30.12.2007 Houhalen Helchteren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cateye
Mountainbiker

Post by cateye »

Bobbie wrote:Zeer mooie tocht en zeer goed uitgepijld. Alles was zeer goed bereidbaar en ook zeer mooie stukken die in de meesten toertochten in en rond Helchteren niet genomen worden.

Ik erger mij ook soms wel aan de voorliggers die het nog niet eens proberen om een "heuveltje" omhoog te geraken. Ook zijn er nog steeds mensen die het verschil tussen "moeilijk" en "makkelijk" niet kennen, ze nemen maar moeilijk om hun dan een bult te verschrikken op een afdaling waar je bijna zonder te kijken en zonder te remmen vlot kan afrijden. Dat vind ik dan veel ergerlijk dan even achter trager rijdende bikers te moeten hangen.
Dit vind ik nu eens een ergerlijke commentaar !
Ergeren moet je niet doen op een toertocht, ga dan in een echte wedstrijd rijden, de cristalp of andere marathons.
Iedereen heeft het recht om te rijden waar hij wil en hoe hij wil.
De allereerste keer dat jij een heel moeilijk stuk heb gereden zal het wellicht zeer vlot zijn gegaan ?
Ik ben redelijk technisch en niet van de traagste maar in mijn visie staat;
wees hoffelijk en hou de natuur proper, en dat zeg ik al jaren

Ivan Dehertogh
http://www.bierkarboys.be
K@rel
Mountainbiker

Post by K@rel »

Ik was er gisteren ook bij.
dit was m'n 2e toertocht, amaai zeg. heb redelijk afgezien.
bijgevolg heb ik mijn eigen tempo moeten rijden wat zeer traag was anders denk ik niet dat ik het einde zou gehaald hebben.
Ik was dus ook 1 van die bikers die soms te voet een heuveltje moest nemen. :wink:

achteraf gezien toch zeer tevreden dat ik de tocht gereden heb het gaf veel voldoening. zeer mooi parcours trouwens.
snellen eddy
Mountainbiker

Post by snellen eddy »

Wij waren er gisteren ook bij met een 10 tal Wolfkens en hebben de 53 km gedaan. Was een zeer leuke tocht =D> en heb er enkele fijn overkop zien gaan, sommigen dachten zelf te gaan duiken onderweg :wink: . Bevoorrading was eigenlijk wel zwak. Veel plaats in de douche maar was wel koud water, nu kon je er nog wat onder staan wat vorig jaar niet het geval was. Volgend jaar zijn we er terug.
DriesH
Mountainbiker

Post by DriesH »

Bedankt aan de 1045 deelnemers en allen een super 2008 toegewenst!!
Ik denk wel dat jullie hebben mogen genieten van een mooie tocht met prachtige single-tracks.
De bevoorrading was inderdaad een beetje fout gelopen: de bestelde rijstpapjes zijn niet aangekomen en er was een tekort aan bananen en appelsienen :( , onze excuses hiervoor [-o< .

Noteer alvast in jullie agenda: 21-12-2008

Tot dan
O-biker
Mountainbiker

Post by O-biker »

Zéér mooie tocht met perfect uitgestippelde route, wel veel saaie modderstroken met dit weer. 1045 deelnemers is inderdaad veel volk! Als mensen geduld hebben kan dit geen probleem zijn, maar je hebt altijd van die buldozers rondrijden. Mooie korte, maar ZEER krachtige heuveltjes. En we komen om te fietsen en niet om te eten! Voor mij is een wafeltje met wat water of licht geconcentreerde energiedrank al lang goed, want die zware Performance haalt ne mens zijn maag onderuit als men niet uit kijkt.
MTBart
Mountainbiker

Post by MTBart »

eskimo1973 wrote:Ik ben afgekomen van Kortrijk (W-vlaanderen) om deze tocht te rijden en hoewel ik de laatste 14 km (na den terril eigenlijk) 1000 keer heb gevloekt en me heb afgevraagd waar ik in godsnaam mee bezig was (de 44km) ben ik content dat ik hem gereden heb.

Zoveel offroad en single trail vind je niet op West of oost vlaamse toertochten, een aanrader dus voor iedereen om eens van de Kempen te proeven.

Misschien de tocht eens overdoen bij droge toestand, harde ondergrond. Dat moet ultiem zijn om te laveren op de slingerende singletracks tussen de bomen... weet iemand mij een goede datum van een gelijkaardige tt in het zomerseizoen

(Ik kwam niet echt van Wvl, mijn schoonmoeder woont halfweg in brussel, maar toch :-) )

Als het enigszins kan ben ik er volgend jaar terug bij.
Vorig jaar (2007)midden augustus was er de Ter Dolen Fietshapening. Dat ging toen praktisch over hetzelfde parcour.
ikkel
Mountainbiker

Post by ikkel »

Dries 2Mega SAECO wrote:Bedankt aan de 1045 deelnemers en allen een super 2008 toegewenst!!
Ik denk wel dat jullie hebben mogen genieten van een mooie tocht met prachtige single-tracks.
De bevoorrading was inderdaad een beetje fout gelopen: de bestelde rijstpapjes zijn niet aangekomen en er was een tekort aan bananen en appelsienen :( , onze excuses hiervoor [-o< .

Noteer alvast in jullie agenda: 21-12-2008

Tot dan
staat reeds genoteerd ik zal er bij leven en welzijn terug zijn =D> =D> =D>
Post Reply