06/01/2008 Nieuwkerken-Waas

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
feixar
Mountainbiker

06/01/2008 Nieuwkerken-Waas

Post by feixar »

Zondag 06 januari 2008

Nieuwkerken-Waas 32/54 km

Stedelijke basisschool

Gijzelstraat: 8u30-10u30

info: 0496/565506

Nogal last minute, maar.... nog gegadigden? Ervaringen met vorige edities?
christoph
Mountainbiker

Post by christoph »

Ja de Resibikers zijn zeker van de partij!!

Al enkele jaren na elkaar gerede en altijd zeer goe georganiseerd!
Ik vind et een van de mooiste van de Ronde vant Waasland!
opeensbe
Mountainbiker

Post by opeensbe »

christoph wrote:Ja de Resibikers zijn zeker van de partij!!

Al enkele jaren na elkaar gerede en altijd zeer goe georganiseerd!
Ik vind et een van de mooiste van de Ronde vant Waasland!
Gereden vandaag en genoten van veel "road"gehalte. Voor een keer en met dat weer kan het geen kwaad. Fantastische bevoorradingen: na de tocht 2 kg "bijgekomen" :-D :-D :-D (nog extra pannekoek bij aankomst.)
Misschien een pijltje meer had wel gemogen.
Toch bedankt, organisatie !!!
opeensbe
Mountainbiker

Post by opeensbe »

er zijn ook foto's getrokken.
Wie kent de "site" van de organiserende club ?
Mon...
Mountainbiker

Post by Mon... »

Voor de eerste keer terug een pijnvrije tocht gereden. Wel maar de korte toer gedaan om er stillekes aan terug in te komen. Eerst eens zien hoe de knie aanvoelt na een paar ritjes.

Voor de rest was het zeer leuk nog eens te kunnen rijden. Een pijltje meer had zeker geen kwaad gekunen. Het was echt een ramp op sommige plaatsen.
feixar
Mountainbiker

Post by feixar »

Ik heb de 54km-route gereden. Globaal gezien was dit geen zware tocht. Een behoorlijk deel van de tocht bestond uit asfalt, maar dit werd gecompenseerd door mooie, lange reeksen singletracks. Ook het 'technische gedeelte' door de Haasdonkse (?) bossen is bijgebleven.

Minpunt van de dag: ik ben 3 keer fout gereden en zag ook dat ik niet alleen was. De bewegwijzering kon dus beter! Over de rest van de organisatie niks dan lof: twee bevoorradingsposten en een pannenkoek bij aankomst!

Iemand een idee over het aantal deelnemers?
opeensbe
Mountainbiker

Post by opeensbe »

feixar wrote:
Iemand een idee over het aantal deelnemers?
ik ben het bij aankomst gaan vragen en toen zei men mij een getal van rond de 650...
Ik denk wel dat je toen ook niet meer mocht starten.
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Gisteren ook gestart in Nieuwkerken. Om 9:45 de dochters aan de mountainbikeschool afgezet en dan om 10:00 gestart voor de kleine ronde aangezien we om 12:00 terug in Nieuwkerken moesten zijn. In het begin effe gedacht oei oei, als het zo modderig blijft, dan wordt het afzien, maar gelukkig waren de eerste km's de zwaarste. In Vrasene wel effe verkeerd gereden en moeten zoeken en we waren niet de enige. nog 2 andere bikers waren ook de weg aan het zoeken. een van de buurtbewoners vertelde ons dat bijna iedereen hier aan het zoeken was en wees ons in de juiste richting.
Single tracks in de bossen van Haasdonk lagen er redelijk bij, had het erger verwacht. Wel ne domme smak gemaakt. op een bepaald moment ne een bocht vlak bij de pinnekesdraad vastgeraakt in de modder, naar links gevallen en met mijn hand de pinnekesdraad vastgepakt om me tegen te houden. Handschoenen beschermde gelukkig mijn hand, maar draad zat niet goed vast. Gevolg toch tegen de grond, schrammen op mijn been, een gescheurd truitje en gekneusde ribben. Stond daar langs de kant te kermen van de pijn, maar niemand die stopte of vroeg of alles OK was.
Daarna rustig verder gereden naar Nieuwkerken. De 2 dochters op het einde nog gezien met de MTB school. Dan nog een duvelke gedronken, onze pannekoek gegeten en naar huis.
mr White
Mountainbiker

Post by mr White »

mcoen wrote:Gisteren ook gestart in Nieuwkerken. Om 9:45 de dochters aan de mountainbikeschool afgezet en dan om 10:00 gestart voor de kleine ronde aangezien we om 12:00 terug in Nieuwkerken moesten zijn. In het begin effe gedacht oei oei, als het zo modderig blijft, dan wordt het afzien, maar gelukkig waren de eerste km's de zwaarste. In Vrasene wel effe verkeerd gereden en moeten zoeken en we waren niet de enige. nog 2 andere bikers waren ook de weg aan het zoeken. een van de buurtbewoners vertelde ons dat bijna iedereen hier aan het zoeken was en wees ons in de juiste richting.
Single tracks in de bossen van Haasdonk lagen er redelijk bij, had het erger verwacht. Wel ne domme smak gemaakt. op een bepaald moment ne een bocht vlak bij de pinnekesdraad vastgeraakt in de modder, naar links gevallen en met mijn hand de pinnekesdraad vastgepakt om me tegen te houden. Handschoenen beschermde gelukkig mijn hand, maar draad zat niet goed vast. Gevolg toch tegen de grond, schrammen op mijn been, een gescheurd truitje en gekneusde ribben. Stond daar langs de kant te kermen van de pijn, maar niemand die stopte of vroeg of alles OK was.
Daarna rustig verder gereden naar Nieuwkerken. De 2 dochters op het einde nog gezien met de MTB school. Dan nog een duvelke gedronken, onze pannekoek gegeten en naar huis.
En hoe gaat het nu? Niet te veel naweeën meer van de val?
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

mr White wrote: En hoe gaat het nu? Niet te veel naweeën meer van de val?
Zolang is niet te veel beweeg gaat het wel, ze mogen me vooral niet doen lachen. Zal wel een paar weekjes last van hebben vrees ik.
Post Reply