Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Beny wrote:
pikethebike jr wrote:Enige motivatie is dan wel nodig :-? .
15 cent per kilometer?
Dat doet al veel joa das woa.

pike jr
Joe Katsjoe
Mountainbiker

Post by Joe Katsjoe »

Beny wrote:
pikethebike jr wrote:Enige motivatie is dan wel nodig :-? .
15 cent per kilometer?
Bij ons ni zenne dezelfde vergoeding als met de wagen
jeanke
Mountainbiker

Post by jeanke »

ik ga er mij begin maart ook aanzetten... ik moet jullie teleurstellen: 15km heen en terug...

dat de dagen maars stilaan weer wat langer (klaar) worden.
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

nja, hier ook +/-15km enkele reis.

Voor die 47km enkel doe ik echt wel mijn hoed af; hoewel ik gaarne fiets, denk ik dat mij dat net iets te veel is... alleen al qua tijd'verlies' zou 'k het niet doen :drunk:
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Ik moet er dus ook 48km doen (enkel). De afstand valt mee, maar de weg ligt er heel slecht bij en ook heel veel gevaarlijke punten. Weggetjes die uitkomen op het fietspad. Per rit wordt ik wel minimum 2 keer bijna overhoopgereden. Maar we zijn voorzichtig, konstant het idee in u achterhoofd houden dat er een auto onverwacht een straat kan uitkomen.
Soms doe ik de helft, met auto tot aan station en daar met fiets verder. Vooral bij eventueel slecht weer en koude doe ik dat. Probeer nu 2 keer per week dit te doen soms meer, hangt dus van hetvweer en hoeveelheid werk af want dat durft dikwijls uittelopen. Hoop ook hiermee een beetje extra vet te verbranden en de conditie wat vooruittehelpen ipv stilteliggen.
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

marzokki NQH wrote:nja, hier ook +/-15km enkele reis.

Voor die 47km enkel doe ik echt wel mijn hoed af; hoewel ik gaarne fiets, denk ik dat mij dat net iets te veel is... alleen al qua tijd'verlies' zou 'k het niet doen :drunk:
Ik doe dat ook niet elke werkdag hé. :oops:
En alleen bij deftig weer.

Pike jr
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Ff over het tijdverlies...ik zie het zo...het is eigenlijk tijdswinst !

Namelijk...Als ik met de auto rijd doe ik er bijna evenlang over (stoplichten,filen,etc...) en dan kom ik thuis en moet ik nog gaan trainen, nu zit de training er al op (duurtraining dan) dus tijd voor iets anders. Ook in zomertijd. Als ik op tijd stop op werk ben ik met fiets thuis om 20h. Met auto tegen 19H, dan nog eten, eten laten zakken en dan vertrekken en om 22h a 22h30 thuis, dan is de avond ook zo voorbij.

En nog een pluspunt, ik moet ook vroeger opstaan en zo een ritje, het geeft me veel meer energie door de dag !
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

het is overigens statistisch bewezen dat werknemers die met de fiets naar 't werk rijden, minder vaak ziek zijn dan hun andere collega's =D>
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

sTTevie wrote:het is overigens statistisch bewezen dat werknemers die met de fiets naar 't werk rijden, minder vaak ziek zijn dan hun andere collega's =D>
bwa, ik ga nooit met de fiets naar het werk en ben vorig jaar maar 1 keer ziek geweest.
Dat heeft dan wel 9 maanden aangesleept, maar volgens de statistieken was het toch maar 1 keer he ;)
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

sTTevie wrote:het is overigens statistisch bewezen dat werknemers die met de fiets naar 't werk rijden, minder vaak ziek zijn dan hun andere collega's =D>
Ze mogen u gewoon nie omverrijden. Of ge moet gewoon zelf nekeer nie vallen, tramsporen en toestanden. Kheb het dit jaar zowat allemaal gehad. In totaal door het met de fiets naar het werk komen zo'n 3 keer afwezig. Maar ik geef niet op zelle. :bounce: :P
Post Reply