26/12/2007 - Wingene

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
deurbieter
Mountainbiker

Post by deurbieter »

deze morgen om 11U gestart met emperor en fredo
één van de betere tochten in de streek met schone bosstroken en single tracks k'heb ervan gesmult!
bevoorrading wat aan de vroege kant maar soit tzijn details
het is de tocht zelf die telt en dat was dik inorde.
twas plezant zo den 2de kerstdag
see ya next year :wink:
44,7km 2u11min
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Ja mannen, 't was weer iets anders dan zaterdag in Veldegem, van een hard bevroren naar een ontdooit (of toch bijna) en beregend parcours. Het was dus de laatste week voor elk wat wils.
We waren reed vroeg prèsent zodat we bij om 8h30 met 5 bikers netjes tesamen de 35km (of was het nu 37km) afgelegd hebben.
Door dat we reeds een aantal jaar deze TT rijden, weten we dat er moet gedoseerd worden in de weiden en de aanloop naar het eerste bos omdat deze stroken toch wel aan de ribben plakken. Op het einde het al even traditionele stuk road.
Wat ertussen ligt is perfect, een afwisseling van vanalles en nog wat. Bevoorrading, bikewash en gezellige zaal OK.
Enkel de douche hebben we overgeslagen reeds veel te druk. We zijn (ik ben) intussen toch al gewassen
Aragorn, Kris, Willem en Marc bedankt om me weer een tweetal uur te laten afzien :evil:

Groeten
geertje
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

maria cool wrote:Veel mensen hebben problemen met 1 bevoorrading op de 47km.Wat willen die mensen voor 1,75€?Een grandioze bevoorrading,douches ,afspuit en boterhammen a volonté achteraf.Kniezoren steek een zelfgekochte energiereep in je achterzak voor onderweg,je kreeg nu al veel meer waar voor je geld!!!
Om heel eerlijk te zijn, ik heb me zwaar mispakt aan die ene bevoorrading. Ik was in de volle overtuiging dat er twee waren. En ik heb een serieuze hongerklop gekregen.

En nog even dit : Ik betaalde €2, en van mij mochten ze het resterende houden. Dit doe ik nu altijd. Dit is een kleine gebaar van me naar de organisaties toe.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

tloperke wrote:met de Brigandsbikers ook als één van de laatsten gestart. Ik ben het niet zeker, maar ik geloof dat Lichterveldenaere en Katrien20 mij in de 1ste vettige strook voorbij zijn gegaan (wit-zwarte truien).
Kan kloppen, we hebben daar een heel deel van de groep Brigandbikers voorbijgestoken.
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

Deze namiddag samen met Le President, Dixie, Heisse, Bien en The Wild One de bossen rond Wingene gaan verkennen.
Heel mooi tochtje door de bossen gereden (euh, hier en daar gegleden)
aan een tempotje in de groene zone. Kwestie van de kalkoen een beetje te verwerken. 't Was nen dikken, vandaar...
Tempo misschien iets te laag, wat de tet-score van Le president weer hoge toppen deed scheren. Maar het weze hem vergeven...
Ik lees hier en daar een beetje kritiek op die ene bevoorrading...
Eij jongens, ze was wel dik in orde, en het is toch een MTB-rit?
Smoefeltochten worden eerder in de zomer georganiseerd.
Zeker geen kritiek hierop. Het was een mooi buffet.
Vaneigens blijven plakken nadien, je kan maar nooit weten dat je naam valt in de tombola. Gelukkig heb ik nog een troostprijs mee naar huis mogen nemen. De rode kaart zal misschien een beetje op oranje gelijken nu. Misschien hé...
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

Lichterveldenaere wrote:
tloperke wrote:met de Brigandsbikers ook als één van de laatsten gestart. Ik ben het niet zeker, maar ik geloof dat Lichterveldenaere en Katrien20 mij in de 1ste vettige strook voorbij zijn gegaan (wit-zwarte truien).
Kan kloppen, we hebben daar een heel deel van de groep Brigandbikers voorbijgestoken.
kZal mij de volgende keer eens bekend maken! :wink:
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

maria cool wrote:Veel mensen hebben problemen met 1 bevoorrading op de 47km.Wat willen die mensen voor 1,75€?Een grandioze bevoorrading,douches ,afspuit en boterhammen a volonté achteraf.Kniezoren steek een zelfgekochte energiereep in je achterzak voor onderweg,je kreeg nu al veel meer waar voor je geld!!!
Waar hebben we zeker gekregen voor ons geld (ge moet eens een jogging lopen van 5 km. Met 5 euro komt ge niet toe en ge krijgt als ge chance hebt een bekertje water...), maar waarom niet wat extra's vragen om de tweede bevoorrading te bekostigen? Dat doen veel organisaties. Maar ik volg zeker uw goede raad (zelf iets voorzien), want je weet maar nooit. :wink:
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

me toch een beetje laten overhalen door rhumboy om naar wingene af te zakken en ik heb het me niet beklaagd.prachige bosstroken,al dan niet privé,waar je op sommige plaatsen serieus mocht stoempen om erdoor te geraken.voor mij is 1 bevoorading voldoende op 47 km al mocht ze wel wa beter geplaatst zijn,na een goeie 20 kmware ideaal!!verder een duidelijke bepijling en ne platten band op 10 km van het einde #-o bleek dat m'n reserveband en die van rhumboy niet op m'n velg paste en we hadden ook de juiste pomp nie bij!! :oops: #-o dan maar,na veel tijdverlies en veel body-afkoeling,naar de pechdienst gebeld waar ik géén ne fransman aan de lijn kreeg :wink: maar ne vriendelijke bikeslipper!!op de achterkant van het tombola bonnetje werd de noodnummer veranderd :-? blijkbaar niet bij iedereen [-X dan maar terug naar de fenix met een overbevolkte camionette met maar liefst 5 bikers in met pech!!zelfs iemand die geeneens pech aan de bike had maar wel enorm last van krampen...was zijn eerste tocht en direct al mee willen vlammen,op de grootste afstand,met z'n vrienden en dat is hem zéér slecht bevallen!!kon bijna niet meer op z'n benen staan!!met 37 km op de teller heb ik mij toch geamuseerd en kom volgend jaar met plezier terug!! =D>
dark dingo 8)
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

dark dingo wrote:met z'n vrienden en dat is hem zéér slecht bevallen!!kon bijna niet meer op z'n benen staan!!m =D>
dark dingo 8)
Ik had dit gevoel ook in Wingene .Maar dat had niets met fietsen te maken.
#-o
Post Reply