30.12.2007 Houhalen Helchteren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

Bobbie wrote: Ik erger mij ook soms wel aan de voorliggers die het nog niet eens proberen om een "heuveltje" omhoog te geraken. Ook zijn er nog steeds mensen die het verschil tussen "moeilijk" en "makkelijk" niet kennen, ze nemen maar moeilijk om hun dan een bult te verschrikken op een afdaling waar je bijna zonder te kijken en zonder te remmen vlot kan afrijden. Dat vind ik dan veel ergerlijk dan even achter trager rijdende bikers te moeten hangen.
Als ge u daar echt zo aan ergert [-X ,sta dan iets vroeger op en zorg ervoor dat je start bij de eerste bikers om 8:15u jij gelukkig en ook de traagrijdende biker die niet het gemor of soms grof gevloek achter hen moet aanhoren van een onsportieve medebiker :wink:

On topic nu, vandaag om het jaar goed af te sluiten voor de eerste keer mijn dochter van 10j meegenomen naar een TT voor de tocht van 25km,(dus vandaag bewust moeten passen voor de 44km met de terril erin) en ja er zal vandaag menig biker zich moeten inhouden hebben tot ze ons voorbij konden gaan . Ze moet het nu éénmaal ergens leren hé, dus waarom niet in Helchteren, tochtje viel achteraf gezien toch wat zwaarder uit dan verwacht, door de zuigende ondergrond en soms zware modderpoelen vooral in de eerste 6km kreeg ze het zwaar te verduren waardoor ze al snel haar reserve aan 't opgebruiken was. Gevolg, na de bevoorrading toch een stukje van de tocht afgesneden zodat we op 22km terug binnen waren. Voor de rest een prachtig tochtje door het bos(95%) waar het leuk slingeren was op de singletracks met nu en dan een kort leuk klimmetje, bij droog weer kan hier zeker snel gereden worden, vandaag was het door de regen soms teveel ploeteren door de modder. Toch nog een oprechte dank aan de menige bikers die zo vriendelijk waren om zonder zich te ergeren te wachten tot waar ze op full speed terug konden passeren en meestal nog met een sportieve groet erbij. =D> =D> =D>
Last edited by Bulls69 on Mon 31 Dec 2007 01:38, edited 1 time in total.
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

Blijkbaar zijn er nog mensen die problemen hebben met begrijpend lezen.

Even voor de duidelijkheid;

Ik heb respect voor iedere mountainbiker op de tocht. Tevens heb ik ook geen probleem om even achter iemand te rijden en te wachten tot ik kan voorbij steken, hierbij probeer ik niemand te hinderen.

Het eerste punt gaat erom dat de meeste als ze iemand te voet omhoog zien gaan als van een kilometer afstand afstappen en beginnen te wandelen. Probeer om zijn minst omhoog te rijden, het is tenslotte geen wandeltocht.

Ten tweede als je beginnend fietser bent of niet zoveel fiets en als er een omleiding is voorzien dat je hier dan ook gebruik van maak. Met zoveel biker op een TT veroorzaak je redelijke gevaarlijke situaties als je plot voor de afdaling alles dicht gooit of nog erger in het midden van de afdaling.

Eigenlijk was het bedoeld als positieve commentaar, maar blijkbaar zit het forum toch wel vol met wat gefrustreerde bikers. Om dan nog maar van respect te zwijgen, want ik word meteen afgeschilderd als een vloekende, mopperende beul voor wie het niet snel genoeg kan gaan.
martin b.
Mountainbiker

Post by martin b. »

Weer een prachtige tocht gereden wel een zwaar parcour maar daar kan niemand aan doen , daar beslist enkel weer over op de dag van de toertocht . Het was een verre verplaatsing waard . In elk geval ik kom volgend jaar terug!!! =D> =D>
firemen
Mountainbiker

Post by firemen »

Ben zelf nog niet zo lang bezig , maar ik merk onmiddellijk als er snellere bikers naderen , en dan zorg ik dat ze er langs kunnen. Het is geven en nemen maar je kan ook zelf niet in de struiken gaan rijden , ze moeten maar zorgen dat ze erlangs kunnen .Ik had vandaag een off day , want had maar 17 gem en ze hebben mij dikwijls voor bij gevlogen. Het is frustrerend als ze je voorbij vliegen maar dan weet ik dat ik nog harder moet trainen.

En ik kan bobby zijn commentaar wel begrijpen. Voor kinderen alleen maar respect , ze moeten het ergens leren maar als volwassenen, let een beetje op 20cm naar lings of rechts en die snelle mannen die zien dat gat en zijn u zo voorbij.

grtz ivan
mierlo6
Mountainbiker

Post by mierlo6 »

Door lekke band al voor de inschrijving (zou nog 2x voorkomen) vertrokken we ook pas om 10u, 1ste gevolg geen kat meer gezien, waar waren al die bikers? 2de gevolg: geen 2de bevoorrading konden het nogthans gebruiken. 3de gevolg: geen wachtrij bij fietse afspuiten, 4de gevolg weinig volk in de douche en terug warm water. 5de gevolg: geen wachttijden aan de toog en met als toetje een goedmaker voor de verdwenen bevoorrading; schol hiervoor. Conclusie: meer positieve punten dan negatief. Bedankt voor de tocht
Ken Steen
Mountainbiker

Post by Ken Steen »

heb vandaag de 50 km gedaan, en vond het een prachtig parcours,=D> spijtig van de modder, maar op de weergoden heb je geen vat. 1 minpuntje wel, de eerste bevoorading hebben we niet gezien (blijkbaar stond die ergens aan splitsing), en aan de 2 bevoorading op 40 km hadden blijkbaar meerdere bikers die 1e bevooraading niet opgemerkt, en aan de 2de was er alleen nog maar wa drinken te bekrijgen :cry: . maar ik houd zeker een goed gevoel over aan deze tocht. dus mij ga je volgend jaar zeker terug zien .
eskimo1973
Mountainbiker

Post by eskimo1973 »

Ik ben afgekomen van Kortrijk (W-vlaanderen) om deze tocht te rijden en hoewel ik de laatste 14 km (na den terril eigenlijk) 1000 keer heb gevloekt en me heb afgevraagd waar ik in godsnaam mee bezig was (de 44km) ben ik content dat ik hem gereden heb.

Zoveel offroad en single trail vind je niet op West of oost vlaamse toertochten, een aanrader dus voor iedereen om eens van de Kempen te proeven.

Misschien de tocht eens overdoen bij droge toestand, harde ondergrond. Dat moet ultiem zijn om te laveren op de slingerende singletracks tussen de bomen... weet iemand mij een goede datum van een gelijkaardige tt in het zomerseizoen

(Ik kwam niet echt van Wvl, mijn schoonmoeder woont halfweg in brussel, maar toch :-) )

Als het enigszins kan ben ik er volgend jaar terug bij.
ikkel
Mountainbiker

Post by ikkel »

Ken Steen wrote:heb vandaag de 50 km gedaan, en vond het een prachtig parcours,=D> spijtig van de modder, maar op de weergoden heb je geen vat. 1 minpuntje wel, de eerste bevoorading hebben we niet gezien (blijkbaar stond die ergens aan splitsing), en aan de 2 bevoorading op 40 km hadden blijkbaar meerdere bikers die 1e bevooraading niet opgemerkt, en aan de 2de was er alleen nog maar wa drinken te bekrijgen :cry: . maar ik houd zeker een goed gevoel over aan deze tocht. dus mij ga je volgend jaar zeker terug zien .
er was maar 1 bevoorrading maar dan kom je 2x voorbij dezelfde bevoorrading.

stond nochthans een groot bord aan de splistsing met bevoorrading je kon er niet naast kijken.
Ken Steen
Mountainbiker

Post by Ken Steen »

ikkel wrote:
Ken Steen wrote:heb vandaag de 50 km gedaan, en vond het een prachtig parcours,=D> spijtig van de modder, maar op de weergoden heb je geen vat. 1 minpuntje wel, de eerste bevoorading hebben we niet gezien (blijkbaar stond die ergens aan splitsing), en aan de 2 bevoorading op 40 km hadden blijkbaar meerdere bikers die 1e bevooraading niet opgemerkt, en aan de 2de was er alleen nog maar wa drinken te bekrijgen :cry: . maar ik houd zeker een goed gevoel over aan deze tocht. dus mij ga je volgend jaar zeker terug zien .
er was maar 1 bevoorrading maar dan kom je 2x voorbij dezelfde bevoorrading.

stond nochthans een groot bord aan de splistsing met bevoorrading je kon er niet naast kijken.
blijkbaar wel :lol:
Sniper_78
Mountainbiker

Post by Sniper_78 »

eskimo1973 wrote:Ik ben afgekomen van Kortrijk (W-vlaanderen) om deze tocht te rijden en hoewel ik de laatste 14 km (na den terril eigenlijk) 1000 keer heb gevloekt en me heb afgevraagd waar ik in godsnaam mee bezig was (de 44km) ben ik content dat ik hem gereden heb.

Zoveel offroad en single trail vind je niet op West of oost vlaamse toertochten, een aanrader dus voor iedereen om eens van de Kempen te proeven.

Misschien de tocht eens overdoen bij droge toestand, harde ondergrond. Dat moet ultiem zijn om te laveren op de slingerende singletracks tussen de bomen... weet iemand mij een goede datum van een gelijkaardige tt in het zomerseizoen

(Ik kwam niet echt van Wvl, mijn schoonmoeder woont halfweg in brussel, maar toch :-) )

Als het enigszins kan ben ik er volgend jaar terug bij.
Misschien al volgende week zaterdag (05/01), dat is ongeveer dezelfde tocht en het zou gaan vriezen...
Post Reply