20/01/2008 Klerken
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
20/01/2008 Klerken
Post by Emperor of the Mud »
Kan er mij iemand mij wat meer vertellen over deze tocht? Aangezien ze bij mij in de buurt plaatsvindt zou ik deze TT wel willen afbollen...
-
Ducati
- Mountainbiker
heb deze vorige jaar gereden en was nogal een teleurstelling. VAn het ene veld naar het andere en heel de tijd op en neer in zo'n veld, typisch motocross. Het is toch mountainbiken hé, geen motocross. Nu ja, misschien hebben ze dit jaar eens hun parcour aangepast. Toch weinig positieve dingen gehoord vorig jaar. We zullen zien hé 
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Oei,een beetje tegenvallend???
Staat nochtans dit jaar en dienen dag als kandidaat-tt nr.1.Dus nog even (af)wachten.
Ik heb hem nochthans 2 jaar geleden gereden (vorig jaar niet uit mijnen nest geraakt) en ik vond het een mooie organisatie met heel wat off-road.
Maar intussentijd kan er misschien het één en het ander veranderd zijn.
Dus het wordt hoogtijd dat forumbiker en parcoursman van dienst Rik C.hier uit zijn pijp komt met wat positieve commentaar.
Misschien is het ook wat blijven hangen bij degenen die hem vorig jaar gereden hebben want naar het schijnt lag het wel zwaar.
Rikske C,ik zal de voorzet geven,aan u om hem binnen te koppen.
Maw : Het is aan U!!!
Staat nochtans dit jaar en dienen dag als kandidaat-tt nr.1.Dus nog even (af)wachten.
Ik heb hem nochthans 2 jaar geleden gereden (vorig jaar niet uit mijnen nest geraakt) en ik vond het een mooie organisatie met heel wat off-road.
Maar intussentijd kan er misschien het één en het ander veranderd zijn.
Dus het wordt hoogtijd dat forumbiker en parcoursman van dienst Rik C.hier uit zijn pijp komt met wat positieve commentaar.
Misschien is het ook wat blijven hangen bij degenen die hem vorig jaar gereden hebben want naar het schijnt lag het wel zwaar.
Rikske C,ik zal de voorzet geven,aan u om hem binnen te koppen.
Maw : Het is aan U!!!
- marge
- Mountainbiker
Inderdaad, vorig jaar heel wat weiden en/of velden waar men doorheen slingerde van boven tot onder. Eigenlijk wel leuk. Beter dat dan er langs te rijden. Door de weiden en de verschillende heuveljes (van Erika) is deze tocht wel een kuitenbijter. Wie te vroeg zijn pijlen verschiet kan wel eens voor verrassingen komen te staan en vloeken op die weidestroken. Misschien vandaar de negatieve commentaar (?). Hun goed recht natuurlijk.
Ik meen me inderdaad ook wel te herinneren dat het 2 jaar terug wel nog beter was. Wat niet wil zeggen dat het vorig jaar niet goed was hé.
Kortom: een aanrader.
Ik meen me inderdaad ook wel te herinneren dat het 2 jaar terug wel nog beter was. Wat niet wil zeggen dat het vorig jaar niet goed was hé.
Kortom: een aanrader.
De meningen lagen vorig jaar inderdaad nogal uiteen, ofwel voor ofwel tegen, en wij als organisatoren kunnen er zeker inkomen in hetgene ducati en lefke hier, als negatieve kritiek, neerpennen. Daar tegenover stonden echter ook heel veel (naar onze inschatting het merendeel overigens, maar niet iedereen pent nu eenmaal zij mening neer op dit forum) positieve kritieken.
De tocht werd vorig jaar op zaterdagnamiddag nog uitgetest en lag er toen perfect bij : Vééél offroad met o.a. verschillende goed bollende velden en weiden, waar wij telkens parcourtjes hadden uitgezet met linten om het , naar ons inzien, wat plezanter (maar ook lastiger) te maken.
Helaas pindakaas, op zaterdagnacht kregen wij een storm, inclusief zondvloed, over ons heen. We zijn toen (letterlijk) de ganse nacht op pad geweest om overal omver en weg gewaaide zone - , splitsingbordjes, kapot gewaaide linten e.d. te herstellen, en toen het weer licht werd, werd het duidelijk dat onze goed berijdbare velden en weiden er ineens een stuk minder uit zagen.
Daarom dit jaar : vééél minder weiden en velden, en daar waar we ze nog gebruiken zijn het enkel in alle omstandigheden berijdbare en rechtdoor-doorsteken . Daardoor is de tocht ook volledig hertekend, en hebben we er een nieuwe lus (+/- 10 km op de grens Jonkershove-Merkem, waarvan 5 km off-road) bij genomen.
Eigenlijk waren we van plan om te wachten met definitieve info tot onze weblog (www.bloggen.be/erika) volledig klaar was (zou eerstdaags moeten lukken), maar een voorzet van een mega-autoriteit als VTT-tje mag je uiteraard niet aan je laten voorbij gaan. Vandaar.
Ook geven we graag mee dat door de hertekening van het traject er dit keer ook minder dient te worden geklommen (zes klimzones t.o.v. tien vorig jaar).
Eerlijk is echter ook eerlijk, verwacht bij ons geen Kemmelbergen of Koppenbergen of zo, het zijn de heuvelTJES van Erika (Klerken ligt 42 m. boven de zeespiegel), maar die kruipen wel flink in de kuiten hoor.
We zeggen het wel niet graag, maar voor het betere klimwerk moet je op dezelfde dag in Kluisbergen zijn. Zo is het nu eenmaal, kwestie van geen valse verwachtingen te scheppen.
De tocht werd vorig jaar op zaterdagnamiddag nog uitgetest en lag er toen perfect bij : Vééél offroad met o.a. verschillende goed bollende velden en weiden, waar wij telkens parcourtjes hadden uitgezet met linten om het , naar ons inzien, wat plezanter (maar ook lastiger) te maken.
Helaas pindakaas, op zaterdagnacht kregen wij een storm, inclusief zondvloed, over ons heen. We zijn toen (letterlijk) de ganse nacht op pad geweest om overal omver en weg gewaaide zone - , splitsingbordjes, kapot gewaaide linten e.d. te herstellen, en toen het weer licht werd, werd het duidelijk dat onze goed berijdbare velden en weiden er ineens een stuk minder uit zagen.
Daarom dit jaar : vééél minder weiden en velden, en daar waar we ze nog gebruiken zijn het enkel in alle omstandigheden berijdbare en rechtdoor-doorsteken . Daardoor is de tocht ook volledig hertekend, en hebben we er een nieuwe lus (+/- 10 km op de grens Jonkershove-Merkem, waarvan 5 km off-road) bij genomen.
Eigenlijk waren we van plan om te wachten met definitieve info tot onze weblog (www.bloggen.be/erika) volledig klaar was (zou eerstdaags moeten lukken), maar een voorzet van een mega-autoriteit als VTT-tje mag je uiteraard niet aan je laten voorbij gaan. Vandaar.
Ook geven we graag mee dat door de hertekening van het traject er dit keer ook minder dient te worden geklommen (zes klimzones t.o.v. tien vorig jaar).
Eerlijk is echter ook eerlijk, verwacht bij ons geen Kemmelbergen of Koppenbergen of zo, het zijn de heuvelTJES van Erika (Klerken ligt 42 m. boven de zeespiegel), maar die kruipen wel flink in de kuiten hoor.
We zeggen het wel niet graag, maar voor het betere klimwerk moet je op dezelfde dag in Kluisbergen zijn. Zo is het nu eenmaal, kwestie van geen valse verwachtingen te scheppen.
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Begrijpbaar, maar o zo jammer dat ook deze organisatie plooit naar de middelmaat.rik c wrote:De meningen lagen vorig jaar inderdaad nogal uiteen, ofwel voor ofwel tegen,
op zaterdagnacht kregen wij een storm, inclusief zondvloed, over ons heen.
Daarom dit jaar : vééél minder weiden en velden, en daar waar we ze nog gebruiken zijn het enkel in alle omstandigheden berijdbare en rechtdoor-doorsteken .
Vorig jaar in mindere conditie gereden, maar o zo van genoten. E
Fantastisch gewoonweg, maar een tocht die meer neigt naar veldrijden dan naar mtb is jammer genoeg niet naar de bek van iedereen. Onterecht heeft deze tocht vorig jaar te veel kritiek gekregen (iedereen die hem al gereden had, wist welk parcours het zou zijn en dat het met die regen superzwaar kon worden).
Benieuwd wat dit afgezwakte parcours zal geven. Zal ongetwijfeld meer in de smaak vallen van de modale biker, maar om eerlijk te zijn, weet ik niet of hij nu nog op mijn agenda zal staan. (voorlopig nog de bovenhand)