OPENING SJOUWERS MOUNTAINBIKEROUTE TE KORTRIJK EN MENEN

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
schwammie
Mountainbiker

Post by schwammie »

Als je de nieuwbouw van AZ Groeninge langs de Kennedylaan passeert, mis je een offroadstrook.

Na de passage in de Kennedy-bedrijvenzone sla je rechtsaf in de Munkendoornstraat. NIET doorrijden tot beneden, WEL max. 50 meter verderop links oversteken, precies een oprit van een huis nemen.
Je komt op een offroadstuk, dat je tot beneden de Marionetten brengt.

Opletten bij het op de baan rijden daar.

Dan rechtdoor en zo blijf je op de route.
Alfonso
Mountainbiker

Post by Alfonso »

schwammie wrote:Als je de nieuwbouw van AZ Groeninge langs de Kennedylaan passeert, mis je een offroadstrook.

Na de passage in de Kennedy-bedrijvenzone sla je rechtsaf in de Munkendoornstraat. NIET doorrijden tot beneden, WEL max. 50 meter verderop links oversteken, precies een oprit van een huis nemen.
Je komt op een offroadstuk, dat je tot beneden de Marionetten brengt.

Opletten bij het op de baan rijden daar.

Dan rechtdoor en zo blijf je op de route.
Klopt, maar momenteel is het niet mogelijk om aan de Decathlon het oorspronkelijke parcours te volgen wegens werken in het industrieterrein.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Prachtig die foto's. Wou ik ook nog eens doen maar telkens vergat ik mijn kodakske. :oops:
Er zijn idd. werken aan decathlon maar je kan er wel doorrijden. Er zitten trouwens nog een tof stukje in op die travaux. :-)
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Hoi,

Aangezien er ff geen TT's in de buurt van kortrijk zijn (heb ik me vergist mail me meteen :lol: )

heb ik even de groene route gereden, althans dat was ik van plan.
Aangezien ik deze route bijna vanbuiten ken schrok ik even toen ik een paaltje niet zag staan in het begin, 2 paaltjes later stond een pijltje in tegengestelde richting. Dit dacht ik dus maar de route was gewoon veranderd ? Of omgedraaid ? Gebeurd dit ieder jaar ofzo...?

Ik heb ze dan niet verder gereden aangezien ik snel thuis moest zijn, terwijl ik toch terugkeerde ff 2 shots genomen.

Image

Image
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Hoi,

Eergisteren gaan rijden, de eerste 7km zijn anders. Vanaf dan voeg je in op het normale traject. Je moet veel minder die drukke baan oversteken, wat positief is. Het was ploeteren ! Heb 2x totaal vastgezeten aangezien de modder(bijna klei) vast bleef zitten bij mijn remblokken en ik dus niet meer vooruit kon. Voorwiel in de lucht. De 2x stoppen heeft mij 1u gekost en veel energie :P Het is niet te doen om daar door te rijden.

Owja, je passeert nog steeds bij een boer die altijd materiaal in de fik steekt, wat vreselijk stinkt. Hebben jullie deze ook al opgemerkt :P ?
triple XXXL
Mountainbiker

Post by triple XXXL »

Image
Al van ver zie je de "gevreesde" singletrack liggen

als je daar bovenkomt steek eens gewoon fietspad over naar beneden er is daar een singeltrack door het kenedybos eerste maal zal het een beetje zoeken zijn maar zeker de moeite(+-500meter tussen de boompjes) je komt dan op het fietspad terug uit wij rijden terug naar de brug ,naarbeneden waar we de route weer volgen

op de vehoging naast snelweg slaan we dan rechts af rijden naar de libelle (oud stort)waar we alle mogelijke paden afrijden en keren terug naar de plaats waar we het parcourt verlieten

moet je zeker eens doen =P~ =P~
arneken
Mountainbiker

Post by arneken »

timothyd wrote:Hoi,

Eergisteren gaan rijden, de eerste 7km zijn anders. Vanaf dan voeg je in op het normale traject. Je moet veel minder die drukke baan oversteken, wat positief is. Het was ploeteren ! Heb 2x totaal vastgezeten aangezien de modder(bijna klei) vast bleef zitten bij mijn remblokken en ik dus niet meer vooruit kon. Voorwiel in de lucht. De 2x stoppen heeft mij 1u gekost en veel energie :P Het is niet te doen om daar door te rijden.

Owja, je passeert nog steeds bij een boer die altijd materiaal in de fik steekt, wat vreselijk stinkt. Hebben jullie deze ook al opgemerkt :P ?
gisteren een stuk gereden in Marke. na 5 kilometer gaf ik het voor bekeken. het was niet te doen kwa modder en plassen (wou toch nog een beetje proper blijven)
vommie
Mountainbiker

Post by vommie »

Vorige maandag na veel regenweer en zo deze route aangevat. Jawadde, dan wordt deze route toch wel zwaar !!! Vooral de strook daar in de hoogte aan de E17 lag er immens zwaar en glibberig bij. maar het zwaarste moest nog komen. Ik ben daar zelfs moeten afstappen wegens echt te zompig ! Dan maar de verkorte versie verder gereden.

Morgen ga ik na normaal gezien (na vier dagen schoon weer hopelijk iets minder zompig) voor de volledige 50. En na het vorige te hebben gelezen, gaan we die singletrack eens zoeken.
Cristalix
Mountainbiker

Post by Cristalix »

vommie wrote:Vorige maandag na veel regenweer en zo deze route aangevat. Jawadde, dan wordt deze route toch wel zwaar !!! Vooral de strook daar in de hoogte aan de E17 lag er immens zwaar en glibberig bij. maar het zwaarste moest nog komen. Ik ben daar zelfs moeten afstappen wegens echt te zompig ! Dan maar de verkorte versie verder gereden.

Morgen ga ik na normaal gezien (na vier dagen schoon weer hopelijk iets minder zompig) voor de volledige 50. En na het vorige te hebben gelezen, gaan we die singletrack eens zoeken.
Wij (schwooser, anno53 en ikke) hebben gisteren de 50 gereden, het is idd niet te doen, vooral de preshoek is ferm stoempen. Op sommige plaatsen is het gelukkig al een beetje aan het drogen. Mocht je de route nog eens rijden, laat wat weten in volgend topic http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=44817 mss kan er wel iemand meerijden.
Ken1984
Mountainbiker

Post by Ken1984 »

Als je vertrekt aan Decathlon welke lus doe je dan juist, want is me niet 100% duidelijk :oops: . Zou morgen of donderdag 's willen rijden en h/t naar Decathlon is al 20 km dus wil 'k slechts de 26 doen :)

Alvast bedankt
Post Reply