26/12/2007 - Wingene
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Deze morgen gestart met Geertje, Kris en Willem. Heb toch een paar keer gevloekt op de glibberige ondergrond. Is niet echt mijn ding maar ja, het is nu eenmaal mountainbiken hé. Het voornaamste is dat ik mij geamuseerd heb. Bepijling was perfect, zeer goede bevoorrading en ook de bikewash was in orde. De douches toch maar achterwege gelaten wegens "niet te doen van het volk" in de kleedkamer.
Wingene, tot volgend jaar

Wingene, tot volgend jaar
prachtig, zo'n parkour is waar ik van hou, modderig en glibberig, ben om 10.20 vertrokken, heb ook Filip Maerhaeghe tegengekomen vanaf de 2de bevoorrading en ook aan de bikewash, heb efkes in zijn spoor gereden, heb het maar 1.5 km vol gehouden ongeveer, diene rijdt in het veld aan 35 op zijn gemak, nie te doen, was wel geestig, alleen in het begin was het bos fantastisch, maar overbevolk op dat uur zo te zien, 4 maal moeten stoppen wegens weg versperd van wandelend fietsers
, das ook eens iets anders, maar ja, vond het wel jammer, maar voor de rest weer een van de beste ritten in de buurt.
proficiat
(heb wel ongelooflijk vele mensen met platte band gezien, net als ik naast 1 reed, psss, zijn achterband liep gewoon leeg, heb in totaal ongeveer 10 mensen zien staan langs de weg met platte band)
proficiat
(heb wel ongelooflijk vele mensen met platte band gezien, net als ik naast 1 reed, psss, zijn achterband liep gewoon leeg, heb in totaal ongeveer 10 mensen zien staan langs de weg met platte band)
Last edited by pestel on Wed 26 Dec 2007 19:51, edited 1 time in total.
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
Deze morgn om 11h vertrokkn voor de 47km (en voor mijn 3e TT in 6dagen, der volgen der nog 2 t.e.m. zondag)... Eerste paar stroken waren idd moordend, kben der pas in de bossen wa doorgekomen... Tegen dan was Deurbieter al gaan vliegen en was Frebo al ant sterven...
Kvond het een hele lastige tocht, zwaarder dan Hertsberge en Sint-Andries... Perfekt uitgepijld, 1 keer misreden wegens onze eigen blindheid
... Naar het einde toe was er een beetje veel baan, maar dat was totaal niet erg, want kzat toch piepedood... Een 2e bevoorrading was welkom geweest...
Tot volgend jaar, zou 'k zeggen...
Kvond het een hele lastige tocht, zwaarder dan Hertsberge en Sint-Andries... Perfekt uitgepijld, 1 keer misreden wegens onze eigen blindheid
Tot volgend jaar, zou 'k zeggen...
vanmorgen ook sedert lang weer op de fiets gekropen. Leuke tocht met goeie afwisseling tussen road en off-road, schitterend stukje "technische" bos en veel ploeterwerk in velden. De enigszins harde ondergrond zorgde er wel voor dat ik al mijn vijzen weer mag vastdraaien (en die van mijn velo ook
)
Herhaling: maar jammer van de vroege en enige bevoorrading.
De warme douches waren meer dan welkom achteraf.
Herhaling: maar jammer van de vroege en enige bevoorrading.
De warme douches waren meer dan welkom achteraf.
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Ook terug van een namiddagje biken in Wingene. Was drie jaar geleden mijn allereerste TT en nostalgisch als een mens kan zijn, ga ik er dan ook elk jaar opnieuw naar toe. Het parcours mag er dan ook zijn. Een aanloop naar de bossen via weidedoorsteken en boerenslagen om 'U' tegen te zeggen (leve de dooi !!!!!!), zeker als je als een van de laatste vertrekt. Mooie bosstroken met zelfs enkele private bosjes erin
. Het zwaarste zat hem duidelijk in de eerste 10km, maar ook daarna mocht de tocht best pittig genoemd worden. Alleen jammer van die lange asfaltstrook terug, maar dat weten we al op voorhand (jaarlijkse traditie).
Organisatie leek me OK, alhoewel ik moeite blijf hebben met dat tombolasysteem. (raad eens wie prijs heeft?
) Nu, elke organisatie is hierin vrij. Bepijling zeer goed, bevoorrading in orde, maar voor de grote afstand misschien beetje vroeg. Bikewash en douches zeer goed.
Organisatie leek me OK, alhoewel ik moeite blijf hebben met dat tombolasysteem. (raad eens wie prijs heeft?
- tloperke
- Mountainbiker
- Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)
met de Brigandsbikers ook als één van de laatsten gestart. Ik ben het niet zeker, maar ik geloof dat Lichterveldenaere en Katrien20 mij in de 1ste vettige strook voorbij zijn gegaan (wit-zwarte truien). Mijne moteur was nog niet opgewarmd, maar toen we aan het vijverke kwamen in een bos (ik ben er langs de verkeerde kant rondgereden), heb ik de remmen losgegooid. Onze kampioen, de Voltman, volgde wel de juiste kant van het vijvertje, waardoor ik hem voorbij ging en enkel bij aankomst terug zag. Ik heb mij weer gejeund, voor mij liever modder dan hardbevroren ondergrond. Organisatie en parcours waren puik in orde, maar inderdaad, ik denk dat velen wel een tweede bevoorrading konden gebruiken.
-
maria cool
- Mountainbiker
Post by maria cool »
Veel mensen hebben problemen met 1 bevoorrading op de 47km.Wat willen die mensen voor 1,75€?Een grandioze bevoorrading,douches ,afspuit en boterhammen a volonté achteraf.Kniezoren steek een zelfgekochte energiereep in je achterzak voor onderweg,je kreeg nu al veel meer waar voor je geld!!!
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Inderdaad een mooie tocht met een aanloopstrook van een kleine 7 km onderbroken door hier en daar een off-roadstukje en een uitloopstrook van weleenswaar 5 km asfalt.De overige 32 km die er tussen lagen waren spek naar mijne bek.
Aanhalingspuntjes zijn inderdaad de vroege bevoorrading.Best iets verder proberen te leggen of toch een tweede toepassen(Bevoorrading was wel dik in orde) en de enorme drukte in de kleedkamers (We zaten echt als haringen in een ton).
Toch blijft dit een "mooie" om ieder jaar te doen op tweede kerst.
Samen met de cowboy aan een "babbelklets"tempo de tt gereden en achteraf nog een forumhoekje uit de grond gestampt met GP,CP,Motorbiker,PP-tje en Superfanneke.
Aanhalingspuntjes zijn inderdaad de vroege bevoorrading.Best iets verder proberen te leggen of toch een tweede toepassen(Bevoorrading was wel dik in orde) en de enorme drukte in de kleedkamers (We zaten echt als haringen in een ton).
Toch blijft dit een "mooie" om ieder jaar te doen op tweede kerst.
Samen met de cowboy aan een "babbelklets"tempo de tt gereden en achteraf nog een forumhoekje uit de grond gestampt met GP,CP,Motorbiker,PP-tje en Superfanneke.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Vanmorgen gestart met vermoeide benen.
Allemaal de schuld van dat levend kalkoen eergisteren, dat mijn vrouw bij de poulier die maandagochtend afhaalde.
Een olympische pluimveekampioen op de korte tuinafstand. Snel jong, snel!!!.
Een echt sportmodel. En als je er anderhalf uur hebt achtergezeten weet je zeker, tevens de trotse eigenaar van een beweeglijke cloaca.
Dit diertje van 7kilo350gram, even inventief in de bestruikte single-tracks als Veeteeteetje, even snel als de Fast, technisch als de Cowboy, geslepen als Plateau, Lichterveldenaere’s doorzetting, en waarschijnlijk bij gebrek aan zuurstof - leek het me even - met de schoon benen van Katrien20.
Edoch, mits een Jocca-tijgersprong over een doornstruik en twee sanseveria’s, landde ik, weliswaar plat op mijn dochters lievelings cavia, ocharme, maar werd de kalkoen dankzij een ultieme uithaal met links een Moustache-poot toebedeeld.
Mijn kansen keerden, al was het toen al 10 uur.
Adieu tt van Menen.
Tijd voor een pauze met de Furios en Kleine Plateau. De laatste mode, het theater, de handen van Frans op Wendy werden besproken bij een imaginair gezellig potje koffie.
Enfin. De plicht (en mijn vrouw) riep en als een echte slijkcrosser (snap je hem, snap je hem, er lag geeneens slijk) werd de jacht op het inmiddels bij mijn afstammelingen heel populair kalkoen hervat. Jodelaitie !!!!.
Over de middag – mijn vrouw stond ondertussen op hoogspanning - nog even speciaal heen en weer naar het werk waar een klant uiteindelijk, zowel bij een positieve als een negatieve beslissing, beloofde mij op te bellen.
En de eerlijkheid gebied me dat dergelijke belofte dit jaar pas maandag voor het eerst gebroken werd. Spijtig, een simpel telefoontje.
Terug thuis, ……., om een lang verhaal kort te maken.
Het werd een aangename avond in familiekring met prei in een manteltje van zalm, gevulde aardappelen met spekreepjes in zure room, kroketjes en biefstuk.
Mijn dochter heeft nu een lievelingskalkoen.
De tocht van Wingene dan maar.
Musculatair was vandaag duidelijk één en ander op verlof, of met een vrijstelling bedacht.
Enkel de buikhangspier melde present, schommelend tegen mijn extreem sloping bovenbuis.
Het koppeke, vandaag vrijgesteld van hersenactiviteit, amuseerde zich wonderwel. Het heeft dan ook niet veel nodig. Een waterzonnetje, bomen en struiken, en nu en dan bikester die passeert. Op den aprés zag de(het) bende(ke) er eveneens heel braaf & rustig uit.
Ik vroeg me af, gaan die hun vrouwen misschien ook bij de poulier van mijn vrouw? .
Allemaal de schuld van dat levend kalkoen eergisteren, dat mijn vrouw bij de poulier die maandagochtend afhaalde.
Een olympische pluimveekampioen op de korte tuinafstand. Snel jong, snel!!!.
Een echt sportmodel. En als je er anderhalf uur hebt achtergezeten weet je zeker, tevens de trotse eigenaar van een beweeglijke cloaca.
Dit diertje van 7kilo350gram, even inventief in de bestruikte single-tracks als Veeteeteetje, even snel als de Fast, technisch als de Cowboy, geslepen als Plateau, Lichterveldenaere’s doorzetting, en waarschijnlijk bij gebrek aan zuurstof - leek het me even - met de schoon benen van Katrien20.
Edoch, mits een Jocca-tijgersprong over een doornstruik en twee sanseveria’s, landde ik, weliswaar plat op mijn dochters lievelings cavia, ocharme, maar werd de kalkoen dankzij een ultieme uithaal met links een Moustache-poot toebedeeld.
Mijn kansen keerden, al was het toen al 10 uur.
Adieu tt van Menen.
Tijd voor een pauze met de Furios en Kleine Plateau. De laatste mode, het theater, de handen van Frans op Wendy werden besproken bij een imaginair gezellig potje koffie.
Enfin. De plicht (en mijn vrouw) riep en als een echte slijkcrosser (snap je hem, snap je hem, er lag geeneens slijk) werd de jacht op het inmiddels bij mijn afstammelingen heel populair kalkoen hervat. Jodelaitie !!!!.
Over de middag – mijn vrouw stond ondertussen op hoogspanning - nog even speciaal heen en weer naar het werk waar een klant uiteindelijk, zowel bij een positieve als een negatieve beslissing, beloofde mij op te bellen.
En de eerlijkheid gebied me dat dergelijke belofte dit jaar pas maandag voor het eerst gebroken werd. Spijtig, een simpel telefoontje.
Terug thuis, ……., om een lang verhaal kort te maken.
Het werd een aangename avond in familiekring met prei in een manteltje van zalm, gevulde aardappelen met spekreepjes in zure room, kroketjes en biefstuk.
Mijn dochter heeft nu een lievelingskalkoen.
De tocht van Wingene dan maar.
Musculatair was vandaag duidelijk één en ander op verlof, of met een vrijstelling bedacht.
Enkel de buikhangspier melde present, schommelend tegen mijn extreem sloping bovenbuis.
Het koppeke, vandaag vrijgesteld van hersenactiviteit, amuseerde zich wonderwel. Het heeft dan ook niet veel nodig. Een waterzonnetje, bomen en struiken, en nu en dan bikester die passeert. Op den aprés zag de(het) bende(ke) er eveneens heel braaf & rustig uit.
Ik vroeg me af, gaan die hun vrouwen misschien ook bij de poulier van mijn vrouw? .
Last edited by Motorbiker on Wed 26 Dec 2007 21:02, edited 1 time in total.