bij granville gebeuren er soms rare dingen
2 jaar geleden moest ik met de ploeg een granville kopen en er stonden ook allemaal andere materialen op mijn bike dan dat werd aangegeven op de site
Nieuweling zoekt hulp :)
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
vandaag maar eens langs de LBS geweest en beslist :)
het is de Granville XC-10 geworden
hij had ook Scott en Orbea staan .. Scott was me wat te duur als beginnersmodel en het lijkt me dat je een groot deel betaald puur voor de naam..
Orbea had dan gewoon een mindere afmontage in dezelfde prijsklasse :)
€799 ( -10% korting )
en dit zijn de stats
http://www.granvillebikes.com/Fietsen/M ... fault.aspx
goede koop gedaan of miskoop? ^^
btw ik kan interbikes in tienen zeker aanraden.. heeft meer dan een uur bezig geweest met me alle termen wat uit te leggen in plaats van me iets aan te smeren en technische termen rond te gooien ^^
het is de Granville XC-10 geworden
hij had ook Scott en Orbea staan .. Scott was me wat te duur als beginnersmodel en het lijkt me dat je een groot deel betaald puur voor de naam..
Orbea had dan gewoon een mindere afmontage in dezelfde prijsklasse :)
€799 ( -10% korting )
en dit zijn de stats
http://www.granvillebikes.com/Fietsen/M ... fault.aspx
goede koop gedaan of miskoop? ^^
btw ik kan interbikes in tienen zeker aanraden.. heeft meer dan een uur bezig geweest met me alle termen wat uit te leggen in plaats van me iets aan te smeren en technische termen rond te gooien ^^
Ik bedoel dat de naven van de Alivio groep van Shimano zijn, en da's in feite een groep die net niet echt "mountainbikeproof" is, wegens niet al te beste dichtingen en lagers en daardoor heel veel onderhoud vergen.
Eén trapje hoger op de Shimano ladder staat Deore, en dat is zowat het minimum voor echt offroad-werk.
Maar laat je zeker niet ontmoedigen, met regelmatig onderhoud kan je met deze wieltjes wel even verder, maar als er stukken komen spendeer je later beter iets meer en dan gaat je fiets alleen maar nog beter worden.
Suc6 met je mooie bike.
Eén trapje hoger op de Shimano ladder staat Deore, en dat is zowat het minimum voor echt offroad-werk.
Maar laat je zeker niet ontmoedigen, met regelmatig onderhoud kan je met deze wieltjes wel even verder, maar als er stukken komen spendeer je later beter iets meer en dan gaat je fiets alleen maar nog beter worden.
Suc6 met je mooie bike.
Ik ben ook begonnen met een granville...
Zelfde prijsklasse
Krij er nog steeds mee ... hier en daar wel al vernieuwd...
Zeker geen slechte koop...
Tis een beginnende fiets ...
De voorvork en de wielen zullen mss als eerste sneuvelen...
Maar, bij granville heb je waar voor je geld
ge betaald zeker niet teveel 
En, tzijn de beentjes die het doen
Grtz tobi
Zelfde prijsklasse
Krij er nog steeds mee ... hier en daar wel al vernieuwd...
Zeker geen slechte koop...
Tis een beginnende fiets ...
De voorvork en de wielen zullen mss als eerste sneuvelen...
Maar, bij granville heb je waar voor je geld
En, tzijn de beentjes die het doen
Grtz tobi