kniepijn door koude
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
kniepijn door koude
Hallo gisteren kreeg ik kniepijn boven de knieschijf(linker) en de hamstings(linker)na maar 17km rustig rijden .Vandaag doet die nog steeds pijn heb er al eens eerder last van gehad tijdens de gietende regen maar de pijn was niet zo heftig en niets van last in de hamstrings , kan dit aan de koude liggen iemand ervaring mee ?
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
Dat ligt wel aan de koude ja, ik heb het enkel aan men knieën.
Als ik in de winter tijdens het fietsen van of naar het werk getrakteerd word op een geweldige douche krijg ik steeds enorme stekende kniepijn, eens terug droog en warm is dat meteen over.
Enige remedie is een goeie lange broek, voor te MTB'en heb ik die en daar nooit last.
Als ik in de winter tijdens het fietsen van of naar het werk getrakteerd word op een geweldige douche krijg ik steeds enorme stekende kniepijn, eens terug droog en warm is dat meteen over.
Enige remedie is een goeie lange broek, voor te MTB'en heb ik die en daar nooit last.
Een lange broek draag ik wel met windstopper,ik weet dat ik gevoelige hamstings heb en goed moet bij trainen om ze niet te overbelasten.
Maar zou de koude ze nu nog extra gevoelig maken ? In de zomer heb hier geen last van. Het doet trouwens nog steeds zeer wanneer ik bepaalde oefening doe,ik neem trauwmeel om zeker geen onsteking te krijgen zou verwarmende zalf of olie helpen in het vervolg en zoja de welke zijn goeie ? Of eventueel de schoenplaatjes iets meer naar achter zetten om de knieenen wat te ontlasten?
Maar zou de koude ze nu nog extra gevoelig maken ? In de zomer heb hier geen last van. Het doet trouwens nog steeds zeer wanneer ik bepaalde oefening doe,ik neem trauwmeel om zeker geen onsteking te krijgen zou verwarmende zalf of olie helpen in het vervolg en zoja de welke zijn goeie ? Of eventueel de schoenplaatjes iets meer naar achter zetten om de knieenen wat te ontlasten?
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
je plaatjes 1mm achterwaarts zetten, geeft al een verschil.
misschien zit je te ver naar voor met je zadel, dat geeft ook veel druk op de knieeen, en je hebt de neiging je zadel hoog af te stellen, waardoor de hamstrins weer teveel moeten rekken.
maar probeer eerst even het plaatje te verstellen.
misschien zit je te ver naar voor met je zadel, dat geeft ook veel druk op de knieeen, en je hebt de neiging je zadel hoog af te stellen, waardoor de hamstrins weer teveel moeten rekken.
maar probeer eerst even het plaatje te verstellen.
Heb ik ook last van, en ook al gedacht dat het aan de kou lag -> oude wieler kameraad had me wel ooit verteld dat het eigenlijk niet goed is om met dergelijke kou te fietsen ??
Het is wel altijd weg na een dagje rust, maar heb toch ook een beetje schrik dat het ooit niet meer weg gaat.
Zullen de tip van Sunn eens proberen thx
Het is wel altijd weg na een dagje rust, maar heb toch ook een beetje schrik dat het ooit niet meer weg gaat.
Zullen de tip van Sunn eens proberen thx
-
koereureke94
- Mountainbiker
Post by koereureke94 »
ik heb dat ook maar vooral met lopen is het nog erger.
ik kan nog niet opwarmen met zon koude zonder pijn.
dus het ligt volgens mij echt aan de koude.
grtz dieter
ik kan nog niet opwarmen met zon koude zonder pijn.
dus het ligt volgens mij echt aan de koude.
grtz dieter
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
vroeger had je lange trainingsbroeken, termostof of type roubaix (gewatteerd), met een stog erop aan de voorzijde zoals bij regenvestjes.
dit was zowel goed voor de wind, als regen/sneeuw.
je vind ze nog wel, al is dat vandaag een pak moeilijker. Wel effectief goed en hield de benen warm.
een raad : voor koude, schaf u een goede winterbroek aan, en let iets minder op de prijs. type Aldi etc... gooi dat maar meteen in de vuilbak, want je bevriest er gewoonweg in.
broeken met een windstopper op heb je wel vrij veel, MAAR let wel op :
-er moet aan de binnenzijde best gewatteerde stof zitten. anders zou het weleens koud kunnen blijven aan de benen.
ASSOS heeft zo'n broeken (de rode zijn populair) met de windstopper op.
prijs = ca 189 euro
nog een raad : de zwakke plaatsen best insmeren met een massageprodukt, geschikt voor regen.
plaatsen : kniezone, archillespezen en enkelpezen.
het produkt, schermt mee af tegen water (ingeval je moest nat worden onderweg) en ijskoude wind die toch wat doortrekt in de kledening (denk aan de oostenwind vorige week) vaak zie je bv -2 gr, maar de gevoelstemperatuur op de fiets kan wel -8 zijn.
nog belangrijk : in de winter met echt koude temperaturen, kan je best zoveel mogelijk op souplesse rijden. groot rijden maakt de spieren juist kwetsbaarder voor verstijving en overbelasting.
dit was zowel goed voor de wind, als regen/sneeuw.
je vind ze nog wel, al is dat vandaag een pak moeilijker. Wel effectief goed en hield de benen warm.
een raad : voor koude, schaf u een goede winterbroek aan, en let iets minder op de prijs. type Aldi etc... gooi dat maar meteen in de vuilbak, want je bevriest er gewoonweg in.
broeken met een windstopper op heb je wel vrij veel, MAAR let wel op :
-er moet aan de binnenzijde best gewatteerde stof zitten. anders zou het weleens koud kunnen blijven aan de benen.
ASSOS heeft zo'n broeken (de rode zijn populair) met de windstopper op.
prijs = ca 189 euro
nog een raad : de zwakke plaatsen best insmeren met een massageprodukt, geschikt voor regen.
plaatsen : kniezone, archillespezen en enkelpezen.
het produkt, schermt mee af tegen water (ingeval je moest nat worden onderweg) en ijskoude wind die toch wat doortrekt in de kledening (denk aan de oostenwind vorige week) vaak zie je bv -2 gr, maar de gevoelstemperatuur op de fiets kan wel -8 zijn.
nog belangrijk : in de winter met echt koude temperaturen, kan je best zoveel mogelijk op souplesse rijden. groot rijden maakt de spieren juist kwetsbaarder voor verstijving en overbelasting.