Als ge u daar echt zo aan ergertBobbie wrote: Ik erger mij ook soms wel aan de voorliggers die het nog niet eens proberen om een "heuveltje" omhoog te geraken. Ook zijn er nog steeds mensen die het verschil tussen "moeilijk" en "makkelijk" niet kennen, ze nemen maar moeilijk om hun dan een bult te verschrikken op een afdaling waar je bijna zonder te kijken en zonder te remmen vlot kan afrijden. Dat vind ik dan veel ergerlijk dan even achter trager rijdende bikers te moeten hangen.
On topic nu, vandaag om het jaar goed af te sluiten voor de eerste keer mijn dochter van 10j meegenomen naar een TT voor de tocht van 25km,(dus vandaag bewust moeten passen voor de 44km met de terril erin) en ja er zal vandaag menig biker zich moeten inhouden hebben tot ze ons voorbij konden gaan . Ze moet het nu éénmaal ergens leren hé, dus waarom niet in Helchteren, tochtje viel achteraf gezien toch wat zwaarder uit dan verwacht, door de zuigende ondergrond en soms zware modderpoelen vooral in de eerste 6km kreeg ze het zwaar te verduren waardoor ze al snel haar reserve aan 't opgebruiken was. Gevolg, na de bevoorrading toch een stukje van de tocht afgesneden zodat we op 22km terug binnen waren. Voor de rest een prachtig tochtje door het bos(95%) waar het leuk slingeren was op de singletracks met nu en dan een kort leuk klimmetje, bij droog weer kan hier zeker snel gereden worden, vandaag was het door de regen soms teveel ploeteren door de modder. Toch nog een oprechte dank aan de menige bikers die zo vriendelijk waren om zonder zich te ergeren te wachten tot waar ze op full speed terug konden passeren en meestal nog met een sportieve groet erbij.