed en Hooglede niet, dan duurde het 40 kilometer eer je een bevoorrading tegenkwam, dat lijkt me toch van het goede te veel voor veel fietsers.
-Systeem van de lussen ook duidelijk uitleggen voor de start, al weet ik wel dat er kaartjes hingen, maar we zijn niet de enigen die aan de start meteen rechts en dan links zijn gegaan en zo de lus Staden hebben gemist (die je dan natuurlijk wel nog achteraf zou kunnen hebben gedaan). Dommigheid? Misschien...
-pijltjes waren inderdaad niet goed zichtbaar. We hebben er meermaals op gevloekt, mede door de lage zon en de niet altijd even doordachte plaatsing ervan, hebben we er toch meerdere gemist.
'k Hoorde trouwens dat het volgend jaar in Oostnieuwkerke zelf zou ingericht worden?
Toch ook enkele mindere puntjes:
-bevoorrading op de lus van Hooglede was misschien beter op het basistraject geplaatst. Als je Staden reed en Hooglede niet, dan duurde het 40 kilometer eer je een bevoorrading tegenkwam, dat lijkt me toch van het goede te veel voor veel fietsers.
-Systeem van de lussen ook duidelijk uitleggen voor de start, al weet ik wel dat er kaartjes hingen, maar we zijn niet de enigen die aan de start meteen rechts en dan links zijn gegaan en zo de lus Staden hebben gemist (die je dan natuurlijk wel nog achteraf zou kunnen hebben gedaan). Dommigheid? Misschien...
-pijltjes waren inderdaad niet goed zichtbaar. We hebben er meermaals op gevloekt, mede door de lage zon en de niet altijd even doordachte plaatsing ervan, hebben we er toch meerdere gemist.
'k Hoorde trouwens dat het volgend jaar in Oostnieuwkerke zelf zou ingericht worden?
Last edited by Cube med e Volbeat up on Mon 07 Jan 2008 15:58, edited 1 time in total.
Gisteren van thuis vertrokken voor een toertje stoemp en glijwerk.
Het parcour lag er inderdaad zwaar bij, maar dit is buiten het vermogen van de organisatie en wie het ander verwacht had
giet eens een paar emmers water op een zelfde plek en stel vast!
De enige opmerking die ik heb zijn de bordjes voor de splitsing
Een iets grote lettertype en twee afzonderlijk borden zouden beter zijn.
Groot was dan ook mijn verbazing toe ik aan de eerste controle aankwam.
Blijkbaar de eerste lus gemist.
Dan beslist om alle lussen erbij te nemen en bij aankomst nog de lus Staden te doen.
Ik was waarschijnlijk de laatste om door "de keune leute" te rijden.
Het lag er inderdaad nog nooit zo lastig bij, mo ik heb het toch kunnen doen zonder problemen.
Der zaten naar mijn menig zwaardere stukken in dan dit.
Na de Lus staden nog even het parcour gevolgd en dan afgedraait richting Home.
Behalve een rare pijl en niet zo duidelijke splitsingen vond ik de tocht af.
Volgens jaar ben ik er normaal terug bij
Thuis gekomen met lege beentjes en 85 km op den teller
Het BK heb ik nog gezien, de aankomst ook, maar het podium niet meer
Het parcour lag er inderdaad zwaar bij, maar dit is buiten het vermogen van de organisatie en wie het ander verwacht had
giet eens een paar emmers water op een zelfde plek en stel vast!
De enige opmerking die ik heb zijn de bordjes voor de splitsing
Een iets grote lettertype en twee afzonderlijk borden zouden beter zijn.
Groot was dan ook mijn verbazing toe ik aan de eerste controle aankwam.
Blijkbaar de eerste lus gemist.
Dan beslist om alle lussen erbij te nemen en bij aankomst nog de lus Staden te doen.
Ik was waarschijnlijk de laatste om door "de keune leute" te rijden.
Het lag er inderdaad nog nooit zo lastig bij, mo ik heb het toch kunnen doen zonder problemen.
Der zaten naar mijn menig zwaardere stukken in dan dit.
Na de Lus staden nog even het parcour gevolgd en dan afgedraait richting Home.
Behalve een rare pijl en niet zo duidelijke splitsingen vond ik de tocht af.
Volgens jaar ben ik er normaal terug bij
Thuis gekomen met lege beentjes en 85 km op den teller
Het BK heb ik nog gezien, de aankomst ook, maar het podium niet meer