30/12/07 Boutersem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jo de groot
Mountainbiker

Post by jo de groot »

Had meer verwacht van deze organisatie dat het parcour er slecht bijlag is afhankelijk van de weersomstandigheden die we spijtig genoeg niet in handen hebben al denk ik dat deze tocht beter tot zijn recht komt op de zomerkalender.
De afpijling was goed zolang er pijlen hingen, ik heb en met mij een dertigtal bikers een gedeelte van het parcour over de weg afgelegd tot we opnieuw per toeval op het parcour konden inpikken, waren via de weg onderweg naar Boutersem. En als je denkt dat al het leed is geleden kom je aan de bikewash [-X was armzalig met dit weer twee karchers plaatsen is om problemen en kritiek vragen ook de douches waren beneden alle peil [-X nochtans heeft deze organisatie al voobeelden gehad hoe het wel kan, kom ze regelmatig tegen op de limburgse tochten :roll:
hier keer ik in deze periode enkel nog terug na een lange droge periode of vriesweer :-?
bud
Mountainbiker

Post by bud »

@ wakke: toch een gemiddelde van 26.2kpu op 46,3km.
dan zijt gij dat die tegen ons doorgevlogen kwam met de vlam in de pijp, =D>
"doempen" gelijk nen kamion :oops: die al 595.000 km gereden had en evenveel olie [-o< als mazout verbruikte.
:wink: =D> =D> -op die quad.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Ik ben hier ook geweest en het was baggeren van begin tot einde #-o
Maar mijn benen waren super vandaag en dankzij het verloren rijden vlak na de bevoorrading in Willebringe heb ik er toch van genoten. :-) Op mijn tellerke stonden op het einde 44,5km dus 4,5 km extra erbovenop ... en dat voor amper 2,5 euro en 2 overrijpe mandarijntjes. De bevoorrading was tiptop.

Wat moet ge nog meer hebben? Awel, als het mag:
misschien een deftige afspuitstand zonder hogedrukspul en met meer afspuitslangen aub !!!! [-o<

@The Cisse: In deze periode v/h jaar net als de bietencampagne voorbij is en alle veldwegen omgebaggerd zijn door de boeren is het organiseren van een TT hier minder voor de hand liggend. Beter zou zijn om deze TT in de zomer te organiseren.
Maar ja, dit heb je als organisator ook niet allemaal in de hand, kan ik begrijpen.
Ik zou volgend jaar toch meer inspanningen leveren op de dag zelf wat betreft het controleren en onderhouden van de pijlen.
In deze streek wonen precies veel zeikers die graag pijltjes saboteren, met deze kennis zou je hier de volgende keer zeker je lessen uit moeten trekken. :wink:

http://www.pixagogo.com/4795544662
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Image
Image

Straks 106 fotokes uit de film.
De film zal voor morgen of overmorgen zijn.
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

amai, wa was da. Vanaf de eerste zandstrook (wat eigenlijk modder was) wist ik dat het zwaar zou worden. Begonnen aan de 45 km en na 2:38 minuten was de strijd gestreden en was ik blij dat ik binnen was.
Ik heb ook in da groepe gezete dat opzoek was naar pijlen na de bevoorrading.

dan idd de minpunten:
1. bevoorrading véél te vroeg, zeker op deze omloop.
2. Afspuitstand nie gebruikt want de rij wachtenden was véél te lang en had nood aan een warme douche.
3. bij de douches aangekomen bleek er geen warm water te zijn maar ijs- en ijskoud :evil: en een aftrekkerke had ook wel gemogen zodat we tenminste het slijk een beetje aan de kant konden trekken.

Bestaat er trouwens een zomereditie van deze tocht?

Heb me wel goe geamuzeerd en ben maar ene keer moete afstappe maar aan die 3 punten moeten ze écht werken tegen volgend jaar.
jaco
Mountainbiker

Post by jaco »

bud wrote:@ wakke: toch een gemiddelde van 26.2kpu op 46,3km.
dan zijt gij dat die tegen ons doorgevlogen kwam met de vlam in de pijp, =D>
"doempen" gelijk nen kamion :oops: die al 595.000 km gereden had en evenveel olie [-o< als mazout verbruikte.
:wink: =D> =D> -op die quad.
PROFICIAT =D> =D> =D>
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

kort samengevat

ploeteren....ploeteren en nog es ploeteren en dan......een ijskoude douche

Boutersem: eerste maal....tweede maal....derde maal........NOOIT MEER

echt een tourtocht onwaardig...??
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

de ware wrote:kort samengevat

ploeteren....ploeteren en nog es ploeteren en dan......een ijskoude douche

Boutersem: eerste maal....tweede maal....derde maal........NOOIT MEER

echt een tourtocht onwaardig...??
Hier kunnen de Sasbikers met die ene zware strook in Humbeek een puntje aan zuigen :lol: :-?
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Humbeek was perfect te rijden dit jaar, nergens echt moeten stoempen, het bolde maar het was wel spetter spetter ...
Onze delegatie heeft een bekertje gewonnen :-) en dan zeggen dat er 5 andere zoenkers naar Chevetogne zijn gaan rijden, das ook zo'n streek die nogal weergevoelig is. Ik heb er ook serieus mogen stoempen maar daar was het steeds in den bos stoempen en dan nog bergop, amaaai

Als de Sylvester Classic beter moet (heb hem 3 jaar geleden ofzo ook eens gereden) dan moeten ze de mensen opties geven, BAGGEREN of ASFALT, althans de zoenktocht is daar toch steeds op voorzien.
Het resultaat is dat men dan klaagt dat de baggerstukken helemaal geen baggerstukken waren ;-)

Tis altijd iets he ...
Gé claxon
Mountainbiker

Post by Gé claxon »

[quote="bud"]@ wakke: toch een gemiddelde van 26.2kpu op 46,3km.

ik heb gewoon de verkeerde bandenkeuze gemaakt #-o #-o
Post Reply