23/12/2007 Lummen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Heb vandaag én gisteren de 40 km gedaan, ben nl. zelf van Lummen. Mooie tocht, goed gepijld, mooi klimgehalte, ... maar soms te veel bevroren spoorvorming wat zeer gevaarlijk is. Op deze 2 dagen, 3 keer neer gegaan. Hier kan de organisatie uiteraard niets aan doen. Heb zelfs ne ambulance gezien aan de golf, hopelijk niets erg! Proficiat aan de organisatie. Het mooiste is dat men de fiets kon afspuiten met een tuinslang IPV hoge druk = BETER VOOR DE FIETS!
Vandaag ook in Lummen geweest .. een dikke chapeau aan de mannen daar was dik inorde ... Technishe stukjes ... snelle single tracks en dat het glad is op sommige stukken als het vriest is vrij normaal zeker ben zelf ook overkop gegaan iets te hard in de remmen moeten gaan voor een voorligger ... olé daar gingen we dan gelukkig niks ergs ..en aan mij ook niet ..
Zien mij zeker terug daar maar dan met nieuwe mtb Cube race juist besteld
Zien mij zeker terug daar maar dan met nieuwe mtb Cube race juist besteld
Biestie1 schreef:
Daarna is het definitief gedaan omdat sinds 5/10/2007 de willekensberg erkend is bij ministirieel besluit als natuurreservaat.
Er zal enkel nog een doorsteek voorzien worden voor mountainbikers.
Dit zorgt samen met het feit dat men in Lummen van plan is een vast MTB-parcours uit de grond te stampen, voor ongerustheid inzake het voortbestaan van de semi-vaste parcoursen in Lummen zoals die nu gebruikt worden voor toertochten.
Binnenkort zal er een intitiatief komen hetzij van de gemeente, hetzij van de provinciale sportdienst met alle betrokkenen om de problematiek te bespreken.
Tot en met februari 2008 hebben wij bij wijze van overgangsmaatregel bekomen dat de Willekensberg nog bereden mag worden volgens het traject dat vastgelegd is in de semi-vaste parcoursen van Lummen.Wel straf dat sommige organisaties nog steeds de Willekesberg mogen platrijden, terwijl anderen daar niet meer mogen komen. Vriendjespolitiek ten top, daar in Lummen.
Daarna is het definitief gedaan omdat sinds 5/10/2007 de willekensberg erkend is bij ministirieel besluit als natuurreservaat.
Er zal enkel nog een doorsteek voorzien worden voor mountainbikers.
Dit zorgt samen met het feit dat men in Lummen van plan is een vast MTB-parcours uit de grond te stampen, voor ongerustheid inzake het voortbestaan van de semi-vaste parcoursen in Lummen zoals die nu gebruikt worden voor toertochten.
Binnenkort zal er een intitiatief komen hetzij van de gemeente, hetzij van de provinciale sportdienst met alle betrokkenen om de problematiek te bespreken.
Hier om 8u gestart. Eerste kms in de donker gereden, niet echt makkelijk bij de eerste single-trackskes. Ondergrond was ideaal, goed hard met hier en daar een ijsplekske om de concentratie tiptop te houden. Ook vandaag weer op het gemakske gebold, met hartslagmeter dus en zeker nergens in het rood, wat van velen niet kon gezegt worden....precies xc-ke. Rit was dik in orde, alles erop en deraan, enkel spijtig van de onzichtbare pijltjes he, al kan de organisatie daar weinig aan doen.
shorty schreef:
Overal in Limburg gebruikt men dezelfde pijlen . De ene tocht wordt bewierookt voor de zeer goede uitpijling , de andere tocht bekritiseerd : het ligt dus niet aan de pijtjes doch aan de plaatsing van de pijltjes.
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens.enkel spijtig van de onzichtbare pijltjes he, al kan de organisatie daar weinig aan doen.
Overal in Limburg gebruikt men dezelfde pijlen . De ene tocht wordt bewierookt voor de zeer goede uitpijling , de andere tocht bekritiseerd : het ligt dus niet aan de pijtjes doch aan de plaatsing van de pijltjes.
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Post by Fons Moors »
Ik fiets altijd in het roodShorty wrote:nergens in het rood, wat van velen niet kon gezegt worden
- cateye
- Mountainbiker
Hallo
Mijn filmke staat on-line op
http://www.bierkarboys.be
en heb de Fons is ook eens gespot
Groeten
Ivan
Mijn filmke staat on-line op
http://www.bierkarboys.be
en heb de Fons is ook eens gespot
Groeten
Ivan
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Post by Fons Moors »
Ag, wat zou het. Ben al 4796 keer kapot gegaan in mijn leven en een paar honderd keer stik dood gezeten.Shorty wrote:Fons Fons, oppassen he, altijd in het rood is niet goed voor de gezondheid heFons Moors wrote: Ik fiets altijd in het rood![]()
In het rood= SAECO
Tourtocht zat mooi in elkaar, ook perfect op de omstandigheden afgestemd. Heb desondanks dat de gevaarlijke stukken er niet in zaten, toch nog veel valpartijen gezien, waaronder mezelf. Maarja, dat is geweten met zo'n bevroren tapijt. Organisatie was ook tiptip, begrijp niet dat er zoveel gekankerd wordt over die bepijling, heb er totaal gene last van gehad, maarja er is toch altijd iets hé. Voor de rest, chapeau mannen en tot volgend jaar.