05/01/08 Erembodegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Que passa
Mountainbiker

Post by Que passa »

@Koen123
Merci, ik zal het ff checken :oops:

grtz
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

EREMBODEGEM 5/01/2008
15° TERJODENSE VTT

Provincie: Oost-Vlaanderen

Categorie: Toertocht

Afstand: 25-30-43 km

Startuur: 8.30-14.00

Plaats: Voetballokaal, Waterkering 1

Extra: Douches

Phone: 0497/84.85.75

E-mail: marcel.remu@pandora.be

Massini 8)
Que passa
Mountainbiker

Post by Que passa »

Had ik ook al gevonden op O2 bikers, wel vergeten te posten #-o
Bernard
Mountainbiker

Post by Bernard »

Extra: Douches
Da zal nodig zijn.
Ik heb gisteren een stuk gaan verkennen en er was al veel modder.
Vandaag is er nog een beetje water uit de lucht gevallen,
dus zal het zaterdag baggeren worden. #-o
Het parcours is niet volledig hetzelfde denk ik.
Normaal gaat deze tocht nooit over Aaigem misschien een heel klein stukje over Heldergem.
Echte hellingen zitten er niet in maar het zal zwaar genoeg zijn door de modder.
De tocht gaat normaal via Denderhoutem naar de steenbakkerij in Ninove waar een eerste bikewash wordt aangeboden.( Grote diepe plas waar je niet echt rond kunt )
Van daar naar de Lebeke waar de bevoorrading is.
Na de nodige versterking moet er gesplitst worden en rijdt iedereen terug naar Terjoden.
jend
Mountainbiker

Post by jend »

ik heb de bloso gereden van aalst, gestart in moortsel die gaat ook naar erembodegem en heldergem, moet zeggen het lag er maandag verschrikkelijk bij, enkele stroken waren gwn nie te berijden. Hopelijk zal het zaterdag beter zijn.

Groetjes
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

zaterdag die van haaltert gereden en op enkele plaatsen na was het nog redelijk eigenlijk.
tja modder kunt ge nu éénmaal niet uitsluiten in deze periode maar baggeren is natuurlijk iets anders.
Tot zolang ge niet van de bike moet in de moor is het voor mij goed.
hopelijk breek ik nu mijn ketting in 2 #-o

Massini 8)
Miejster
Mountainbiker

Post by Miejster »

Massini wrote: hopelijk breek ik nu mijn ketting in 2 #-o
David,het woordje "niet" niet vergeten? Dat is pas het lot uitdagen... 8)

Ik ben vorige zondag (30/12) gaan verkennen voor onze TT. Snel vertrokken en even teruggedacht aan het voorbije jaar. Tiens, geen enkele lekke band gehad. In Nieuwerkerken (4km van thuis) was het prijs, 2 lekke banden tegelijk (3 doorns uitgehaald). Mijn bikepartner was goed aan het lachen. Ik daarna ook, hij had ook 2 lekke banden...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Miejster wrote:
Massini wrote: hopelijk breek ik nu mijn ketting in 2 #-o
David,het woordje "niet" niet vergeten? Dat is pas het lot uitdagen... 8)

Ik ben vorige zondag (30/12) gaan verkennen voor onze TT. Snel vertrokken en even teruggedacht aan het voorbije jaar. Tiens, geen enkele lekke band gehad. In Nieuwerkerken (4km van thuis) was het prijs, 2 lekke banden tegelijk (3 doorns uitgehaald). Mijn bikepartner was goed aan het lachen. Ik daarna ook, hij had ook 2 lekke banden...
idd dat zou pas uitdagend zijn hé #-o
hopelijk wat droog weer zenne want dan zou het pas baggeren zijn vrees ik.

Massini 8)
jend
Mountainbiker

Post by jend »

Een half uurtje terug van Aalst. Twas drassig en nat, maar heb toch wel fun gehad. Ondank men makker die ziek is geworden tijdens de rit en we zeker 10km aan een slakkegang hebben gereden. Dan heeft hij de hoofdbaan genomen en rechtstreeks binne gereden. Ik heb nog even doorgevlamd en op 1strook na ben ik altijd blijven fietsen. Voor de controle na de laatste spliting was a lastig stukje, was wel mogelijk om te fietsen, maar heb verkozen rustig te wandelen en dan na het baggerstuk weer op te stappen en dat is me goed bekomen. De meeste die ik daar heb zien fietsen, hebben veel slijk van hun veloke moete halen.

Jammer dat de douche waar wij stonden maar a pisstraalke was, en je moest de knop blijven induwen of er kwam niets uit.

Grtz
Gerlitzen
Mountainbiker

Post by Gerlitzen »

Om halftwee vertrokken, net na een ferme regenbui. Het werd dus inderdaad baggeren en door de plassen crossen, maar alles was best berijdbaar met uitzondering van dat ene stukje na de 2e splitsing, waar ik maar het voorbeeld van de collega bikers voor mij heb gevolgd en er te voet ben doorgetrokken. Voor de bevoorrading was het off road gehalte heel hoog, daarna iets minder (toch op de 43 km), maar we hebben ons weer kunnen amuseren.
Post Reply