Kustcriterium
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- alainvwbike
- Mountainbiker
Post by alainvwbike »
Nissan Mountainbike Beach Challenge.0lle4 wrote:vraagje ; de strandrace van Knokke is die nu effectief op een zaterdag???
Dit komt van hun site,zal dus wel juist zijn.
De vzw Stedelijk Sportcentrum Knokke-Heist organiseert op zaterdag 1 maart 2008 de Nissan Mountainbike Beach Challenge, meteen de 10de editie van deze strandrace.
Deze unieke strandwedstrijd volgt de volledige kustlijn van in Duinbergen tot aan het Zwin. Er wacht je een zeer gevarieerde omloop. Tonnen hard en zacht zand, tal van verrassende golfbrekers, de betonpaden over de natuurlijke glooiingen van het Zwin, het intermezzo van een beslijkte grasstrook in de Polders en de steile macadamhellingen in Duinbergen staan garant voor een echte “challenge”.
Men kan kiezen tussen 24 of 48 km. De groepsstart wordt gegeven om 13.30 uur. Start – en aankomst liggen t.h.v. het J Stübbenpark te Duinbergen
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Ik ga achter een lichte profielband steken. daar het toch rechtdoor is moet de voorbnad niet te veel sturen en heb ik toch aandrijving;zaskar72 wrote:.....beslijkte grasstrook ...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
djuu seg daar geraak ik wer ni goed weg met met mijn strandbanden.![]()
hoe pakken jullie die 300 a 500 M aan? Lopen a la veldrijden of wa?
zal wel de week voordien eens uittesten
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Ja idd.zaskar72 wrote:lichteprofielband.... ne semi slick a la fastfred of zo ??
Als het droog is , beach banden geen probleem.
Maar zoals verleden jaar. Vree problemen.
En kijk maar naar de toppers, ze rijden allen (ook op andere strandraces) met licht profiel, wel op 29'' banden.
- Zombiker
- Mountainbiker
Heeft er hier iemand ervaring met de startpositie. Wij starten meestal bij de laatste 50 bikers en eindigen rond/net onder de helft van het totaal. Zou het veel uitmaken om toch maar eens bij de eerste helft zien te geraken voor de start?
De reden dat ik hier tegenop zie is dat ik het haat om daar 40 min te gaan staan wachten/vervelen in de kou. (tuv de races met box naargelang inschrijving natuurlijk, maar daarvoor schrijf ik dan telkens 'te' laat in ook...)
Ik heb de indruk dat ik telkens enorm veel krachten verspeel om van achteruit tot de helft te geraken. Of denken jullie dat me dat geen 50 plaatsen gaat schelen bij de finish?!
Daarbovenop ben ik een 'trage starter', dus ben m'n vroege positie misschien sowieso al kwijt na de eerste 10 minuten. Iemand ervaring met dit probleem?
De reden dat ik hier tegenop zie is dat ik het haat om daar 40 min te gaan staan wachten/vervelen in de kou. (tuv de races met box naargelang inschrijving natuurlijk, maar daarvoor schrijf ik dan telkens 'te' laat in ook...)
Ik heb de indruk dat ik telkens enorm veel krachten verspeel om van achteruit tot de helft te geraken. Of denken jullie dat me dat geen 50 plaatsen gaat schelen bij de finish?!
Daarbovenop ben ik een 'trage starter', dus ben m'n vroege positie misschien sowieso al kwijt na de eerste 10 minuten. Iemand ervaring met dit probleem?