06/01/08 Hulste

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Ook na een redelijk lange stop en wat sukkelen met de gezondheid aan deze tocht begonnen, direct voor de lange afstand. Wat had ik toch weer gedacht? Traditioneel spoelt al de modder uit de streek Lendelede, Ingelmunster, Bavikhove in de eerste week van januari naar Hulste en daar gaan wij dan daar door gaan rijden. #-o #-o #-o

Dit jaar was niet anders. Integendeel, ik vond dat het nog iets vettiger was dan vorig jaar. Gelukkig heeft Michelin de Muds uitgevonden, want nu heb ik toch een paar keer voetje aan de grond moeten zetten, zonder muds was het een wandeltochtje geworden waarschijnlijk. :oops:

Toch nog iets zwaarder dan gedacht en uiteindelijk na zo'n 30 kilometer eens gekeken waar de kerk van Hulste stond en in vogelvlucht (met nog een paar stukjes modder) terug naar af gereden. :roll: :roll: :roll:

Wat zei GP? 16,6 km/u? Wel, dat hebben we dus geprobeerd en gelukkig hadden we nog wat asfalt na de tweede bevoorrading, anders was het niet gelukt. :-?

Nog nooit zoveel pijltjes gezien op een toertocht. Die hier fout reed zat echt met zijn of haar ogen toe op de bike. =D>
pomer
Mountainbiker

Post by pomer »

=D> Modder,koeiestront,varkensstront zalig gewoon :wink: mooi parcours ,veel pijlen,vettige stroken,gelukkig ook beetje asfald :roll: bevoorrading alles in overvloed #-o aquaruis op post [-o< bikewash 10/10 :P apresbike dik in orde grote zaal ,lekkere boterham :wink: mijne spiergel en stylo goed vast gehouden 8) jongens dat was geen laagvlieger maar een hoogvlieger =D> tot volgend jaar 2009 :wink:
matthias
Mountainbiker

Post by matthias »

zware rit achter de rug. de 45 km gedaan, maar ooiegem bos links laten liggen. Ik had al modder genoeg gezien. En dan nog een shieke schuiver gedaan op de baan door ijzel. Tocht om nog over te doen. Wel jammer dat het echt zo vettig lag, na een tijd was de goesting weg. Ma kwa resultaat van tocht was het zeer goed. Gp zat er niet ver naast, gemiddelde van 17km/h.

greetz
barty
Mountainbiker

Post by barty »

voila we hebben er nog een diploma bij ...dat van Baggeraar :bounce:
Amai was een serieus stukske stoempen vandaag.Echter....de benen waren dik in orde en slechts één maal voet aan de grond moeten zetten en dat na slechts 3u1/2 slapen.(eigen lof....)Het mag ne keer gezegd worden als het zo is ook hé, de eerste 15 kilometers nog een beetje problemen om het juiste ritme te vinden maar vanaf dan was er geen houden meer aan :wink:
Samen met Geert, Banane en Frans vertrokken met een lichte achterstand op het tijdsschema (Frans vond het niet echt de moeite om zijne wekker te zetten). En we zijn mooi kunnen samen blijven tot aan de finish (mooi hé vriendschap),al moet ik er wel meteen bijzeggen dat Banane geen meter kop heeft getrokken, altijd beetje een profiteurke geweest hé.Onder den douche ongeveer nen kilo modder uit mijn ogen gespoeld en daarna nog kunnen genieten van enkele lekkere Blondes (Petrussen hé) en van de Hosteskes van dienst enkele lekkere pistoleekes met gekapt gekregen =D> en gretig naar binnen gewerkt.
Hulste was zeker de moeite waard, bedankt
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Vanmorgen dus vertrokken voor de echte mtb :bounce: (na hem gisteren te verkennen).

Na het verzamelen van het treintje vertrokken voor de 45km.
Na 10m al direkt den "tallu" op en 't spel zat op de wagen. #-o
Vtttje had duidelijk zijn beste beentjes gespaard :^o voor vandaag en gooide al direkt een bommeke waar CP het slachtoffer werd met nen Salto motale :lol: in den boomgaard.
Rustig alles wat bekeken hoe het jonge geweld weer dacht dat het een makkelijk tochtje ging worden [-X .
De fast had wat problemen met zijn bandenkeuze en ging dan ook nog ne keer tegen den dek. :evil: (gelukkig zonder veel erg)
Heb er wel veel zien ne sliding pakken op de bane!
Moustache en Supahfly waren weer verstandigst =D> en lieten alles op hun beloop.(Lichterveldenoaere probeerde den vtpeepeetactiek [-X )

Naarmate de km vorderden beterden de beentjes en werd het tempo terug de hoogte ingejaagd.Overal redelijk vlot kunnen doorrijden in tegenstelling tot gisteren.

Op de organisatie is wel niets op te merken;alleen aan het weer kunt ge niet veel doen hé,maar dat het lastig ging worden had ik vooraf al gezegd hé.

Goeie bevoorradingen,goede uitpijling,bikewash,douche,enz... =D> =D>

Op naar volgend jaar.

ps.t' gemiddelde lag vandaag wat hoger. :wink: maar de gemiddelde biker zal wel tussen de 16 en 17/u zitten.
Mooze
Mountainbiker

Post by Mooze »

Vanmorgen in het donker thuis vertrokken, start in Hulste vlak bij de deur. Ja, lap, schoot voortdurend door mijn vitessen. Direct de hersteldienst opgezocht en 'k vreesde het al, mijn ketting had zijn beste tijd gehad, en ... mijne zondagochtend ook. Ware het niet dat de organisatie ook zorgt voor het verhuren van bikes (chic). Eéntje gehuurd, overigens een spiksplinternieuw model, mijn klikpedaalkes derop en de 45 km volledig gebaggerd.
Hulste maakte zijn reputatie weer waar: hoe vettiger, hoe prettiger, perfecte bevoorrading, perfecte afspuitgelegenheid en een schitterend parcours, met veel offroad.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

deze morgen was het weer tijd voor ons jaarlijks modderfestijn. Persoonlijk ben ik meer liefhebber van drogere tochten, maar zo nu en dan een slijktochtje kunnen we best verteren. In den boomgaard één van de voordelen ondervonden van dergelijke omstandigheden: als ge valt , valt ge tenminste zacht. Tenminste als 't niet op den tarmac is zoals ik er enkele heb zien doen (oa Fast). Bij VTT tje zat de schrik er pas helemaal in toen een kat vlak voor mijn wielen de weg overstak. Heel den tocht schoon gedoseerd en na de 2de controle wilde ik een tandje bijsteken, maar den velo was niet van't zelfde gedacht: patte afgebroken en einde VTT. Misschien wilde hij mij sparen van een afgang tegenover GP , die vandaag overal doorvloog alsof er voor hem geen modder lag.
Ne singelspeed van mijne velo gemaakt en op 't gemak langs de weg terug binnengebold.
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ook er were bij in Hulste vandaag. 8) Ik heb noch de grote,noch de kleine toer gereden. :^o :^o Ja,het was ergens iets tussenin.Noem het gerust een ingekorte versie van de 45 of de 25 met een heeeeeeeeeeeel lang bisnummerke.(Had er 40,6 toen ik de meet overschreed).Vandaag na een kilometerke of 12 plots een ei in mijn broek gekregen toen ik het wiel had van een onbekende biker die plots ferm onderuit schoof en ik met een jumpke over zijn fiets moest,maar dat liep bijna verkeerd af.Zo over zijn achterwiel gereden en gelukkig recht kunnen blijven.De fast had,net als vele bikers vandaag ,minder geluk en is ferm "tegendendek" geweest.Gelukkig zonder veel erg.De schrik sloeg in de beentjes en is er niet meer uitgeraakt.Dat overstekend poesje was de spreekwoordelijke "druppel". :-D Het eerste gedeelte van de tt alles gereden en éénmaal ik de Kortrijkstraat overstak 2 scherpe kantjes afgerond. :oops: :oops: Ben toch nog niet helemaal 100% want anders zou ik zoiets niet doen.Nu zat de vele modder er ook wel voor iets tussen en wanneer ge aan de pillen (antibiotica) zit is het misschien wel beter van niet te heel diep te gaan.
De ganse tt op mijn grote plateau gereden vooraan om weer wat kracht te kweken.Wel ne keer of vier moeten lopen of wandelen maar zo kon de hartslag wat naar beneden.

Ook van mijnentwege kan de organisatie niet verbeterd worden qua bepijling,douches,afspuitplaats,bevoorradingen,aprés,....enz

Allen denk ik dat ze wat moeten oppassen met hun parcours want toch veel horen klagen dat het te zwaar of te modderig lag.Nu niet iederen lust graag slijk,dus ge kunt niet goed doen voor iedereen.Je kiest er als organisatie zelf voor,dus moeten de bikers dat apprecieren.Wie als ervaren biker "maar" de 25 gereden vandaag hoeft zich zeker niet te schamen.

Alhoewel ik liefhebber ben van slijktoestanden moet het van mij ook wel niet vuiler meer liggen.

Nu,ik heb me gejeund en da's het voornaamste.
Het enige wrange gevoel datik nog heb is dat ik Lichterveldenaere toch nog ga moeten gelijk geven dat ik ne "plooier" ben. :oops: #-o

Maar veeteefietje zegt altijd : na een laagtepunt komt er weer een hoogtepunt. :lol: :lol: :lol:
T'is nu wel te zien hoe lang dat nog gaat duren. :wink:
#-o :-D :-D
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

veeteeteetje wrote: Het enige wrange gevoel datik nog heb is dat ik Lichterveldenaere toch nog ga moeten gelijk geven dat ik ne "plooier" ben. :oops: #-o
Vaneigens da. :wink:

Als rechtgeaarde liefhebber van de rasechte moddertochten was Hulste spek voor mijn bek. :-D :-D Ik vond hem eigenlijk zelf niet zo zwaar als vorig jaar. Blij dat deze organisatie (voorlopig nog) niet plooit naar de middelmaat. Wel een verstandige beslissing om dat bosje op het einde aan de keuze van de biker over te laten. =D> Jammer dat de meeste zichzelf overschatten. Bijna iedereen zien wandelen. Ik was toen de enige die bleef reden. Slechts twee keer kort voet aan de grond.

De tocht zelf was zoals elk jaar een aaneenschakeling van road en ruim voldoende offroadstroken, doorgaans boerenslagen van de beter berijdbare soort. De modder lag dik, maar was goed berijdbaar voor wie goed banden, benen en het karakter heeft. Zelf buiten het bosje maar twee keer kort voet aan de grond moeten zetten. Na een mindere periode lijkt de conditie eindelijk terug. Topsnelheden haal ik toch nooit, maar eindelijk weer eens vlot overal door aan een aanvaardbaar tempo waarbij ik meer kan inhalen dan dat ik voorbijgestoken wordt.

Op de weg lag het wel vervaarlijk glad. In een kleine bocht onderuit op een ijzelplek. Geschaafde knie en elleboog tot gevolg. Terwijl ik nog aan het bekomen was, nog drie renners op dezelfde plek zien vallen. #-o

Verder nog een leuke après, traditioneel als laatste toegekomen, alhoewel er nu toch wel veel beduidend minder kilometers hadden. :wink: Ook nog Moonie gezien en kennis gemaakt met een nieuw forumlid nog voor hij goed en wel geregistreerd is. Wimos, als ge het na Hulste nog ziet zitten om te rijden, dan zijt ge uit het goede mtb-hout gesneden!

Op de organisatie valt weinig of niets aan te merken. Alles leek me heel goed ingericht. =D> =D> Enig minpuntje misschien: toen ik vroeg om teveel gekochte drankbonnetjes in te wisselen, kreeg ik van de cassière van dienst een korte 'Njet'. :evil: Trouwens alleen maar miserie: drie soorten bonnetjes.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Misschien ook nog even in het algemeen meegeven dat ik me op deze en verschillende andere tochten toch wel aan twee zaken heb gestoord bij de vele medebikers. Kan wat moraliseren overkomen, maar moet me toch van het hart.

- Een achterspatbord weegt zeker niet zoveel dat uw ongetwijfeld astronomisch hoge snelheid er onder zal lijden. In die drie jaar dat ik rijd, is het aantal bikes met spatborden gesmolten als sneeuw in de zon. Zeker geen vijfde heeft er nog een. Zeer ambetant als ge daar achter rijdt + wat is er geestig aan dat uw gat direct nat is? Soit, op zich een eigen keuze.

- Veel erger is echter dat ik meermaals vaststel dat bikers bij moeilijkere stroken er steeds meer voor kiezen om door de velden of graslanden te rijden of buiten de afgebakende zones. [-X [-X [-X Dit getuigt van een klakkeloos gebrek aan respect voor de eigenaars die hun privéstroken ter beschikking stellen. Velen rijden zomaar door de boeren hun bezaaide land en zijn dan verwonderd dat de organisatie plots niet meer mag passeren. Hier was het ook van dat op dat kleine private singletrackje. Een strook was afgebakend tussen de bomen, maar velen gingen gewoon opzij door het gras. :evil: Benieuwd of dit er volgend jaar nog inzit?
Last edited by Lichterveldenaere on Mon 07 Jan 2008 00:08, edited 1 time in total.
Post Reply