Be One Titanium 1997

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Wist ik veel dat jij z'n LBS bent :lol:
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

_alain_ wrote:Wist ik veel dat jij z'n LBS bent :lol:
Dat ben ik niet. Ik heb hem gewoon op MSN :-D
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

ja zeg, maak het nog wat gecompliceerder ;)
binnenkort afschaffing van het forum, alles te vinden via msn, maar wel zonder mij ;)
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

hehe rustig mensen :-)

het zit nu zo.

in de balhoofdbuis is er plaats voor een standaard balhoofd uitgefreesd, dit moet dus dieper uitgefreesd worden, om zo'n lang DH balhoofd erin te steken.

Pat (abc) gaat aan de constructeur van het frame vragen of het mag om het frame dieper uit te frezen. het zou tot onder de lasnaden uitgesneden moeten worden en dit is nogal riskant omdat je zo misschien de lasnaden ondermijnt. (als je onder een asfalt het zand weggraaft, zakt de weg ook in he)

de lbs is gewoon voorzichtig en stond in het begin beetje weigerachtig tegen deze oplossing. ABC levert kwaliteit en ramt niet snel een fietsje ineen om over enkele maanden terug binnen te hebben omdat het balhoofd los is gekomen en zo nogis extra centen eraan te verdienen
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ah een gouwe ouwe Be-One.. gelast bij TST of in China?
In alle geval, bij patje zit je goed =D>
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Een Ti kan wel tegen wat.
Met twee componenten lijm kan je de contactzone voor je frame wat regenereren (of mag ik zo'n onorthodoxe methoden hier niet prediken?).

Adri, hoe zie je't verschil tussen een TST of een China gelaste B1?
Wat is het wezenlijke verschil?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Moeilijke vraag, je moet eerst weten waar B1 overal zijn frames liet maken . Aan de kwaliteit (of het ontbreken ervan) van de lassen aan de patten te zien denk ik eigenlijk dat dit een Rus is.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Kan bouwjaar of serienummer iets zeggen?
Zou het graag weten van de mijne.. (lassen zijn niet zooo denderend, maar kom).
Wat zijn de mogelijkheden? Rus, Chinees, TSTer (wat is da?),...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

TST is een tita grootfabrikant in de USA .
Zij lasten zowat voor iedereen die eens een titanium frame wilde, en ze zelf niet kon fabriceren.
Wat B1 betreft, ik heb het ooit geweten, maar ik moet in m'n archieven duiken. Ik dacht dat ze op verschillende jaren bij verschillende fabrikanten lieten lassen. Ben er vrij zeker van dat er Russisch tussen zit, en zeker ook Chinees.
Den deze (een vrij recent frame ) heeft bvb de typische kenmerken van een Airborne/Van Nicholas frame die bij Hanglun gelast worden.
Image

Ik zal eens zien wat ik kan vinden.
Met serienummers kan je misschien bij B1 terecht (bestaat dat nog? ) anders is het bijna onmogelijk tenzij er een code van de fabrikant opstaat.

Wat de kwaliteit van de lassen betreft, ergens heeft dat idd geen invloed over hoe een frame rijdt, maar wat je aan de buitenkant ziet, zit mogelijks ook aan de binnenkant en een mooie gelijkmatige las biedt meer integriteit dan een las die eruitziet alsop hij er tegengegooid is.
Alhoewel je dit zonder X-RAY niet kan zeggen, een lelijke las kan perfect goed gelegd zijn.
De meeste tita frames scheuren aan de lassen of in de buurt ervan. Dit komt OF door de slechte kwaliteit van de las EN/OF door een te grote verhitting tijdens het lassen, waardoor het tita rond de las gecompromitteerd KAN zijn.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Thx. Een mooie las is idd niet per se een betere las. Maar tzegt wel iets over de algemene nauwgezetheid van de producent. En door de verhitting is breuk bij de lassen logisch natuurlijk.
Ik zal maar eens proberen nog een oude B1dert vast te krijgen of zo, om't eens na te vragen. De mijne is van 1997...
Post Reply