kniepijn door koude

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

bij geirriteerde / ontstoken pezen : NOOIT warme zalven opsmeren op die plaatsen. dan verga je binnen enkele uren van de pijn (verhevigd de ontsteking juist)

voor onstoken :geirriteerde pezen, wel voltaren of andere koude ontstekingswerende zalf gebruiken.

voor op training zonder ontsoken pezen : een warme of koude zalf instrijken mist hier kompleet zijn doel. het is ook niet wat waterafstotend.

je moet een massagezalf gebruiken die men ook gebruikt voor regenweer.b wedstrijdrijders weten wel wat ik bedoel.

voorbeeld :
http://www.bornstore.com/shop-products.htm?cat=CAT-BC
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Trevorken wrote:Of gewoon kniestukken onder je lange broek aandoen.
Bij extreem koud weer durf ik ook wel eens extra beenstukken onder mijn lange broek aantrekken, en dat maakt echt wel veel verschil.
Na mijn ongeval dik 3 jaar geleden (verbrijzelde tibia plateau, knie dus perte totale), had ik aan mijn kapotte knie ook veel last van de kou, en dat heb ik toen ook op die manier opgelost.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

is natuurlijk ook een mogelijkheid, zeker bij serieuze koude.
rijd wel niet zo soepel, maar het helpt wel.
voorde
Mountainbiker

Post by voorde »

Na het zakken van mijn zadel 3mm was de pijn direct weg in de hamstrings, schoenplaatjes ook 3 mm achteruit dit was persoonlijk niet echt op de eerste moment merkbaar , maar na een aantal weken de plaatjes terug naar voor gezet en voelde het direct aan de knieën pijnsteken en stijve spieren .
Dus probleem opgelost terug 200% genieten van de mtb had nooit gedacht dat een paar mm zo een verschil konden maken.

Bedankt aan sunn xtreme en voor alle andere topic's waar je eindeloos blijft op antwoorden(mocht hier ook wel eens gezegd zijn dacht ik) :wink:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

zelfs 1 mm kan een groot verschil geven.. (klinkt stom maar is wel zo)

verder graag gedaan :wink:
Post Reply