19/01/08 TT Moerkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
geertje
Kerstman

19/01/08 TT Moerkerke

Post by geertje »

Hallo bikers,

Op 19 januari organiseren de St Ritatrappers uit Moerkerke hun 13de Damse Smokkeltocht!! :bounce: :bounce:
Dit jaar schotelen we jullie een vernieuwd parcours voor die zich terug situeert langs de "Stinker en de Blinker" maar er wordt ook “geflirt” met de grens van Sluis in Nederland. :evil: :evil:
De mooie single tracks in de dijken blijven behouden maar we doen met uitzondering van Sijsele alle deelgemeenten van Damme aan op de grote toer, dwz Moerkerke, Damme, Hoeke en Lapscheure wat wil zeggen dat een groot stuk in de polders wordt gereden.
We starten traditioneel aan Café De Vrede (zaal CarinaII) in de Vissersstraat 97 in Moerkerke.
Er zijn 3 afstanden nl 26, 38 en 47km met zowat halverwege een verzorgde bevoorrading. Bij aankomst voorzien we al het nodige om jullie terug op adem te laten komen. Er wordt ook een gratis hotdog aangeboden. :drunk: :drunk:
Voor de forumbikers wordt er terug zoals ieder jaar een tafel gereseveerd. :wink:
We hopen dat de weergoden iets gunstiger gezind zijn dan vorig jaar, een beetje vriesweer zou ideaal zijn!
Wij Aragorn, lastigen en ikzelf zullen jullie de komende dagen verder informeren over de toestand van parcours en de nodige info geven op vragen die jullie stellen. #-o

Sportieve groeten

geertje :wink:
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Geertje,ge moogt mij al zeker inschrijven (samen met pepeetje overigens)

We zullen voor deze tt nog ene keer een uitzondering maken en starten in de voormiddag (Daarna wordt het weer zaterdagnamiddagbiken)

En meteen al een eerste vraagje :-D :

Heb vandaag gezien(op de folder die tussen mijn ruitenwisser zat) dat er een 20-tal kilometer vernieuwd parcours is.
Wat is de voornaamste reden van deze verandering???

Meer off-road??technische stukken??Parcourskes??Bos??Singletracks??
Wat is er het vermelden waard wat betreft dat nieuwe gedeelte??
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

veeteeteetje wrote: Wat is er het vermelden waard wat betreft dat nieuwe gedeelte??
Dat mijn neus al twee maanden krult van nieuwsgierigheid.
Geertje al tegengekomen op een BBR-vergadering in oktober en daarbij vertelde hij me over de parcourswijziging en ken ik al enkele details, maar ik laat de eer aan de Sint-Ritatrappers. Als het lukt, loont het volgens mij wel de moeite.
geertje
Kerstman

Post by geertje »

veeteeteetje wrote: Heb vandaag gezien(op de folder die tussen mijn ruitenwisser zat) dat er een 20-tal kilometer vernieuwd parcours is.
Wat is de voornaamste reden van deze verandering???

Meer off-road??technische stukken??Parcourskes??Bos??Singletracks??
Wat is er het vermelden waard wat betreft dat nieuwe gedeelte??
Er zijn hier verschillende redenen voor.
1 Veiligheid: We rijden niet meer langs de N49 Knokke-Antwerpen niettegegenstaande we naar de kant moeten. 2 tunneltjes helpen ons daarbij.
2 We mountainbiken in een gebied waar nog nooit is gemountainbiked en vermijden zo zones waar gereden word bij de TT's van Sijsele, Maldegen, Middelburg enz.
3 De ondergrond is iets anders, het zanderige van Maldegem wordt dan vervangen door iets zwaardere grond van de polders.
4 We proberen creatief te zijn door regelmatig (jaarlijks) ons parcours aan te passen zodat het niet elk jaar hetzelfde is. Dit jaar is het ietsjes meer.

Alle technische stukken, singletracks in de dijken en parcourkes in de slibputten van de vorige jaren blijven erin maar worden gereden in de andere richting. Het off road gehalte blijft ook ongeveer hetzelfde maar ik vermoed dat de road stroken ertussen wel als recuperatie nodig zullen zijn en toch lastig kunnen zijn bij wind en regen in de open vlaktes zonder bescherming van bvb huizen, hagen of struiken.
Morgenochtend is er kontrole van onze rit om te checken of alles berijdbaar is na de regen van de vorige nacht en vandaag.
Morgen meer daarover

Groeten
geertje :wink:
Aragorn
Mountainbiker

Post by Aragorn »

Er zitten inderdaad stukken tussen die nog nooit voor een andere mountainbike-rit werden gebruikt en dat is tegenwoordig nog moeilijk te vinden...
Dit alleen al moet bij de meesten onder jullie de nieuwsgierigheid aanwakkeren :wink:
Geloof me, het loont de moeite...
panbiker
Mountainbiker

Post by panbiker »

amai,dat beloofd,nu ben ik natuurlijk al heel nieuwsgierig. :roll: :roll: kan al bijna niet meer wachten om te starten,maar eerst nog naar varsenare en zarren :-) en dan eens kijken of je niet gelogen hebt :^o :^o
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Vandaag samen met m'n broer Kris en Joost nog een keer de grote toer gereden en alles was goed berijdbaar na de regen van de voorbije dagen.

En ja "Panbiker" de Stinker en de Blinker liggen er nog altijd.

De eerste foto's van parcours en parcourbouwers vind je op
http://www.sintritatrappers.be/default. ... ike%202008
Aragorn
Mountainbiker

Post by Aragorn »

panbiker wrote: en dan eens kijken of je niet gelogen hebt :^o :^o
Liegen? Kzou niet durven. Gewoon afkomen en genieten van "maagdelijke" mountainbike-zones. :lol:
Blan-man
Mountainbiker

Post by Blan-man »

Aan de foto's te zien, lekker veel modder daar. (Is dat daar geen grenspaal -Nederland ???). :-?
Als oud-inwoner van Moerkerke heb ik begin de jaren 90 rondom
als jonge snaak bijna alle wegeltjes (en ook niet-wegeltjes) met mijn
-toen zware Merida MTB- verkend. Ik ben nu wel benieuwd of jullie
daar nog iets nieuws hebben gevonden. De vorige edities waren altijd top . Ik verwacht dus niets minder. Veel succes, een tof MTBweertje en
een grote opkomst gewenst. :-D
lastigen
Mountainbiker

Post by lastigen »

mooie foto's jammer genoeg kon ik er niet bij zijn .
was een beetje te moe door de retro-fuif van zaterdag in knokke.

kan het zijn dat dit de nieuwe uitrusting is die ik zie op de foto's.
het ziet er dik in orde uit =D> =D>
alle aan allen kom maar af want het zal er in orde zijn
nu maar hopen op mooi weer -lees- droog weer

19 jan 2008 DAMSE SMOKKELTOCHT en we gaan de grens over ](*,)
Post Reply